Znamka MG se osredotoča na elektrifikacijo, uvoznik za doseganje številk še stavi na bencinske modele
Matjaž Ropret 3. februarja 2023 ob 06:14

V Sloveniji se je pod okriljem novega zastopnika uradno predstavila avtomobilska znamka MG (Morris Garages). Že zadnjih nekaj let je bila prisotna, vendar v manjšem obsegu, zdaj pa ima precej večje načrte. Tudi z električnimi avtomobili, ki pa vsaj na začetku ne bodo predstavljali več kot desetino celotne prodaje.

MG eHS

MG v regiji »Adriatic«, ki vključuje Slovenijo, po novem zastopa hrvaško podjetje Grand Automotive, sicer v lasti izraelske skupine Taavura, ki je hkrati novi lastnik nekdanjega podružnice koncerna Renault-Nissan. Tako so zdaj skoraj pod isto streho združene znamke Renault, Dacia, Nissan in MG, pridružiti pa se utegne še kakšna, kajti kitajski konglomerat SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) ima poleg nekdaj britanskega MG-ja v portfelju še druge, denimo gospodarska vozila Maxus. Prodajna mreža znamke MG za zdaj obsega šest lokacij, dokaj enakomerno razporejenih po Sloveniji, iz izjemo salona, ki ga v Ljubljani odprl prejšnji uvoznik Plan-net Solar, pa se naslanja na obstoječe trgovce znamke Dacia. Še en koncesionar naj bi se priključil do konca leta.

Na začetku sta v prodajnem programu SUV-jevska modela ZS in HS, prvi zgolj v bencinski izvedbi, drugi tudi kot priključni hibrid (eHS). Aprila ali maja naj bi se jim pridružil prvi električni model, pri nekaterih entuziastih kar težko pričakovani MG4, jeseni potem še karavanski MG5 in električna različica ZS-ja z imenon ZS EV. Slednjega smo, sicer še pred oblikovno in tehnološko prenovo, že spoznali v časih starega uvoznika, bil je tudi v prodaji v Sloveniji, vendar ta čas ni zadostnih količin dotičnega avtomobila, zato bo treba na vnovično uvedbo v ponudbo – tokrat predvidoma z dvema kapacitetama baterije – še počakati. Enako velja za paradni avto znamke, model Marvel R, ki bo znova na voljo šele prihodnje leto. Trenutno je namreč čakalna doba zanj od pol do enega leta. Verjetno tudi zato, ker so se v SAIC-u najbolj usmerili na precej cenejšega MG4, s katerim že ustvarjajo pozitiven vtis na določenih trgih.

Direktor za znamko MG za regijo Adriatic v podjetju Grand Automotive Nenad Pleteš je ocenil, da sta modela ZS in HS športna terenca, kakršna najbolj odgovarjata povprečnemu slovenskemu kupcu. »Res je MG v Evropi na novo zgradil imidž z električnimi avtomobili, toda resne prodajne številke za zdaj še vedno lahko ustvarjamo le z bencinskimi. V prihodnje bo sicer še večji poudarek na hibridih in priključnih hibridih, za električne v začetni fazi pričakujemo, da bodo pri naši znamki količinsko predstavljali približno deset odstotkov prodaje,« je povedal Pleteš. Pričakuje, da bodo na mesec prodali po vsaj sto avtomobilov, če izvzamemo električne, bo približno dve tretjini prodaje predstavljal ZS in tretjino HS.

V bencinski izvedbi je sicer ZS na pogled in dimenzijsko enak kot v električni. Gre za avto, ki sodi med male SUV-je (razred B-SUV), toda z dolžino (4,32 m) in velikostjo prtljažnika (448 l) se že malce spogleduje z razredom višje, čeprav so tudi nekateri konkurenti, kot je Peugeot 2008, nekje tam. Oblikovno me osebno ne prepriča, še posebej korelacija motornega pokrova in zadka, toda kakšnega odpora tudi ne sproža, notranjost se mi sploh zdi dovolj čedna in po prvih vtisih povsem solidno izdelana. Na volj sta dva motorja, 1,5-litrski atmosferski z nenavdušujočimi 78 kW (106 KM) in litrski trivaljni turbo z malenkostno več moči (82 kW oz. 111 KM) in navora (160 Nm v primerjavi s 141 Nm, vendar v precej večjem območju). Tega sem na kratko preizkusil in dobil občutek, da mu v mnogih situacijah malo zmanjka, morda niti ne »konjev«, navora pa zagotovo. Prvi motor je združen s petstopenjskim ročnim, drugi pa s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom.

Tehnološka oprema se zdi področje, kjer ZS še najbolj zaostaja za evropskimi, korejskimi in japonskimi tekmeci. Morda malce presenetljivo, saj bi pričakoval, da so kitajska podjetja tu močnejša kot denimo pri mehaniki, toda podvozje je pustilo boljši vtis kot denimo infozabavni sistem in tudi aktivna pomoč vozniku je zelo skromna. Osrednji zaslon je bil slabo odziven, počasen (navigacija se v prvo vsakič zaganja najmanj deset sekund!) in premore konfuzen, na vsakem nivoju drugačen uporabniški vmesnik, medtem ko samodejnega zaviranja v sili ni (je zgolj opozarjanje), prav tako ne aktivnega regulatorja hitrosti ali držanja v voznem pasu. Teh zadev se niti ne da dokupiti, kajti kupec izbira zgolj nivo opreme in barvo (celo te so brez doplačila). Cenovni razpon je od 17.500 do 22.500 evrov, o kakšnih popustih ali spodbudah pri lizingu na predstavitvi ni bilo govora.

Drugi model, HS, je za četrt metra daljše vozilo, oblikovno sicer podobno, a zaradi dolžine nekoliko bolj skladno, vsaj za moj okus. Seveda tudi dražje, kajti z običajnim pogonom – 1,5-litrskim turbo štirivaljnikom s 119 kW (162 KM) – stane od 23.900 do 29.900 evrov, odvisno od opreme in menjalnika, kot priključni hibrid pa ima postavki na ceniku 37.900 in 39.900 evrov. V tem primeru je poleg enakega bencinskega motorja še elektromotor z 90 kW (119 KM), napaja pa ga baterija z bruto kapaciteto 16,6 kWh. Skupne sistemske moči tako nanese kar 190 kW (258 KM), kako se to pozna na cesti, pa tokrat nisem uspel preizkusiti. Tudi ne morem povedati, koliko km eHS prevozi zgolj na elektriko, za te ugotovitve bo treba počakati do morebitnega testa. Ima pa ta avto prej omenjene asistenčne sisteme in tudi sicer deluje bolj napreden in sodoben.

Cenik ZS

Cenik HS

Cenik eHS 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja