Vedno več jih je, cenejši pa niso
Matjaž Ropret 3. marca 2021 ob 13:48

Volkswagen je objavil, da je mogoče naročiti tudi ID.3 z najmanjšo baterijo, in nedavno je v prodajo prišel Citroen ë-C4. Cene obeh se začnejo pri 35 tisočakih in v obeh primerih je z želeno opremo treba računati na vsaj 38 tisoč evrov (pred morebitnimi popusti in državno subvencijo).

Najpomembnejši Volkswagnov model nove dobe na trg prihaja počasneje, kot bi si marsikdo, tudi v podjetju, želel. Najprej so bile na voljo izvedbe z večjima kapaciteta baterij (58 in 77 kWh), zdaj pa je vendarle mogoče ta avto naročiti tudi z manjšo baterijo, ki ima kapaciteto 45 kW in doseg 350 km po testu WLTP. Na voljo je z opremama City in Style, ki staneta malce čez 35 tisoč in skoraj 39 tisoč evrov. Do konca leta napovedujejo še najcenejšo opremo Pure, ki bo imela tudi šibkejši motor s 93 kW namesto 110 kW, in naj bi stala približno 30.500 evrov. Zagotovo pa bodo določena doplačila nujna.

Citroenov adut ima moč motorja 100 kW in kapaciteto baterije 50 kWh, vendar prav tako 350 km dosega po merjenju WLTP. Njegova začetna cena za opremo Feel je 35.450 evrov, najdražja oprema Shine Pack pa po ceniku stane 39.550 evrov. Avto je sicer za 10 cm daljši od Volkswagnovega, njegov prtljažnik pa je po uradnih podatkih denimo za 5 l manjši (380 proti 385 l).

Zanimive pa so razlike v opremah pri teh dveh. ID.3 denimo v različici City vsebuje infozabavni sistem z navigacijo, prilagodljivi regulator hitrosti (ACC), ogrevana sprednja sedeža, brezžično polnjenje telefona, ohranjanje avta na voznem pasu in (predpostavljamo) tudi samodejno zaviranje. Toplotno črpalko (1360 evrov), ki lahko pozimi opazno podaljša doseg, je treba dokupiti, in če se kupec odloči še za kovinsko barvo, lita platišča in predpripravo za pritrditev nosilca za kolesa (to nadomešča vlečno kljuko, ki ni dovoljena pri tem, pa tudi pri ë-C4 ne), je končna cena približno 38 tisoč evrov. Ob treh do štirih tisočakih popusta (eden je v obliki domače polnilnice) in 4.500 evrih subvencije, je tako na koncu cena približno 30 tisoč evrov.

Foto: William CROZES @ Continental Productions / Citroen

Po drugi strani ima ë-C4 že vgrajeno toplotno črpalko in tudi možnost polnjenja s 100 kW, medtem ko gre pri ID.3 do 50 kW. Toda za prilagodljivi »tempomat« in samodejno zaviranje je treba doplačati oz. izbrati višjo opremo, in tako je končni cenovni rezultat, vsaj po ceniku, podoben kot pri tekmecu. Večina avtov z baterijo okrog 50 kWh (+- 5 kWh), kot sta še Peugeot e-2008 in Renault Zoe, je cenovno zelo blizu skupaj. Nekaj tisočakov cenejši so nekateri manjši, denimo Peugeot e-208 ali Opel Corsa-e (pri Peugeotih in Oplu je tehnološka osnova enaka kot pri ë-C4), toda na račun krajše dolžine nimajo velike prednosti v dosegu, zagotovo pa primanjkljaj pri prostoru.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Znotraj koncerna Volkswagen sicer aprila prihajata še dva, malo večja modela, tudi bolj primerna za ljubitelje višjega sedenja in prostornosti v avtu. Volkswagen ID.4 in Škoda Enyaq sta namreč električna SUV-ja, zasnova na enaki platformi kot ID.3, vendar za drugo ciljno skupino kupcev. ID.4, ki ga bodo proizvajalci z dvema kapacitetama baterije – 52 ali 77 kWh (neto) – in dosegom do 348 ali do 522 km je že mogoče naročiti. Cene se pričnejo pri 38 tisoč evrih in gredo po ceniku vse do malo manj kot 57 tisoč evrov, k čemur pa je mogoče dodati še določeno opremo.

Volkswagen ID.4. Foto: Volkswagen

Naslovna fotografija: Citroen

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja