Voyo čez milijon naročnikov, SkyShowtime po novem z oglasi
Matjaž Ropret 1. marca 2024 ob 06:31

Pretočnik Voyo skupine CME je skupno v vseh državah, kjer je na voljo, presegel milijon naročnikov. Njihovo število se je od l. 2020 povečalo za sedemkrat. Kaj je v ozadju tega, v nadaljevanju. Medtem konkurenčni SkyShowtime dobiva dodatni, nekoliko cenejši paket z oglasi, dozdajšnji brez oglasov pa se bo preimenoval in podražil.

V CME, ki je v lasti češke družbe PPF, izpostavljajo, da je Voyo postal »vodilni lokalni ponudnik pretočnih vsebin na večini trgov, kjer je prisoten.« Največjo rast naročnikov je v zadnjih letih dosegel na Češkem, Slovaškem in v Sloveniji. Nudijo ga sicer še na Hrvaškem, v Bolgariji in v Romuniji. Ko je PPF jeseni 2020 prevzel CME, je pretočnik imel 135 tisoč naročnikov.

V začetku l. 2021 je skupina, v katero Sloveniji sodi televizijska hiša Pro plus s programi Pop TV, Kanal A, Kino, Oto in Brio, po lastnih navedbah sprejela novo strategijo in ta je za rezultat doslej dala 37 originalnih vsebin za Voyo ter »številne lokalne programske vsebine, ki so na voljo tudi gledalcem linearne televizije.« Letos bo pretočnik deležen še sedmih novih »originalov.« Na slovenski Voyo je minulo teden prišla peta in zadnja sezona serije Za hribom, v kratkem sledi še deveta sezona komične serije Ja, Chef!

Sporočilo za javnost poskuša ustvariti vtis, da je nova strategija skupine CME glede Voya povezana zgolj s povečanjem lastne produkcije in lokalnih vsebin, kar naj bi prepričalo ogromno novih naročnikov. Realnost je nekoliko širša, saj ta strategija, vsaj v Sloveniji, najbrž pa tudi drugod, vključuje tudi »vezano trgovino« z operaterji. Ti so namreč vključili Voyo v nekatere od svojih naročniških paketov, CME pa se je s tem, ko je Voyo dal »zastonj«, izognil tršim pogajanjem o ceni in umestitvi televizijskih programov v operaterskih shemah. Resda so morali naročniki storitev aktivirati, kar pa ni težko za nekaj, česar ni treba dodatno plačati. Od konca l. 2022, ko se je to vključevanje začelo dogajati, je število uporabnikov Voya drastično naraslo. To je razvidno tudi iz grafikona, ki so ga pripravili v CME. Voyo je še vedno na voljo tudi samostojno in mogoče ga je naročiti pred operaterjev, kar je zanimivo za tiste, ki nimajo paketa z vključenim dotičnim pretočnikom. (Osem evrov naročnine nanj sicer že lahko pokrije razliko do dražjega paketa pri operaterju, ki prinese še marsikaj drugega). Aktivno ga tržijo tudi z mesečnim ali trimesečnim zastonjskim obdobjem pri različnih partnerjih.

Po drugi strani pretočnik SkyShowtime, skupna storitev korporacij Comcast in Paramount na približno dvajsetih evropskih trgih, nima take rasti naročnikov. V skandinavskih državah, kjer je nadomestil prejšnjega Paramount+, je po podatkih analitskega podjetja Ampere zrasel od približno 1,85 milijona do dveh milijonov naročnikov. Drugod, kjer en ali drugi ponudnik prej nista bila prisotna, je preboj kljub izdatnemu oglaševanju še težji. Zdaj ga bodo poskusili spodbuditi s predrugačeno ponudbo paketov. Obstoječemu, ki bo dobil ime Standard Plus in ki bo za dva evra na mesec dražji – stal bo 7,99 evrov namesto 5,99 evrov – se bo pridružil še paket Standard. Ta bo vseboval oglase in bo na voljo z naročnino 4,99 evrov. Torej za evro ceneje od dozdajšnje edine opcije, kar se, resnici na ljubo, ne zdi bistveno bolj atraktivno. Še posebej ob dejstvu, da bodo oglede filmov in serij prekinjali oglasi, pri čemer niso povedali, kako pogosto in s kako dolgimi bloki. Sprememba se bo sicer zgodila 23. aprila.

Upravljavci pretočnika napovedujejo, da bodo naročniki poleg prvega dela Misije nemogoče: Maščevanje, Ninja želve: Mutantska ujma in Asteroid City, ki so že na voljo, deležni še filmskih uspešnic Oppenheimer in Tačke na patrulji: Silni film. Težava je v tem, da so to dobesedno edini omembe vredni naslovi v nekaj mesecih ali kar celotnem letu, medtem ko konkurenca, še posebej Netflix, zanimive naslove dodaja malodane vsakodnevno.

Prvotni naročniki na SkyShowtime, ki so imeli obljubo polovične cene »za vse življenje,« bodo to obdržali, le da bo po novem zanje stala 3,99 evra namesto 2,99 evra, saj bo samodejno prešla na paket Standard Plus.

Naslovna fotografija: Skydance

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
2 komentarja

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja