Renaultov električni Megane ali s polnim imenom Megane e-tech electric je med že napovedanimi električnimi avtomobili eden tistih, ki bodo verjetno najbolj zanimali širši krog potencialnih kupcev. Seveda pa bo vse odvisno od cen in zdaj imamo prve informacije glede teh.
Kot že vemo, bo Megane na voljo z dvema kapacitetama baterije – 40 kWh in 60 kWh neto. Pri prvi bo ponujal 300 km dosega po meritvi WLTP, pri drugi pa 470 km. Prvo izvedbo bo poganjal motor 130 »konjskimi močmi«, drugo pa precej močnejši z 220 KM. Avto je sicer dokaj majhen po zunanjih merah, dolg vsega 4,21 m, a znotraj enako prostoren kot obstoječi »klasični« Megane in s 440 litri prtljažnika. V Renaultu so se raje odločili za manjši avto, ki ga je lažje parkirati in z njim manevrirati, kot ponuditi še več prostora na enaki dolžini kot doslej. Vgrajena naj bi bila raznolika sodobna oprema, vsaj na sejmu IAA Mobility smo si ogledavali različice z dvema velikima zaslonoma. Vsaj glede na delni cenik, ki ga je razposlal proizvajalec, ter opcije na njem se nadejamo, da bo večina tehnologije in infozabave že v serijski opremi. Med drugim obljubljajo vključen petletni prenos podatkov v mobilnem omrežju za posodobitve programske opreme.
Redne cene, brez popustov in upoštevanja državne subvencije za električna vozila (za zdaj še 4.500 evrov, a kdo ve, koliko bo znašala po novem letu), se začnejo pri 33.990 evrih. To je slabega tisočaka pod Volkswagnovim ID.3 z malce večjo vstopno baterijo (45 kWh). Za večjo kapaciteto je vstopna cena 41.990 evrov oz. 37.490 z zdajšnjo subvencijo, kar je nad cenami za ID.3 z 58 kWh, toda realno bo treba odšteti vsaj še tisočaka in pol več. Takoj pojasnim, zakaj, a najprej pogled na celotno tabelo s cenami:
Equilibre | Techno | Iconic | |
EV60 220hp Optimum charge AC22 + DC130 | 43.490 € | 46.490 € | |
EV60 220hp super charge AC7 + DC130 | 41.990 € | ||
EV40 130hp boost charge AC22 | 38.890 € | ||
EV40 130hp Standard charge AC7 | 33.990 € | 36.990 € |
EV40 in EV60 seveda pomeni kapaciteto baterije. 130 ali 220HP je podatek o moči motorja. AC in DC s številkami pa označuje hitrost polnjenja. AC7 in AC22 sta postavki za polnjenje na izmeničnem toku, pri čemer prva oznaka predstavlja hitrost 7 kW in enofazno polnjenje, druga pa trifazno in kar 22 kW na ustrezni polnilnici. Sodobnega električnega avtomobila z enofaznim polnjenjem, kjer bo domača hitrost zelo verjetno največ 2,3 kW (pri 10 A) ali 3,7 kW (16 A), nikakor ne bi kupoval. Tudi na javni polnilnici je sedem kilovatov počasno in dokler jih večina še ponuja 22 kW, se to splača izkoriščati. DC130 pomeni polnjenje z do 130 kW na enosmernem toku.
Če pogledamo še pakete opcij, lahko vidimo, da bo denimo »zmogljivostni« s toplotno črpalko in gretjem baterije stal 1100 evrov in bo kar smiseln nakup. Tako za podaljševanje dosega pozimi, ki je sicer precej krajši od poletnega, kot za doseganje optimalnih hitrosti na polnilnicah z enosmernim tokom. Paket z ogrevanjem sedežev in volana bo veljal 550 evrov. Samodejna klimatska naprava za osnovno opremo, ki bo imela ročno, bo skupaj še z nekaj dodatki stala 900 evrov. Na voljo bodo še paketi z nadgrajenim radarskim tempomatom (ustavljanje in speljevanje ter zmanjševanje hitrosti pred ovinki in krožnimi križišči), 360-stopinjsko 3D-kamero, pametnim vzvratnim ogledalom in drugimi vozniškimi ter parkirnimi pomagali ter tudi možnost dvobarvne zunanjosti.
Električni Megane naj bi po najnovejših informacijah iz Renaulta v Slovenijo pripeljal aprila prihodnje leto, naročila zanj pa bodo začeli zbirati že v začetku februarja.
- NEDELJSKI NASVET: Poraba ti pove (neprimerno) več od kapacitete baterije!
- KRATKI TEST Samsung Galaxy Watch 6 Classic: Nič resnega ne manjka, razen šarma
- SsangYong Musso Grand: Vzkliknil je, »Kok je HUD!« (#video)
- Naši vrhunski odbojkarji so prejeli vrhunske mobitele in mobilni NEO za najboljšo TV-izkušnjo
- KRATKI TEST Opel Mokka 1.2 Ultimate: V pričakovanju prenove
Brez komentarjev