Za Urbano obljubljajo nadgradnje, a ne vseh, ki bi si jih želeli
Matjaž Ropret 18. januarja 2018 ob 06:40

Lansiranje telefonske Urbane je pomenilo dobrodošlo popestritev in dodatno uporabnost v ljubljanskem potniškem prometu in parkiranju. Smo pa že takrat nekatere možnosti pogrešali in tudi razvijalci storitve so se zavedali teh pomanjkljivosti in obljubljali nadgradnje. Kasneje je potem napredek nekoliko zastal, zato smo preverili, ali lahko letos pričakujemo kakšne izboljšave.

Prvo, s čimer se razvijalci ukvarjajo zadnje tedne, je aplikacija za Samsungove pametne ure (Gear S2 in S3, Gear Sport). Po eni od večjih nadgradenj operacijskega sistema teh ur proti koncu lanskega leta, je namreč Urbana na zapestju nehala delovati. V Javnem holdingu Ljubljana (JHL) in Telekomu Slovenije obljubljajo, da bo popravek aplikacije na voljo do konca tedna, morda je celo že. Kaj pa druge pametne ure, denimo tiste s sistemom Android Wear (Samsung uporablja svoj sistem Tizen)? Njihovi uporabniki Urbane še ne bodo deležni. »Podpore drugim uram trenutno ne načrtujemo. Težava je v majhnem številu uporabnikov teh ur, saj razvojni stroški niso zanemarljivi,« pojasnjujejo v JHL. Ne vzbuja pa taka rešitev, ki jo lahko zmoti vsaka nova različica programske opreme proizvajalca, posebnega zaupanja.

Za uporabo na telefonu pa me je že na začetku in tudi kasneje najbolj motilo, da ni možno nalagati dobroimetja drugače kot na urbanomatih (dobro, tudi v trafikah, če se za nekaj trenutno ločiš od telefona) in z Moneto. Prvih je po mojem mnenju po Ljubljani absolutno premalo, še posebej za Neljubljančana, ki pride v prestolnico po opravkih in ugotovi, da bo težko plačal parkiranje, ker ima v aplikaciji premalo evrov. Moneta pa zahteva naročnino in je smiselna samo za tiste, ki jo pogosto uporabljajo. V JHL trdijo, da pripravljajo spletno prodajo, v kateri bo mogoče tako naložiti dobroimetje kot kupiti terminske vozovnice. Plačati pa se bo dalo s plačilnimi in kreditnimi karticami, Moneto in PayPalom. Naj se to zgodi čim prej, ker je bila taka obljuba že pred letom in pol.

Omejitev je bila tudi v tem, da aplikacija ne omogoča naročniških vozovnic, kot so dijaške, študentske ali upokojenske. Za zdaj so tako v aplikaciji podprte terminske vozovnice, ki so niso vezane na konkretno osebe. Omenjene pa so po pojasnilih JHL povezane s socialnim statusom uporabnika in »ob menjavi telefona pa se lahko dogajale zlorabe tega statusa oziroma vozovnic.« Zato sprememb glede tega ne načrtujejo, zatrjujejo pa, da bodo položaj znova ocenili, ko bo zaključen projekt Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP) v katerem bodo vključeni vsi prevozniki in večina terminskih vozovnic.

Sam bi si storitev tudi želel v »oblačnem« načinu. Torej tako, da bi imel račun, v katerega bi se prijavil s katerega koli telefona. Zdaj je posamezna denarnica znotraj Urbane vezana na točno določen telefon in kartico SIM. Ko uporabnik zamenja kartico, dobroimetje izgine (ko spet vstavi »izvirno« se vrne) in ko zamenja telefon, se mora v aplikacijo na novo prijaviti, za prenos dobroimetja pa je treba prositi po e-pošti. Ali pa pač porabiti kolikor se da na starem telefonu. Glede na to, kako so trenutno opremljeni avtobusi ljubljanskega potniškega prometa, oblačne Urbane še ne bo. Sistem namreč mora podpirati zapis v aplikacijo oz. telefon zaradi validacije tudi v tistih primerih, ko avtobusi nimajo dostopa do zalednega sistema. Torej ne morejo preveriti, ali ima uporabnik res dovolj dobroimetja za vožnjo. In resnici na ljubo bi vsakokratno tako preverjanje tudi precej upočasnilo vstopanje na avtobus, zato najbrž res ni najbolj primerno. A vseeno mislim, da bi se dalo najti način, kako imeti en račun, ki bi ga bilo možno prenašati z ene naprave na drugo, a bi hkrati na vsaki od njih deloval lokalno.

In pa seveda – še vedno se lahko s telefonom prevažajo in parkirajo samo androidni uporabniki. Lastniki jabolčnih nimajo sreče. Sicer je Apple menda delno odprl NFC v svojih napravah, a očitno še vedno ne dovolj, da bi do njega lahko dostopali razvijalci aplikacij. Apple Pay da, Urbana ne. V JHL pravijo, da »preko Applovega SDK-ja (razvijalskega paketa) ne morejo integrirati komunikacije z Urbano. Kaj pa morda okrnjena različica, ki bi omogočala vsaj storitev SMS parking? Ta ne potrebuje NFC-ja in je lahko zelo uporabna tako za daljše parkiranje kot za primere, ko se sestanki zavlečejo in je treba »podaljšati« parkirni listek. V JHL so se zahvalili za tak predlog, ker očitno prej na to še niso pomislili, in obljubili, da bodo razvijalce prosili, naj ga preučijo. Upanje torej o(b)staja.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja