Xiaomi Mi Scooter 3: Izboljšali večino slabosti, a ne vseh!
Marjan Kodelja 29. novembra 2021 ob 06:00

Nedvomno so skiroji Xiaomi najbolj priljubljena prevozna sredstva te vrste v naših krajih, prepoznani po značilnem načinu zlaganja in kablu, največkrat rdeče barve. Za zahtevan denar nudijo veliko, in zdaj smo dobili še neposrednega naslednika modela Mi M365, s katerim sem se vozil pred več kot dvema letoma.

Skiroja sta si na videz skoraj povsem enaka, kajti več kot očitno se Kitajci držijo reka, da se konja, ki zmaguje, ne menja. So pa obenem popravili nekatere najbolj očitne težave, ki so se pojavile pri predhodniku. Ker nima smisla še enkrat ponavljati že zapisanega, se bom tokrat dotaknil bolj kot ne le teh in pa tega, kar bi lahko popravili, a niso.

Ne morem pozabiti pripetljaja, ki se mi je pripetil čisto na začetku. Do zdaj sem imel že nič koliko skirojev, zato sem navajen, da napolnim baterijo, če slučajno ni polna, in se odpeljem. Enako sem pričakoval tudi v tem primeru. Vržem ga v avtomobil in odpeljem na morje, kajti tam sem se namenil z njim skočiti še nekam. Odveč je najbrž dodati, da se mi je mudilo. Torej. Skočim za krmilo in nič. Stoji. Baterija je polna, nič ne kaže, da je s skirojem karkoli narobe, le čudno piska. Ker se mi niti sanjalo ni, kaj bi lahko bilo narobe, ga še hitro povežem z aplikacijo. Mimogrede. Poznam kar nekaj lastnikov predhodnika, ki ga še nikoli niso povezali z aplikacijo. Spet ne kaže, da bi bilo karkoli narobe. Le, če sem hotel iti v nastavitve, mi je težila z nekakšnim videom brez možnosti skoka naprej ali vrtenja posnetka naprej. Vdam se. Gledal nekajminutni video o varni uporabi in potem vse začne delovati. Torej. Novi skiro morate obvezno povezati z aplikacijo in si ogledati video, drugače bo neuporaben ždel v kakšnem kotu.

Zdaj pa k razlikam. Doseg in največja hitrost vožnje ostajata, kot sta bili. 30 km in 25 km/h. Moč motorja je narasla na 300 vatov (prej 250 W) zato skiro zdaj premaguje klance z naklonom do 16 stopinj (prej 14 stopinj). Še vedno se pozna, ko se pelješ navkreber, kajti tedaj hitrost vožnje pada sorazmerno z naklonom. Nadgradnja je majhna in začuden sem, da se niso odločili za 500-vatni motor. Vozne lastnosti skiroja bi bile veliko boljše in višja bi bila nosilnost, ki je še vedno omejena na 100 kilogramov. Zaradi tega cena verjetno ne bi bila dosti (če sploh) višja. Drugih omembe vrednih sprememb v pogonu ni. Baterija je ostala približno enaka.

Mehanska dodelava je ena in ta me veseli. Izboljšan in dodatno varovan je tečaj, ki skrbi za zlaganje skiroja. Ne bo se zložil po nesreči in težko oziroma nemogoče ga je samo napol zapreti. Obenem je videti bolj robusten in verjetno po kakšnem letu ali dveh ne bo zaslužen za nadležno škripanje, ki se zna čuti med vožnjo s predhodnikom. Žal niso odpravili težave, ki jo poznajo lastniki starejših modelov. Pnevmatika je napolnjena z zrakom. Ko poči, to pa se, kot pravijo nekateri, dogaja dokaj pogosto, jo je izredno težko zamenjati. Sploh sprednjo, kajti motor v kolesu menjavo dodatno oteži. Tretje sicer ni kritika, bolj opazka. Vožnja s skirojem je bolj varna, če so na prvem in zadnjem kolesu blažilniki (amortizerji). Razlog, da jih ni, je v zasnovi, ki bi jo morali narediti ponovno, in ceni, saj bi skiro stal občutno več in ne bi bil več tako tako zanimiv. V tem pogledu dodelani modeli so namreč dražji.

Xiaomi Mi Scooter 3 je opremljen z vsemi dodatki, ki jih zahteva pred kratkim spremenjena zakonodaja. Za varno ustavljanje skrbijo zavore z diskom na zadnjem kolesu. Spredaj je svetilka za osvetlitev, zadnja rdeča in ob straneh odsevniki, da je skiro ponoči bolje viden. Poleg tega je na krmilu zaslon. Čeprav podrobne podatke o vozilu kaže aplikacija, z ustreznim držalom pa je preprosto telefon namestiti na krmilo, je marsikdo pogrešal preprost zaslon z osnovnimi podatki. S hitrostjo vožnje in boljšim prikazom stanja baterije od zgolj štirih sijalk.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

HVALIMO:
  • Robustna izdelava in izboljšan tečaj za zlaganje
  • Še vedno dober doseg za cenovni razred naprave
  • Solidne vozne lastnosti in preprosta uporaba
GRAJAMO:
  • Baterije še vedno ni mogoče nadgraditi
  • Otežena menjava pnevmatik
  • Povečana zaščita pred vodo je še vedno IP54, zato se ni najbolj pametno voziti v dežju
  • Še naprej dokaj velik odtis v zloženem stanju
Električni skiro Xiaomi Mi Scooter 3
  • KAKOVOST IZDELAVE
  • DOSEG IN HITROST
  • VARNOST, UDOBJE, STABILNOST
  • VKLJUČENE MOŽNOSTI
  • RAZMERJE MED CENO IN KAKOVOSTJO
3.8

Naj kupim?

Če ste kupili predhodnika in ste z njim zadovoljni, boste gotovo prej ali slej posegli po tem skiroju, saj vam nakup ne bo preveč osušil denarnice. Cena 460 evrov zna biti za nekatere visoka, toda predhodnika je bilo mogoče dobiti za manj kot štiri stotake in verjetno bo sšasoma tudi tokrat podobno. Toda hkrati je Xiaomi zamudil priložnost, da bi skiro občutneje nadgradil in ga približal tekmecem, ki jih je vse več in so vse boljši.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
3 komentarji
  • Večino zadev iz članka je prisotnih že na 1S in Pro 2, kolikor gledam je 3 nekako 1S z motorjem Pro 2?

    • Bo kar držalo. Gre za nekoliko dodelan osnovni model, zagotovo pa ne zasnovan na novo. Kar je kar majhna škoda. Namreč vsi lastniki, ki jih poznam, mi tarnajo o težki in dragi menjavi počene pnevmatike ter obenem postaja jasno, da so blažilniki (amortiziraji) skoraj nujni, ko govorimo o varnosti vozila s tako majhnimi kolesi.

Dodaj odgovor za Marjan Kodelja Prekliči odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.