Zavarovanje, ki lahko izniči še zadnjo trohico nelagodja pri spletnih nakupih
Matjaž Ropret 15. novembra 2021 ob 11:13

Zlate, črne in druge prestižne plačilne kartice so že zaradi svojega videza ekskluzivne in njihov lastnik z njimi naredi določen vtis. Poanta pa ni v barvi ali bahanju, ampak v dodatnih storitvah, ugodnostih in varnosti, ki jih ta »plastika« prinaša. Pri karticah Mastercard World in Mastercard World Elite je poudarek na spletnih nakupih.

Nakupovanje po spletu je vedno bolj priljubljeno in vsakdanje, a vsaj pri nekaterih trgovcih in večjih zneskih še vedno ne gre brez določenega nelagodja in malenkosti tesnobe, ali bo blago res prišlo in v kakšnem stanju. Še celo pri spletnih trgovinah, kjer pogosto naročamo in jim zaupamo, se lahko primeri kakšna neprijetnost, občasno se kaj zalomi pri dostavljavcih, morda se pojavijo težave, če je treba kaj vračati ali reklamirati. Takrat lahko situacijo reši dodatno zavarovanje, ki je vključeno v uporabo plačilne kartice. Kdor veliko kupuje po tej poti in kdaj uporablja kakšne manj preizkušene kanale, je zagotovo kandidat za tovrstno storitev.

Po spletu sicer nakupuje že več kot tri četrtine Slovencev. Od tistih, ki nakupujejo, seveda, otrok in še koga tovrstne statistike ne zajamejo. Kar 86 odstotkov jih je prepričanih v varnost tovrstnih nakupov, še vedno pa mnogi najbolj zaupajo predaji denarja šele takrat, ko dejansko dobijo pošiljko. Zanimivo ali pa tudi logično je, da najbolj pogosto naročajo določene stvari, za katere bi še pred epidemijo velika večina skoraj vedno odšla v nakupovalci center. To so oblačila, obutev in modni dodatki. Sledijo elektronske naprave in gospodinjski aparati, visoko so še karte za koncerte in kino, kadar predstave lahko potekajo. Plačilna kartica, najsi bo »kreditna« (z odloženim plačilom) ali iz nove generacije debetnih, je še naprej najbolj priljubljen način plačevanja, saj jo potrošniki uporabijo pri skoraj dveh tretjinah spletnih nakupov. Gotovina se sicer, kot rečeno, tudi še drži, saj predstavlja več kot tretjino plačil po spletu naročenih izdelkov. Prepričan sem, da se bo ta delež le še zmanjševal.

Prestižne kartice običajno prinašajo dodatna zavarovanja in tudi v uvodu omenjeni gresta v to smer, vendar na drugem področju. V naročnino so vključena tri zavarovanja. Najprej je tu dodatno leto garancije za gospodinjske aparate in elektroniko, kot so pametni telefoni in prenosni računalniki. Podaljšana garancija velja za nakupe do dva tisoč evrov. Tako mogoče ni treba skleniti podobnega podaljšanja pri trgovcu. Prav tako do dveh tisočakov kartici tudi krijeta morebitno krajo izdelka ali poškodbe zaradi poplav oz. požara v prvih devetdesetih dneh po nakupu. To lahko razumemo tudi v smislu, »Če so me že naplahtali in ne dobim ‘kupljenega’ izdelka, mi vsaj zavarovalnica povrne denar.« Tretje zavarovanje pa povrne razliko med ceno, ki jo je kupec dejansko plačal, in nižjo za prav tak izdelek, ki jo v naslednjih 15 dneh najde v kakšni drugi spletni trgovini. Pri čemer mora izdelek stati najmanj 15 evrov in tudi razlika v ceni mora biti vsaj taka.

»Redno spremljamo zadovoljstvo, želje in pričakovanja potrošnikov ter na osnovi tega razvijamo rešitve, ki nudijo praktično in varno uporabniško izkušnjo. Kartice Mastercard World odgovarjajo na želje uporabnikov,« je v pripravljeni izjavi poudaril poslovni direktor Mastercard Slovenija Luka Gabrovšek.

Kartici sicer prinašata še možnost uporabe »hitre« vrste pri varnostnih pregledih na (za zdaj) več kot 40 letališčih po svetu, in vstopa v poslovni salon na letališču Jožeta Pučnika (Brnik). Za imetnike kartice Mastercard World Elite je vstop v salon brezplačen, za imetnike Mastercard World pa plačljiv.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

V Sloveniji te kartice izdajajo banke Deželna banka Slovenije, NLB, Sberbank in Unicredit bank. Večinoma komitentom, ki imajo naročene dražje (»premijske«) pakete, takih pa zaradi posojil in še česa niti ni tako malo. Kdor ima tak paket ali ga prehod nanj ne bi stal veliko, se mu morda splača premisliti in preračunati. V Mastercardu sicer ocenjujejo, da bi lahko dosegli od 20 do 40 odstotkov komitentov. Banka Sberbank je ta čas edina, ki to kartico ponuja posebej. Kartico Ide@l World lahko za 8,20 evrov na mesec naročijo tudi tisti, ki niso komitenti te banke, in ima še nekaj drugih ugodnosti poleg naštetih, povezanih s spletnim nakupovanjem. Možno pa je, da se pri Sberbank po napovedani menjavi lastnika in prehodu pod okrilje Gorenjske banke ponudba spremeni.

Fotografiji: Mastercard

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja