Kaj je bolj nerodnega, kot da poteče parkirni listek, si pa še vedno na obisku, sestanku ali opravku in ne moreš skočit do avta, da bi vplačal novega? Vmes pa se lahko na sprednjem steklu znajde prijazno obvestilo redarstva. Zato že odkar je na voljo, za parkiranje na ljubljanskih ulicah uporabljam storitev Urbana SMS Parking, ki opisano težavo elegantno odpravi.
Lepota te storitve je v tem, da je edini del aplikacije Urbana, ki deluje brez tehnologije NFC. In je tako na voljo na vseh androidnih telefonih. Z omenjeno aplikacijo in čipom NFC za brezstično komunikacijo s terminali se lahko sicer telefon prelevi v kartico za mestni promet in parkirišča. Kar preverjeno deluje brez večjih težav, tako za prevažanje z avtobusom (»trolo«) kot za parkiranje v garažnih hišah. Treba je samo prisloniti odklenjen telefon k terminalu in aplikacija se sama odpre in poveže s sistemom. Lahko se zaplete, če vmes telefonu zmanjka baterije ali ti ga ukradejo, ampak to se ekstremne situacije. Bolj nerodno je, da nekateri telefoni nimajo ustreznega čipa in antene, tako da ne morejo nadomestiti kartice Urbana. A še vedno so uporabni za storitev SMS Parking.
Uporaba te storitve je preprosta. Najprej je seveda treba namestiti aplikacijo, jo aktivirati in nanjo naložiti denar (dobroimetje). To se da storiti z Moneto ali na urbanomatih in še nekaterih plačilnih mestih. Na žalost razvijalci aplikacije še niso uresničili zdaj že eno leto stare napovedi, da bodo omogočili tudi plačevanje oz. nalaganje dobroimetja s kreditnimi karticami. S Paypalom pa bi bila sploh odlična možnost. Še posebej bi bilo to prikladno za telefone brez NFC-ja.
Ko so evri na računu in hoče uporabnik parkirati, zgolj odpre aplikacijo, vpiše registrsko tablico oz. jo izbere s seznama, če jo je že kdaj vpisal, določi območje in trajanje parkiranja ter potrdi. Ustrezno cono ponudi že aplikacija sama, glede na lokacijske podatke (če je GPS vključen), a je treba biti nekoliko previden, saj lahko na meji med eno in drugo cono aplikacija domneva napačno. Ko bo mestni redar prišel do avta, bo v sistemu videl, da je za to registrsko številko plačana parkirnina in šel naprej.
Uporabnik deset minut pred iztekom parkirnine dobi opomnik in lahko navidezni parkirni listek podaljša, če se še ne namerava odpeljati. Urbana SMS Parking ima tako poleg priročnosti – ni treba do parkomata, iskati kovancev, … – dve veliki prednosti pred klasičnim plačilom parkirnine. Na daljavo se jo da podaljšati in tako ni treba hiteti nazaj k avtu ali trepetati pred kaznijo. In parkirati je mogoče dlje kot z listki. Na avtomatih je namreč najdaljši čas parkiranja omejen (tipično na šest ur, ponekod tudi samo na dve uri), s storitvijo SMS Parking pa je mogoče določiti daljši čas, ponekod kar za celotno obdobje plačljivosti na tisti ulici (denimo od 7h do 17h, torej celih deset ur). Seveda je cena višja in za vsakodnevno parkiranje med službo je verjetno še vedno bolje poiskati kakšen mesečni zakup na parkirišču, toda če je treba od časa do časa za cel dan nekje parkirati, je to z Urbano SMS Parking tudi mogoče.
Poleg dodatnih možnosti nalaganja dobroimetja, saj je urbanomatov po Ljubljani še vedno precej malo, bi lahko v Ljubljanskem potniškem prometu, ki skrbi za aplikacijo, razmišljali tudi o širitvi podpore na iOS. Že res, da ima iPhone »zaklenjen« NFC in se ga tako ne da uporabljati za plačevanje na terminalih, toda SMS Parking bi lahko deloval tudi z jabolčnimi telefoni. Upam, da razvoj ni zamrl in da bodo storitev nadgrajevali in širili naprej.
Brez komentarjev