Microsoft je v sodelovanju s podjetjem Digital School in Zvezo prijateljev mladine Moste-Polje organiziral hackathon Minecraftov izziv: sanjska učilnica. Trideset otrok iz socialno ogroženih družin je imelo priložnost, da se prvič srečajo s programiranjem z uporabo izobraževalne različice igre Minecraft, v kateri so zasnovali svojo sanjsko učilnico. Dogodek je podprlo tudi Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.
V Microsoftu si s tovrstnimi delavnicami prizadevajo za računalništvo in programiranje navdušiti več mladih. Opažajo namreč, da pospešena digitalizacija povečuje potrebe po IKT-strokovnjakih.

Kakšna je sanjska učilnica, v kateri bi se z veseljem učili?
Preprosto vprašanje je pri otrocih, starih med 10 in 15 let, ki so sodelovali na Minecraftovem izzivu, porodilo številne ustvarjalne ideje – od učilnice za biologijo in kemijo pod akvarijem do sobe za počitek s posteljami, kavči, dišečimi svečami ter nepogrešljivim masažnim bazenom za sprostitev.
V okviru hackathona so ideje uresničili v Minecraftu, večkrat nagrajeni in priljubljeni igri, v kateri igralci raziskujejo kockast 3D-svet ter odkrivajo materiale, sestavljajo orodja in gradijo stavbe. Posebna izobraževalna različica Minecraft: Education Edition ob tem nudi tudi varno učno platformo za krepitev ustvarjalnosti, sodelovanje in reševanje problemov v digitalnem okolju. Primerna je za učence z različnimi ravnmi znanja, ki se lahko učijo in zabavajo s preprostim sestavljanjem kock ali pa se podajo v svet programiranja v programskih jezikih Java Script in Python.
»Hackathon, na katerem so otroci v skupinah po trije raziskovali in gradili svojo popolno učilnico, je lepo pokazal, da lahko vsak mladostnik z nekaj pomoči usvoji svoje prve korake v programiranju in se pri tem celo zabava,« je povedal Matija Torlak, direktor in ustanovitelj podjetja Digital School. »Čim več otrokom želimo omogočiti dostop do delavnic, ki so ustvarjalne in jim nudijo njim prilagojeno in varno učno okolje ne glede na njihovo predhodno znanje.«

Za računalništvo in programiranje moramo navdušiti več mladih
»Med epidemijo smo ugotovili, da veliko mladih žal ni imelo na voljo ustrezne računalniške opreme. A zgolj oprema še ni dovolj, mladi potrebujejo tudi znanje, kako jo uporabiti za učenje in raziskovanje,« je povedala Tanja Petek, sekretarka ZPM Moste-Polje. »Na Zvezi prijateljev mladine Ljubljana Moste-Polje nam zato tovrstno sodelovanje zelo veliko pomeni, saj lahko prek brezplačnih delavnic otrokom iz socialno ogroženih družin in nespodbudnih družinskih okolij ob računalniškem opismenjevanju, ki je vedno bolj pomembno, ponudimo tudi znanja za skupinsko delo in sodelovanje ter iskanje rešitev – vse to pa so spretnosti, ki jih bodo v nadaljevanju življenja zelo potrebovali.«
Marina Wolpoti, Microsoftova direktorica za izobraževalno panogo v Sloveniji, na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini ter Albaniji, je izpostavila dostopnost tehnologij za vse. »V obdobju, ko digitalne tehnologije poganjajo svet, je zelo pomembno, da njene priložnosti približamo vsem. Mladim – ne glede na spol, starost in okolje, iz katerega prihajajo – želimo omogočiti, da spoznajo ustvarjalen svet programiranja in računalništva, ter tako okrepiti možnosti, da se bodo v večji meri odločali za tovrstne predmete in poklice, ki so zelo iskani tako pri nas kot po svetu. A četudi bo njihova kasnejša odločitev morda drugačna, jim bodo znanja s področja računalništva zagotovo koristila na vseh sodobnih delovnih mestih.«
Udeleženci so bili navdušeni. »Všeč mi je bilo to, da smo igrali Minecraft in se ga tudi učili. Bil sem zelo presenečen (na dober način), ker nismo samo programirali, ampak se tudi igrali,« je po končanem hackatonu povedal Marko.
Nikakor samo za fante
»V Sloveniji je pred nami tudi izziv, kako za računalništvo navdušiti več deklic, ki se kasneje redkeje odločajo za poklice v IT-panogi, čeprav ta nudi številne priložnosti za ustvarjalnost in osebni razvoj. Da moramo na tem področju storiti več, je pokazala naša letošnja raziskava Digital Futures Index, po kateri je v Sloveniji delež žensk med strokovnjaki za informacijsko-komunikacijske tehnologije manjši od povprečja v Srednji in Vzhodni Evropi,« je še dodala Wolpoti.
Po podatkih Microsoftove raziskave Digital Futures Index slovenska podjetja prav tako zaposlujejo manj IKT-strokovnjakov kot znaša regijsko povprečje, hkrati pa jih tudi težje pridobijo zaradi podpovprečnega deleža diplomantov, ki so se izobraževali za IKT-poklice. Po nekaterih ocenah bi letno potrebovali več kot pet tisoč novih IKT-strokovnjakov, trenutni letni prirast je manj kot 40 odstotkov tega (GZS).
S pomanjkanjem usposobljenih IKT-kadrov se soočajo tudi druge evropske države, zato je Evropska komisija za pospešitev digitalnega prehoda v viziji Evropsko digitalno desetletje oblikovala cilj, da bo leta 2030 v Evropski uniji zaposlenih 20 milijonov IKT-strokovnjakov, kar je približno več kot dvakrat več kot trenutno, 80 odstotkov odraslih pa bo imelo vsaj osnovno raven digitalnih znanj.
Sanjske učilnice iz Minecraftovega izziva

»Del za počitek, kjer so postelje, kavči, dišeče sveče in knjižnica, polna knjig, seveda je za dober počitek potreben tudi jakuzi.«

»Zamislili in naredili smo učilnico, ki ima na sredi drevo in akvarij z živimi ribicami, da se bolje počutimo in da imamo v učilnici svež zrak.«

»Naša popolna učilnica se nahaja na otoku in do nje se pripeljemo z barko. V učilnici je velika knjižnica, ki ima sprostitveni prostor z jezerom in sprehajalno potjo nad jezerom.«






Brez komentarjev