Dacia je v prodajo poslala nekolikanj nadgrajeno različico električnega modela Spring in ob tem razkrila nekaj povednih statistik, ki jih je pridobila v malo manj kot dveh letih, odkar je ta avto na evropskih cestah.
Od začetka prodaje je Spring pritegnil že več kot 108 tisoč kupcev, njegove prodajne številke se po navedbah proizvajalca iz meseca v mesec povečujejo. Po novem je na voljo v že na začetku napovedani »tovorni« različici, ta bi bila lahko idealna za razvažanje pic in še česa po mestih, in pa v potniški z močnejšim motorjem. Electric 65 zmore 48 kW oz. 65 »konjev« namesto 45 pri starem motorju. Tudi navora je nekaj več, 125 Nm v primerjavi s 113 Nm. Najvišja hitrost je še vedno omejena na 125 km/h (pri tovorni izvedbi, ki ni bila deležna novega motorja, na 110 km/h), toda pospešek do 100 km/h je zdaj 13,7 s, ne več skoraj 20 s. Ni uradnega podatka, toda prepričan sem, da tam do kakih 50 ali 60 km/h Spring zelo dobro »skoči«, verjetno bolje kot večina primerljivih bencinskih avtomobilov. Skupaj z novim motorjem je še oprema Extreme, ki vsebuje nekaj dobrodošlih tehnoloških zadev, denimo kamero in parkirna tipala ter osrednji zaslon z vgrajeno navigacijo (sicer spet po stari Daciini navadi z zemljevidi Vzhodne Evrope) in možnostjo Android Auta in Carplayja. Tak Spring stane 24.900 evrov oz. 25.890 evrov, če kupec doplača še možnost hitrega polnjenja z enosmernim tokom (CCS, max 30 kW) in kovinsko barvo.
Pritegnili so me podatki, ki jih Dacia zbira iz povezanih vozil Spring na evropskih cestah (praktično vsi električni avtomobili imajo mobilno povezavo, da lahko v aplikacijo sporočajo stanje baterije, omogočajo vklop ogrevanja ali hlajenja na daljavo in podobne funkcije). Tukaj so ugotovitve, ki so jih zapisali v sporočilo za javnost, in nekaj mojih komentarjev:
Povprečna dnevno prevožena razdalja Springa zanaša 31 km, 68 odstotkov uporabnikov pa prevozi povprečno celo manj kot 30 km na dan. Povsem napolnjena baterija sicer zadostuje za vožnje celega tedna, vendar uporabniki svoje avtomobile polnijo bolj pogosto.
Spring je »mestni« avto in zato pričakovano dnevne razdalje niso dolge. Vseeno pa je to dodatna potrditev, da se marsikdo dnevno ne vozi stotine km daleč in ne potrebuje enormnega dosega. Že s takim avtomobilom lahko opravi veliko večino vsakodnevnega prevažanja in če lahko polni doma, mu skoraj nikoli ni treba »stati« na javnih polnilnicah. Nad tem, da uporabniki polnijo pogosteje kot bi bilo nujno treba, sicer nisem presenečen, tudi sam takrat, ko imamo več dni zapored zgolj krajše vožnje, brez poti denimo v Ljubljano, običajno priklopim avto nekje med 40 in 50 odstotki napolnjenosti in ga odklopim pri približno 80 odstotkih.
Vozniki v povprečju opravijo 5,4 vožnje na dan. Na začetku so Spring kupovali predvsem kot drugi avtomobil v gospodinjstvu, a se je izkazalo, da je v 90 odstotkih gospodinjstev z več avtomobili, ki so kupila tudi Spring, le-ta postal glavno prevozno sredstvo med delavniki.
Povsem enako je pri nas, sicer z za razred večjim avtomobilom, z večjo (a vendarle še vedno dokaj majhno) baterijo, z bistveno več moči in tudi tehnologije, pač primernim za avtocestno vožnjo. Z njim smo v nekaj več kot dveh mesecih prevozili približno 4500 km, z drugima dvema pri hiši mogoče skupno tisoč, pa še to pretežno zaradi poti na letališče, ko smo potovali na sejem MWC v Barceloni.
Uporabniki Springa so vozili s povprečno hitrostjo 26 km/h, kar potrjuje njegovo prilagojenost vsakdanjim vožnjam kupcev.
Marsikje v drugih državah je to zares mestni avtomobil(ček), v Sloveniji je skoraj zagotovo povprečna hitrost nekoliko višja. Vsekakor pa v uporabi, ki ne vključuje avtoceste, ni potrebe po nečem noro zmogljivem in tudi doseg je v tem primeru več kot zadosten tudi pozimi, kajti porabo zares zvišuje vožnja s hitrostjo okrog 130 km/h in več.
Za 93 odstotkov zasebnih kupcev (ti sicer predstavljajo tri četrtine vseh kupcev Springa) je to prvi električni avtomobil.
Tudi to je logično. Je med najcenejšimi električnimi na trgu in kot tak primeren za preizkušanje e-mobilnosti. Četudi ima svoje slabosti, glede na povprečne hitrosti ne dvomim, da se v tovrstnih okoljih in razmerah (več kot) dovolj dobro izkaže, da so kupci zadovoljni in da bodo tudi v prihodnje razmišljali o baterijskem avtomobilu.
Naslovna fotografija: Dacia
Brez komentarjev