Pretočne storitve so novi mulec v soseščini, vendar so (vse bolj) na tnalu muhastih gledalcev, zato med paradiranjem vse pogosteje uporabljajo preizkušena orožja linearnih televizij.
Komercialni televiziji ProPlus je padla sekira v med tisti hip, ko so prepričali (prisilili) operaterje v plačilo televizijskih kanalov, ki jih distribuirajo naročnikom na televizijske storitve. Ni mi bilo všeč, kajti počutil sem se opeharjenega. Ker je operater, z jokajočim glasom so nas prepričevali, da ne gre drugače, ker je strošek prevelik, oni pa delajo z minimalnim dobičkom, tega prenesel name. Kaj za vraga? Zakaj moram plačevati za neskončne oglasne bloke in vse manj sramežljivo promocijsko prikazovanje izdelkov znotraj oddaj? Opazke mnogih so izzvenele, kot izzveni glas kličočega v puščavi. Če še ne veš, v tej igri si manj kot kmet na šahovski plošči, medtem ko so si ponudniki televizijskih kanalov z vključitvijo v osnovno programsko shemo zagotovili lagodnejše življenje. Četudi naj bi vse manj gledali linearno televizijo, ostajamo zvesti naročniki trojčkov, saj so operaterji poskrbeli, da se nam najbolj splača. Bog, ne daj, da bi se odločil zgolj za storitev dostopa v internet. Še vedno se ne splača, kajti razlika med cenama trojčka in samostojnega paketa je daleč od sorazmernosti.
Pred kakšnim letom morda je bilo več, sem smelo izjavil, da je prihodnost Netflixa, njemu podobnih in filmskih studiev v parazitskem odnosu z operaterji. Ker se je A1 že »skompal« z njim, smo očitno tik pred zdajci. Nisem presenečen. Nasprotno. Za ponudnike pretočnih storitev je nekaj najlepšega, kar se jim lahko zgodi, dveletna lojalnost gledalca. To jim daje stabilnost, ki jo v običajnem odnosu, ko marsikdo pogosto menja ponudnike na podlagi novih vsebin, pogrešajo. Ravno tako nisem presenečen, da se je A1 odločil ravno zanj. Odkrito rečeno je Netflix med vsemi ponudniki, dostopnimi na našem prostoru, še najbolj vsebinsko pester. Prime je dodatek drugim Amazonovim storitvam in (vsaj za enkrat) ne potrebuje partnerjev. Disney+ se preveč osredotoča na nekaj franšiz in pri nas ni primeren kot ponudnik vsebin za družine, kajti malo mu je mar za slovenske podnapise in sinhronizacijo. HBO Max je prijaznejši do »našegovorečih«, vendar s krajšim seznamom vsebin. SkyShowtime ne bom niti omenil, saj me je storitev vsebinsko popolnoma razočarala. Applu lahko priznamo, da se trudi s kakovostnimi serijami in filmi, vendar jih je malo in storitev TV+ je že dvakrat nesramno podražil. Medtem ko jo Voyo bolj kot ne vezan na vsebine ProPlusa vključno s tistimi, ki mi gredo skrajno na živce zaradi prikritega oglaševanja.
Ne bom presenečen, če bodo kmalu po poti A1 krenili še drugi operaterji in druge storitve. Partnerski odnos ni ekskluziven niti incestno, temveč pričakovan. Ni pa edina možnost. Od nedavnega imajo naročniki storitve Neo Telekoma Slovenije možnost nakupa svežih filmskih uspešnic tipa Barbi ali Blue Beetle in ogled v udobju lastnega doma v kakovosti, ki jo zagotavljajo domače naprave. Filmi prihajajo po kapljicah, in čeprav nisem prepričan o dolgoročni uspešnosti modela, priznam, da kljub dodatnemu plačilu osvežijo siceršnjo ponudbo videoklubov operaterjev. Obenem to predstavlja način, kako novejše filme približati gledalcem, ki v kinematografe ne zaidejo zaradi šumenja prigrizkov, srkanja pijače in godrnjanja obiskovalcev, ki se s čim ne strinjajo ali zgolj želijo pritegniti pozornost nase.
Naslovna fotografija DepostiPhotos
Brez komentarjev