Zemanta, ki sta jo leta 2007 ustanovila Andraž Tori in Boštjan Špetič, je bil eden prvih slovenskih »startupov«, ki so uspeli pridobiti resna zagonska sredstva. In tudi kasneje je bilo podjetje zelo uspešno pri prepričevanju vlagateljev tveganega kapitala. Vmes pa je vzpostavilo najprej blogerska, potem pa še oglaševalska orodja in jih, po lastnih navedbah uspešno prodajalo. Po novem se bo osredotočalo samo še na oglaševalski del posla, saj je blogerska orodja in mrežo uporabnikov prodalo ameriškemu podjetju Sovrn s sedežem v zvezni državi Kolorado. Višine posla ne želijo razkriti.
Na začetku je Zemanta štartala na semantične analize in učenje jezika. Na osnovi tega je poskušala blogerjem in založnikom pomagati pri ustvarjanju vsebine in dodajanju povezanih vsebin. Kasneje, pred približno dvema letoma, ko je podjetje že prešlo v fazo, ko mora živeti od osnovne dejavnosti, pa je spremenilo poslovno strategijo. Preusmerilo se je k orodjem za oglaševanje in razširjanje vsebin. Po Špetičevih besedah je novi produkt že v nekaj mesecih po prometu prehitel starega. »Zdaj ponujamo vseobsežno platformo, ki oglaševalcem omogoča kupovati, upravljati in optimizirati promocijo vsebin,« so še sporočili iz Zemante. Zaradi take usmeritve in večje rasti oglaševalskega posla so ocenili, da je čas, da blogerskemu poiščejo novega lastnika.
Podjetje Sovrn je partner 80 tisoč spletnih strani in založnikov. Njihova orodja in tehnologije spletnim založnikom pomagajo ustvarjati vsebine, razumeti svoje občinstvo in z njim zaslužiti. Zdaj že nekdanje Zemantine storitve naj Američani razvijali naprej in tako ponudili nove možnosti za vstavljanje kontekstualno povezanih člankov, fotografij in videov v spletne objave.
Andraž Tori je ocenil, da je ideja pametnega osebnega asistenta za pisanje zdaj še bolj aktualna kot pred slabim desetletjem, kar dokazujejo storitve kot so Cortana, Echo in Siri.
Tehnologije, ki razumejo človeški jezik, danes postajajo vseprisotne.
Vseeno pa se jim Zemanta odpoveduje, ker po drugi strani zdaj prevladuje strojno učenje na osnovi velikih podatkovnih zbirk (big data), te pa kopičijo veliki spletni ponudniki (Amazon, Apple, Facebook, Google, Microsoft, …), ki imajo tudi največ denarja in možnosti za njihovo obdelavo.
Brez komentarjev