Xiaomi na vrhu, Samsung v težavah
Matjaž Ropret 7. avgusta 2021 ob 11:23

Ko odštevamo dneve do Samsungove sredine predstavitve novih naprav, pretežno, a menda ne izključno telefonov, iz Koreje ne prihajajo najbolj vzpodbudne novice. Vodilni v podjetju so menda odredili izredno revizijo poslovanja oddelka mobilne telefonije, ker rezultati niso na pričakovani ravni. O tem pričajo tudi najnovejši podatki analitskih hiš, po katerih Xiaomi prevzema vodilno mesto med proizvajalci pametnih telefonov.

Najprej so štiri med največjimi podjetji za tržne raziskave – IDC, Canalys, Strategy Analytics in Counterpoint – potrdila, da se je Xiaomi v letošnjem drugem četrtletju prvič globalno zavihtel na drugo mesto, ki ga je po ameriški zaustavitvi Huaweijevega naleta trdno držal Apple. Toda v Evropi je Xiaomi, tako Strategy Analytics, že prehitel tudi Samsung in bil med aprilom in junijem vodilni po številu prodanih telefonov. Teh se je nabralo 12,7 milijonov, pri Samsungu 12 milijonov in pri Applu 9,6 milijonov. Vsi ostali so daleč zadaj, čeprav denimo znamke iz skupine BBK (Oppo, Realme, …) rastejo izjemno hitro. Tudi Xiaomi je glede na lani dosegel 67-odstotno rast, Apple skoraj 16-odstotno, Samsung pa je zabeležil 7-odstotni padec.

Vzpon kitajskega podjetja ni presenetljiv, bilo je samo vprašanje časa, kdaj bo tudi v Evropi sestavilo vse skupaj, od ustrezne ponudbe, oglaševanja, prisotnosti pri operaterjih do poprodajnih storitev. Še v Sloveniji je svojo uradno prisotnost bistveno izboljšalo. Portfelj pa je obsežen in v skoraj vsakem cenovnem razredu so izdelki zelo konkurenčni, morda celo najboljša izbira. Verjetno je preveč prekrivanja med modeli Mi, Redmi in Poco, a podobno je bilo tudi pri Huaweiju in Honorju. Vse te znamke delujejo po principu, da od viška ne boli glava. In če potencialni kupci ne pogledujejo drugam, ampak ostanejo nekje znotraj te ogromne pahljače, je cilj dosežen.   

Samsung po drugi strani s svojo prav tako obsežno ponudbo ni tako uspešen, kot bi pričakovali, še posebej glede na precejšnjo praznino, ki je ostala po padcu Huaweija. Toda družina Galaxy S očitno letos ni najbolj uspešna, slabši od običajnih pa utegnejo biti tudi rezultati serije Galaxy A. Ena od objav ta teden prinaša podatke o prodaji telefonov serije Galaxy S21. Te številke so daleč od takih, kakršne bi si v Samsungu želeli. V prve pol leta naj bi prodali 13,5 milijonov primerkov, medtem ko je lanska serija dosegla 25 milijonov, nekatere prejšnje pa tudi več kot 30 milijonov.

Morda bo kdo »neuspeh« pripisal proizvajalčevemu varčevanju pri materialih, a plastika sama po sebi ni problem. Tudi drugi proizvajalci jo uporabljajo. Stvar je v tem, da Samsung niža nivo. Uporabniki so bili prej več let navajeni na prestižne materiale in ekskluzivno oblikovanje. Na lepe, prijazne, atraktivne linije, zakrivljene zaslone, nato pa – bum –, nazaj v dolgočasno ravno sprednjo stran in plastično hrbtišče. Poleg dejstva, da korejsko podjetje že več let sistematično odvzema določene priljubljene lastnosti, kot sta izhod za slušalke in možnost razširitve podatkovnega pomnilnika, in nujne pripomočke, kot je napajalnik. Tako ne čudi, če se malokomu mudi menjati stari telefon ali če se raje odloči za kakšno drugo znamko. Poleg tega je od trojice modelov S21 zgolj Ultra res prepričala. Toda to je za marsikoga, tudi za kupce v zgornjem cenovnem razredu, predrag in tudi prevelik telefon. Slednje trdim tudi kot uporabnik tega modela, pa sem se ga pretežno navadil in mi je velik zaslon res uživaški za video, toda v določenih situacijah se pokaže, kako enormna je dejansko ta reč, še posebej v ovitku. Ostala dva sta v maločem opazen napredek glede na lani, fotoaparat je denimo bolj ali manj enak, v določenih, že omenjenih vidikih celo predstavljata korak nazaj. Tako me »slaba« prodaja ob dokaj zasoljenih cenah ne preseneča.

Mislim pa, da je skoraj enako velik problem prehitro izginotje predhodnih modelov. Galaxy S20+ bi bil še vedno odličen nakup, vendar ga je bilo zelo težko najti, še posebej za dobro ceno. Prejšnja leta so bili starejši modeli ves čas na voljo in zagotovo dober nakup. Tudi Galaxy S20 FE, lanski zelo posrečeni model za dokaj ugodno ceno še nima naslednika, pa bi ga glede na močno konkurenco kar potreboval.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Prihajajoča modela s prepogljivimi zasloni, ki ju bo Samsung predvidoma obelodanil v sredo, bosta letošnja paradna za drugo polovico leto. Galaxy Note tokrat izostane in ta strategija bi utegnila biti dokaj tvegana. Po eni strani ima Samsung zagotovo precejšnjo prednost pred ostalimi proizvajalci na področju prepogljivih naprav, a po drugi strani so ti izdelki še vedno dragi. Ne pričakujemo resne pocenitve, vsaj ob najavi novih modelov še ne, zato bodo prodajne količine verjetno še vedno dokaj skromne, četudi naj bi šlo v marketing do konca leta veliko denarja. Bolj kot to bi korejsko podjetje potrebovalo nekaj zares močnega v razredu okrog 300 evrov, da se lahko zoperstavi konkurentom, kot sta Redmi Note 10 Pro in Realme 8 Pro, ter v razponu med 500 in največ 800 evri. Mi 11, Mi 11i, Realme GT, iPhone 11 in 12 v kakšni akciji, določeni modeli Oppa in Viva, so vsi zelo močni konkurenti. Samsung, razen hude pocenitve Galaxyja S21+, česar verjetno noče, za zdaj nima pravega odgovora.   

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja