Med ponudniki televizijskih programov že zdaj obstaja peščica, po obsegu kanalov in višini prihodkov daleč pred vsemi ostalimi. Med te sodita WarnerMedia z znamkami, kot so Cartoon Network, CNN in HBO, ter Discovery z istoimenskim programom, Animal Planetom, Eurosportom in še marsikaterim drugim. Zdaj sta podjetji napovedali združitev, pri čemer bo zanimiva tudi prihodnost naročniških storitev pretočnega videa HBO Go oz. HBO Max in Discovery+.
WarnerMedia je bil zadnja tri leta v lasti telekomunikacijskega giganta AT&T, saj je ta prevzel družbo Time Warner in jo preimenoval. Sem denimo sodita tudi ameriški televizijski mreži TBS in TNT, filmski studio Warner Bros. Zdaj namerava AT&T izločiti WarnerMedio v samostojno podjetje, ki se bo nato združilo z družbo Discovery. Šlo bo za »papirnato« transakcijo, sicer vredno 43 milijard dolarjev (35 milijard evrov), saj bodo vse izvedli z delnicami, nič z dejansko kupnino. Delničarji AT&T bodo 71-odstotni lastniki novega, združenega podjetja, delničarji Discoveryja pa 29-odstotni lastniki.
Kaj o združevanju bodo morali povedati še regulatorji, kajti gre za oblikovanje pravega televizijskega in »pretočnega« giganta, kar lahko vidimo že samo iz te grafične upodobitve vseh znamk:

Predvideni prvi mož novega, še neimenovanega podjetja, tudi zdajšnji glavni izvršni direktor Discoveryja David Zaslav napoveduje še več vlaganja »v prvovrstne televizijske vsebine in novinarstvo,« združevanje različnih žanrov in ponudb, ter seveda tudi prihranke iz klasične »optimizacije stroškov«, ki naj bi dosegli tri milijarde dolarjev na leto.
Novo podjetje bo imelo v knjižnici skoraj 200 tisoč ur že znanih vsebin in več kot sto priljubljenih znamk. Na leto bo v produkcijo vlagalo približno 20 milijard dolarjev, kar je več kot Netflix in verjetno še vedno manj kot Disney, prihodki pa naj bi v letu 2023 dosegli 53 milijard dolarjev.
Discovery je bil že doslej znan kot eden najbolj neizprosnih pogajalcev z operaterji, zaradi česar so ponekod njegovi programski paketi občasno izginjali iz programskih shem. Kot večina močnih ponudnikov tudi to podjetje programe operaterjem »proda« zgolj v kompletu in z določenimi zahtevami, kako morajo biti uvrščeni v sheme. Kar je, kot sem že večkrat pojasnil, eden od ključnih razlogov, zakaj gledalci ne moremo prosto izbirati, na katere programe bi bili radi naročeni. Ko bodo k temu priključeni še dodatni filmski, informativni, otroški in ostali programi, bo podjetje dodatno povečalo svojo pogajalsko moč. Povsem verjetno bo od operaterjev še lažje zahtevalo višja plačila, kar bo na koncu pomenilo dražje naročnine. Verjetno pa bo moralo ponudbo razbiti na več sklopov in morda mu bodo tudi varuhi konkurence naložili določene zaveze, da bodo sploh potrdili združevanje.
Potem pa je tu še področje naročniških storitev. HBO letos prenavlja svoje in jih združuje pod imenom HBO Max. Do Evrope in sploh do Slovenije sicer ta sprememba še ni prišla, tudi tu pa bi se že zaradi napovedane vključitve dodatnih vsebin iz obstoječega kataloga podjetja WarnerMedia lahko naročnina podražila glede na zdajšnji HBO Go. Kam v tej zgodbi sodi storitev Discovery+, ki jo prav tako letos pričakujemo v Evropi (in dodatno še že znani Eurosport Player), za zdaj ni znano. Poznavalci pričakujejo ali paketiranje teh storitev pod eno naročnino ali pa celo združitev v eno samo storitev. Toda ta bi bila zagotovo daleč najdražja samostojna naročnina na pretočni video.
Vse bolj se kaže, da bo tudi na tem področju o(b)stalo nekaj globalnih velikanov in določeni regionalni oz. lokalni ter področni (denimo športni) ponudniki. Med globalnimi je Netflix že presegel dvesto milijonov naročnikov, Disney+ pa sto milijonov. Naslednji za omenjenima bo očitno novi HBO-Discovery, Amazon in Apple pa sta tu že po inerciji in zaradi svojih neomejeno globokih »žepov«.
Predloga za naslovno fotografijo: DepositPhotos, logotipa: AT&T
Brez komentarjev