Veliko hrupa za Nič ali slušalke, ki bodo sprožile pocenitve?
Matjaž Ropret 2. avgusta 2021 ob 12:15

Podjetje Nothing (po slovensko Nič) je razvpito predvsem zato, ker ga je ustanovil Car Pei, bolj znan kot soustanovitelj telefonske znamke Oneplus. Po lanskem umiku, ko je drugi soustanovitelj Pete Lau imel drugačne poglede na razvoj znamke, je Pei kmalu napovedal nekaj novega. Izkazalo se je, da so to za začetek popolnoma brezžično slušalke Ear (1), ki so jih te dni začeli prodajati za 99 evrov (a so trenutno že »razprodane«). Vprašanje je seveda, ali lahko kaj spremenijo v panogi, kot je nekoč spremenil Oneplus, ali samozavestni podjetnik tokrat dejansko ustvarja veliko hrupa za nič.

Ponudba slušalk v slogu Applovih Airpods ali Samsungovih Galaxy Buds je neizmerno velika. Na voljo je stotine različnih modelov med nekaj deset in nekaj sto evri. Tudi če odmislimo vse neznane kitajske, imajo uveljavljene znamke v ponudbi nekaj deset različnih izdelkov, ki so vsi tako ali drugače vredni vsaj bežnega pogleda. Res pa je, da je še vedno malo takih, ki bi za približno sto evrov ali manj ponujale večino zaželenih lastnosti, med njimi tudi aktivno dušenje hrupa. Doslej so nas v tem cenovnem razredu najbolj prepričale Huaweijeve Freebuds 4i, pogosto pa se v akcijah da dobiti tudi Samsungove Galaxy Buds Live (z boljšim zvokom, naborom lastnosti in kakovostjo izdelave, a manj prepričljivim odpravljanjem hrupa). Pei in druščina nas zdaj poskušajo prepričati, da njihov izdelek ponuja višjo modo, kot ostali za podobno ceno, in tudi lastnosti, za katere je treba pri drugih proizvajalcih plačati vsaj nekaj deset evrov več.

V središču je torej dizajn. Slušalke so malce podobne Applovim Airpods Pro, vendar s širšim »pecljem«. Razlikovalna lastnost pa je predvsem prozornost slednjega. In pod prozorno plastiko napis, ime izdelka. Zaradi tega so notranjo ureditev morali zelo prečistiti, da izpade lično. Slušalkici sta tudi ekstremno lahki, saj vsaka tehta vsega 4,7 g.

Kljub skoraj ničelni masi naj bi ponujali zgledno trajanje baterij. Z enim polnjenjem več kot pet ur poslušanja, skupaj z zalogo v škatlici, ki je prav tako prozorna in morda malce večja, kot bi bilo absolutno nujno, pa do kar 34 ur uporabe.

Za aktivno dušenje hrupa kajpak oglašujejo, da je »na najvišjem nivoju,« kar lahko takoj označimo za pretiravanje. Toda, če je vsaj približno solidno, je za zahtevano ceno v redu. Nastavljati je sicer mogoče dva nivoja, dinamičnega odpravljanja pa slušalke ne nudijo. Podobno je z zvokom. Za sto evrov ni treba, da je sijajen, mora pa biti vsak nadpovprečen, kajti dobro lahko zvenijo že precej cenejše slušalke.

Prednost teh je še v polnjenju, prek USB-C ali brezžično, dokaj zgledni aplikaciji za Android in iOS, hitrem »parjenju« in odpornosti na vlago ter poškropitve.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Vsekakor bo zanimivo videti, kako se bodo slušalke obnesle v praksi, kako dobro se bodo prodajale in ali se bo konkurenca odzvala z vgrajevanjem dodatnih lastnosti v svoje prihodnje, podobno cenovno umeščene modele, ali z zniževanjem cen. Trg se zdi zasičen, zagotovo pa končnih cenovnih nivojev še nismo dosegli.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja