Zakaj me navigacije še vedno pošiljajo na makadame in dvorišča?
Matjaž Ropret 3. oktobra 2016 ob 21:28

Navigacije in zemljevidi na mobilnih napravah so super, olajšali so nam potovanja in dostavo, dajejo nam uporabne informacije, še vedno pa so, ko se ne držiš stoodstotno njihovih navodil, precej neumni pomočniki. Predvsem me zanima, zakaj je kategorizacija cest v digitalnih zemljevidih tako slaba in zakaj navigacije predlagajo vožnjo po vseh po vrsti, od avtoceste do zadnjega makadama.

V skoraj sosednjo vas, ki je res blizu avtoceste, skoraj redno zaide kakšen tovornjak, včasih celo vlačilec, ki med ozkimi prehodi med hišami potem skorajda odbije rob katere od hiš, odnese s seboj pol strehe in seveda ne more nikjer obrniti in povzroča zastoj. Čeprav je dovolj zgodaj pred vasjo tabla, da je nadaljevanje vožnje za velike tovornjake prepovedano. Ampak če navigacijska naprava trdi, da je prav …

Tudi sam opažam, da pogosto dobivam popolnoma neuporabna navodila. Ne glede na to, ali uporabljam navigacijo, vgrajeno v avto, ali eno od aplikacij na telefonu. Če ceste poznam, se jim na srečo lahko izognem, če jih ne, se zlahka nasmodim in pristanem na kakšnem kolovozu. Po možnosti strmem. Še posebej se to dogaja, ko si nastavim daljšo pot, nakar se za kakšen del izleta odločim, da ne bom peljal po avtocesti. Aplikacija takoj nažene virtualno paniko in me na vsak način poskuša spraviti nazaj na avtocesto. Po vseh mogočih bližnjicah, dejansko tudi čez makadamske poti in dvorišča. Nikakor pa noče razumeti, da sem ubral drugo pot in bom kasneje prišel nazaj na glavno prometno žilo. In podobno je, če namenoma hočem najti kakšno drugo pot, ne tiste najbolj očitne, mogoče precej daljše. To se skoraj neizogibno konča katastrofalno, ker so za softver vse ceste enake, od magistralnih do najbolj ozkih, neasfaltiranih.

Čas bi že bil, da bi to nekdo konkretno prevozil in označil, aplikacije pa bi nato že same izločile tiste najmanj primerne za vožnjo z avtom. Za gorsko kolo ali štirikolesnik je kajpak drugače. Naslednji korak bi morala biti možnost, da bi uporabnik odkljukal, po kakšnih cestah in skozi kako ozke vasi se želi voziti in kje ne. Navigacija pa bi nato vse neprimerne ignorirala, ko bi izračunavala predlagano traso. Če parafraziram g. Clarksona: Apple, Garmin, Google, Here, Tomtom in ostali, je to tako težko?

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki