Za potrjevanje plačil samo še biometrija
Matjaž Ropret 28. avgusta 2018 ob 13:45

Kdo za odklepanje telefona še riše vzorce ali vtipkava pin, bognedaj besedno geslo? Vem, da se še najdejo taki tehnološki in varnostni amiši, ampak vseeno smo se kolektivno kar navadili, da gremo noter s prstnim odtisom, obrazom ali šarenico. Za plačevanje, tudi spletno, pa je taka biometrika še vedno huda redkost. Pogosto dodatnega varnostnega elementa sploh ni, včasih pa smo obsojeni na gesla. Od prihodnje pomladi naj bi bilo drugače.

Podjetje Mastercard, eden od dveh velikih kartičnih ponudnikov, je napovedalo, da bodo od prihodnjega aprila naprej potrošniki lahko pri nakupovanju in plačevanju s kartico Mastercard za identifikacijo lahko uporabljali biometrične rešitve, kot sta prstni odtis ali prepoznavanje obraza. Če nekdo napove, da bomo uporabniki nekaj »lahko« dobili, to običajno še ne pove dosti in stvar lahko hitro zvodeni. Toda v Mastercardu so bankam in drugim partnerjem, ki izdajajo njegove debetne in kreditne kartice, postavili zahtevo. Od aprila 2019 mora biti komitentom na voljo biometrična avtentikacija. Tako za transakcije »na daljavo«, torej spletne, kot za »bližnja« plačila, če jih potrošniki izvedejo z digitalnimi denarnicami. Torej s sistemi, kot so NLB Pay in podobni.

Vseeno pa ne bo tako rigorozno in hipno. Vsaka banka se bo lahko odločila, kako hitro bo komitentom dala v roke nove kartice Mastercard in Maestro (te naj bi počasi začela nadomeščati debetna Debit Mastercard), ki bodo omogočale dodatno varnostno preverjanje na mobilniku. Kar bo izgledalo tako, da bo kupec na telefonu dobil poziv, naj potrdi svojo istovetnost, ko bo na spletu vpisal številko kartice. Tehnologija Mastercard Identity Check je zdaj na voljo v 37 državah, Slovenije še ni med njimi, prihodnje leto pa jo bodo razširili. Drugod za zdaj deluje potrjevanje nakupa z geslom, ki prileti v sms-u. Identity Check je bolj priročen in varnejši način. Pa tudi ničesar si ni treba zapomniti. In, kot še trdijo v Mastercardu, zaradi tega se zmanjšuje delež nezaključenih nakupov. Ne vem sicer, zakaj bi koga končno geslo odvrnilo od nakupa, a očitno se to dogaja.

Za konkretno uporabo tehnologije, ki je sicer na voljo v skoraj vsakem telefonu, mora nekje biti gonilna sila. Banke same se za to odločajo počasi, prav tako trgovci. Zato je akcijski načrt kartičnega ponudnika dobrodošel, še posebej, ker izpolnjuje še zakonske zahteve za močno avtentikacijo. Boštjan Fabjančič iz Mastercarda Slovenija je poudaril, da sama inovacija brez ključnih ciljev, kot sta odlična uporabniška izkušnja ter varnost plačila, ne prinaša odgovora na pričakovanja vedno bolj digitalnega sveta okoli nas.

Biometrična tehnologija se popolnoma sklada s potrošnikovimi pričakovanji glede varnih plačilnih rešitev prihodnosti in je v koraku z vse močnejšo digitalizacijo življenjskih stilov. Slednje koristi tako potrošnikom, trgovcem in bančnim institucijam, saj izboljšuje nakupno izkušnjo in še bolj varuje transakcije

To je izjavil Mastercardov evropski šef Javier Perez. Njegove trditve menda potrjujejo tudi študije, eno od njih so izvedli na Univerzi v Oxfordu.  Po teh študijah ima 93 odstotkov potrošnikov za potrjevanje plačil raje biometrične rešitve kot klasična gesla. Le za odstotno točko manj bančnih strokovnjakov pa si želi uvedbe biometrije. Le, dragi bančniki, nič vas ne ovira.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja