Za uporabnike telefonov in tablic v EU bo Applova umetna inteligenca na voljo pomladi 2025
Matjaž Ropret 29. oktobra 2024 ob 11:15

Apple je z nadgradnjo na iOS 18.1, iPadOS 18.1 in MacOS Sequoia 15.1 uporabnikom naprav, na katerih tečejo ti operacijski sistemi, z nekaj zamude in v ne povsem polnem obsegu ponudil storitve umetne inteligence, ki jih je napovedal že poleti. V Evropski uniji za zdaj zgolj na računalnikih Mac, medtem ko bodo mobilne naprave na vrsti aprila prihodnje leto.

Applovska inteligenca (angl. Apple Intelligence), kot skupku storitev rečejo v omenjenem podjetju, na začetku deluje na napravah, ki imajo jezik operacijskega sistema in navidezne pomočnice Siri nastavljen na ameriško angleščino. Večina sveta lahko na ta način dostopa do novih oz. izboljšanih storitev prek vseh naprav, ki so strojno dovolj zmogljive (poganjati jih mora dovolj nov procesor, pri mobilnih je spodnja meja količine delovnega pomnilnika 8 GB, pri osebnih računalnikih pa 16 GB). Uporabniki v Evropski uniji pa lahko za zdaj ta orodja uporabljajo zgolj na računalnikih Mac (seveda nadgrajenih na omenjeno izdajo OS-a in z zadostnimi »specifikacijami«). Apple napoveduje, da bo na mobilnih napravah UI na enak način, torej predvidoma v angleščini, znotraj EU dostopna od prihodnjega aprila naprej. Še pred tem jo bodo lokalizirali za Avstralijo, Kanado, Irsko, Novo Zelandijo, Južnoafriško republiko in Veliko Britanijo (vse v angleščini) ter dodali nekatere jezike, denimo kitajščino, francoščino, nemščino, italijanščino, japonščino, korejščino, portugalščino, vietnamščino in španščino.

Applova umetna inteligenca vključuje delo s fotografijami, besedilom in e-pošto, naprednejšo Siri, kasneje pa prihajajo še druge zmožnosti. Za zdaj lahko pomaga bolje organizirati fotografije, omogoča brisanje neželenih elementov s fotografij in podobno. Potem lahko ustvarja besedilne predloge, povzetke in kategorizira e-pošto ter »odgovarja« nanjo. Pogovori s Siri so menda bolj »naravni.« Kasneje jo bo mogoče uporabljati za prepoznavanje zadev v objektivu fotoaparata, za naprednejše pisanje besedil in uporabniki bodo imeli dostop do znanja, ki ga nudi orodje ChatGPT.

Apple ves čas poudarja, da večina tega teče na sami napravi, brez pošiljanja podatkov v »oblak.« Za tisto, pri čemer vendarle mora pomagati računska moč v podatkovnih centrih, pa podjetje gradi lastne, tudi dokaj »blizu« uporabnikov. V tem, poleg upoštevanja zasebnostnih pravil Evropske unije, je tudi eden od razlogov za dodatno zamudo pri splovitvi storitev na našem koncu sveta.

Naslovna fotografija: Apple

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja