Tako si očitno mislijo v Applu, saj so za 40 odstotkov podražili naročnini na pretočnik TV+ in igričarsko storitev Arcade. Za približno 20 odstotkov je dražja tudi združena naročnina na storitve tega ponudnika (One).
V Applu so pred štirimi leti ponudili pretočnik TV+ za 4,99 evrov na mesec. Nato so naročnino pred natanko enim letom zvišali na 6,99 evrov, zdaj pa, malodane šokantno, že na 9,99 evrov. Dotična storitev pretočnega videa je torej zdaj dvakrat dražja kot še pred dobrim letom in cenovno ob boku Netflixu z neprimerno obširnejšim (v splošnem in tudi pri številu kvalitetnih serij in filmov) in pestrejšim naborom naslovov. Samo ugibamo lahko, koliko je k podražitvi prispeval 200-milijonski proračun Scorsesejevega filma Morilci cvetne lune, ki ga je financiral Apple in ki po dobrem mesecu v kinematografih (kjer verjetno ne bo zaslužil dovolj, da bi pokril stroške snemanja) prihaja na omenjeni pretočnik.
Občutne podražitve je bila deležna še naročnina na igre Arcade, ta čas vsebuje nekaj čez 200 naslovov, ki stopa po poti TV+. Gre namreč s 4,99 evrov na mesec na 6,99 evrov na mesec. Bo čez eno leto prav tako stala že deset evrov mesečno? Združena naročnina Apple One, ta vsebuje še pretočno glasbo (Music) in oblačno shrambo (iCloud), se je medtem za individualno uporabo podražila z 12,95 na 15,95 evrov na mesec, za družinsko pa s 16,95 na 19,95 evrov na mesec.
Ob tem Apple, vsaj v času pisanja članka, nima nikjer transparentno prikazanih cen omenjenih storitev. Njegova slovenska spletna stran (https://www.apple.com/si/), ki že tako ali tako ni v slovenščini, ob kliku na razdelek TV+, Music ali Arcade takoj preusmeri nazaj na ameriško in prikaže tamkajšnje cene. V aplikacijah teh storitev na telefonu vidim zgolj možnost, da se vnovič naročim nanje, ne pa kakšne tabele z vsemi možnostmi in cenami. Pri glasbeni storitvi denimo niti ne morem spremeniti potencialne naročnine iz družinske, kakršno sem imel nazadnje, na posamično. Mislim, da bi Apple glede tega moral marsikaj spremeniti. Navsezadnje niti sporočila o (konkretnem) dvigu cen ni objavil.
Okoljska nevtralnost je laž
Medtem so pod drobnogled prišle tudi Applove trditve o ogljični nevtralnosti najnovejših izdelkov, saj se je med drugim izkazalo, da korporacija pri tem upošteva t. i. emisijske kupone, ki jih je mogoče kupiti na trgu, da z njimi izniči od 7 do 12 kg izpustov toplogrednih plinov pri izdelavi vsake pametne ure. Evropska unija je nedavno že sprejela sklep o prepovedi oglaševanja izdelkov kot ogljično nevtralnih.
»Trditve o nevtralnem odtisu izpustov ogljikovega dioksida so znanstveno netočne in zavajajoče do potrošnikov. Pravilno je, da so taka lažna sporočila v oglaševanju prepovedana in Apple Watch pri tem ne smi biti nikakršna izjema,« je za Financial Times izjavila Monique Goyens, generalna direktorica evropske potrošniške organizacije BEUC.
Naslovna fotografija: Apple (prizor iz filma Morilci cvetne lune z Lily Gladstone in Leonardom DiCapriem)
- Napovedujejo električno revolucijo, ko bodo avti enkrat končno tu (#video)
- KRATKI TEST Honor Magic V3: Še vedno obrtniško najbolje izdelan telefon s prepogljivim zaslonom
- Volkswagen Passat 2.0 TDI R-line: Ikona, ki nikdar ne razočara, ali še en dolgočasen »ljudski VOZ«?
- Najboljše cene pred črnim petkom
- Peta skupna donacija podjetij Telekom Slovenije in Xiaomi
Brez komentarjev