Medsebojno licenciranje vsebin med ponudniki pretočnega videa se vrača. Nepresenetljivo s tem znova največ pridobiva Netflix in še utrjuje svojo pozicijo.
Na začetku za Netflix ni šlo drugače, kot da je ponujal tuje vsebine. Še tudi po tem, ko je že resno začel z lastno produkcijo, je imel v katalogu veliko naslovov drugih studijev. Toda pred nekaj leti se je to podjetje povsem osredotočilo na »domače« vsebine in to videlo kot veliko prednost pred ostalimi. Ker je očitno našlo pravo formulo pri snemanju in odkupovanju filmov in serij, mu je skupaj z začetno pozicijo in bolj razvito storitvijo to pomagalo pri povečevanju prednosti pred ostalimi. Disneyju je uspelo priti na približno polovično število naročnikov in Warner Bros. Discovery ter Amazon se dokaj dobro držita s svojima pretočnikoma HBO Max (v ZDA se imenuje Max) in Prime Video. Vendar slednja marsikje zato, ker ju prodajata v paketu z drugimi dobrinami, prvi skupaj s televizijskimi programi in drugi znotraj nakupovalne storitve Prime, kot zaradi uspešnosti storitev samih. Prav težavno konkuriranje Netflixu in s tem premajhni prihodki iz naslova pretočnikov vse bolj silijo ponudnike k vnovičnemu obračanju proti stari strategiji licenciranja vsebin drugam. Vsem namreč gledanost na klasičnih televizijah pada, kino se je po pandemiji nekoliko pobral, a nikakor na prejšnje številke, in lani (tudi zaradi stavk v Hollywoodu) prinesel za petino manj prihodkov kot leta 2022.
Marjan je že večkrat zapisal, da bi rad tudi pri video vsebinah nekaj podobnega kot glasbenih. Navajeni smo namreč, da Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music ali Youtube Music vsi po vrsti nudijo večino glasbe različnih založb, zgolj tu in tam so kakšne majhne razlike. Po drugi strani pri serijah in filmih ni mogoče z enim pretočnikom pokriti celotnega spektra in tega verjetno nikoli ne bomo dočakali, toda zdaj se počasi znova začenjajo pojavljati isti na različnih platformah. Tako so na Disney+, HBO Max in Netflixu na voljo različni naslovi iz franšize Spiderman, nekateri ne zgolj na eni platformi. Netflix je v zadnjih tednih pridobil več filmov iz nabora studia Warner, kot so nekateri naslovi DC (Črni Adam, Liga pravičnih, …), Elvis, Sonic 2, Zapoj 2 in drugi. To je posledica dogovora o licenciranju, ki ga je z Netflixom sklenila korporacija Warner Bros. Discovery pod vodstvom Davida Zaslava, znanega po neusmiljenem nižanju stroškov, kar ji bo prineslo najmanj nekaj sto milijonov dolarjev dodatnih prihodkov. Po drugi strani je ta za svoj pretočnik HBO Max pridobila filme studia A24, večinoma zelo dobro ocenjene pri kritikih. Netflix ima denimo po novem v katalogu tudi film Top Gun Maverick, resda natanko eno leto po tem, ko je postal na voljo za ogled v pretočniku SkyShowtime, vendar je očitno tudi družba Paramount Global sklenila podoben dogovor o licenciranju kot Warner Bros. Discovery. Ti dve sta pred kratkim že imeli prve pogovore o združevanju, kajti nobena skrivnost ni, da je Paramount zaradi upadanja prihodkov in nejasne strategije naprodaj, morda kot celota ali po delih. Poleg novejših Netflix znova pridobiva tudi starejše naslove, pri katerih ima konkurenca nesporno prednost. Čez nekaj dni tako v knjižnico denimo prihaja klasika Let na kukavičjim gnezdom.



HBO Max ne samo, da je izgubil določene ekskluzive, ki so zdaj na voljo tudi drugod, nekatere serije so se lani poslovile, da korporaciji njihovim ustvarjalcem ni več treba plačevati tantiem. Pretočnik nikakor ni slab, ima tudi velike hite (nazadnje denimo Nasledstvo, še prej seveda zmaje in prestole), za vsakogar se kaj najde, otroški razdelek je bogat (in tudi ustrezno poslovenjen), pa vendar v očeh mnogih ne dosega atraktivnosti Netflixa. Tudi Disneyjev začetni zagon se je ustavil in ta ponudnik preveč stavi na svoje franšize, kot sta Marvel in Vojna zvezd, pri čemer še posebej za prvo lansko leto ni bilo posebej blesteče. O pretočniku SkyShowtime nima smisla izgubljati besed, saj prej zraste solata na vrtu, kot se tamkaj konkretno spremeni začetni zaslon. Amazon dokaj pridno dodaja lastne serije in tudi kakšen film, toda ostalo je tudi precej statično.
Apple ima še vedno daleč najmanjši katalog, vendar producira zanimive in drugačne serije, koliko se mu splačalo vložiti 200 milijonov dolarjev v film Morilci cvetne lune pa je vprašljivo. Ta je po kinematografskem »oknu« na voljo za izposojo ali nakup, četudi bi ga že pričakovali v pretočniku Apple TV+. V prazničnem času so očitno najprej poskusiti kaj zaslužiti neposredno s prodajo tega naslova, ne s spodbujanjem prodajanja naročnin. Toda za slovenske gledalce je film na voljo v Googlovi trgovini (Google TV) ne pa tudi v iTunes, četudi so napovedali, da bo dosegljiv v več kot sto državah. Na pretočniku ga pričakujem v roku meseca, največ dveh. Ne izključujem tudi možnosti, da se bo pojavil še kje drugje, in enako velja še za kakšno nedavno ali prihajajočo (ne)uspešnico. Včasih je preprosto lažje zaslužiti z licenciranjem vsebine kam drugam kot s težavnim pridobivanjem novih naročnikov. Ponudniki to staro modrost končno znova odkrivajo, plačamo nazadnje tako ali tako gledalci in delno oglaševalci, če nam vmes prikazujejo še oglase. Tovrstnih paketov sicer v Sloveniji še ni. Vseeno pa je bolje plačati nekoliko več za en pretočnik ali morda dva, kot malce nižje naročnine na štiri ali pet.
- V pol minute toliko energije, kot doma v eni uri
- Zakaj izumirajo rezervne pnevmatike?
- Citroen stavi na kompaktno družinsko vozilo z dostopno ceno
- Z novim diskom SSD do več prostora in pohitritve pri igralni konzoli PS5 Pro
- KRATKI TEST Huawei Matepad 11.5 S PaperMatte Edition: Povsem samosvoja tablica
Sonic 2 ne WB ampak Paramount oziroma Disney
Res je. Tudi vsebine obeh prihajajo na Netflix. Kmalu Yellowstone, Umor na Orient ekspresu, …