Kot se za prestižno znamko spodobi, Audi svoje naslednje povsem električne modele uvaja na namenski osnovi. Q6 e-tron naj bi na ceste zapeljal jeseni, sledili pa bodo še drugi na platformi PPE, ki so jo razvili skupaj s Porschejem in ki prinaša nekaj pomembnih tehnoloških izboljšav.
Dozdajšnji električni Audiji so bili večinoma zasnovani ali s predelavo konstrukcije za vozila z motorji z notranjim zgorevanjem (MLB Evo), kot denimo Q8 e-tron (do lanske prenove se je imenoval zgolj e-tron), ali na klasični platformi za baterijska vozila skupine Volkswagen (MEB), tak primer je Q4 e-tron. Izjema je e-tron GT, ki stoji na enaki, namenski osnovi kot Porsche Taycan, vendar gre tu za modela najvišjega cenovnega in zmogljivostnega razreda. Za tiste nekoliko nižje po cenovni (in tudi velikostni) lestvici sta zdaj znamki razvili novo platformo za prestižna električna vozila (angl. Premium Platform Electric, PPE).
»Z modelom Q6 e-tron je Audi podkrepil svojo obljubo, da bo do leta 2027 kupcem ponudil popolnoma električna vozila v vseh ključnih segmentih, in s tem tudi storil naslednji tehnološki preskok v prestižni električni mobilnosti,« je v pripravljeni izjavi poudaril predsednik uprave Gernot Döllner. »Zaradi platforme PPE lahko na trg pripeljemo tehnično zahtevne velikoserijske modele različnih segmentov in s tem svojo ponudbo vozil še naprej elektrificiramo,« je še dodal. Vemo, da bosta zagotovo sledila A6 e-tron v limuzinski in karavanski izvedbi (Avant), medtem ko se bo dozdajšnji A6 po novem imenoval A7, kajti soda števila bodo rezervirane za električno stran ponudbe, »klasika« pa bo dobila liha števila. Upam še na A4 Avant e-tron z velikostjo in ceno nekje bližje temu, kar je primerno za širši krog kupcev. Q6 e-tron bo sicer v Nemčiji stal od slabih 75 tisoč evrov naprej, nabriti SQ6 e-tron pa od slabih 94 tisočakov naprej, a v Audiju omenjajo možnost cenejših izvedb čez čas, morda tudi z malo manjšo kapaciteto baterije (predvidoma 83 kWh bruto).
Po velikosti je sicer Q6 e-tron nekje tam kot klasični Q5, morda za odtenek večji z dolžino 4,77 m, širino 1,94 m in višino 1,65 m. Njegova medosna razdalja znaša kar 2,90 m in s tem naj bi bilo predvsem na zadnji klopi obilo prostora za noge. Prtljažnika je v osnovi 526 l, za moj okus bi ga bilo lahko tudi malo več, povečati pa ga je mogoče na 1.529 l. Toda za razliko od ostalih modelov znamke in tudi mnogih konkurentov ta model ponuja še 64 l sprednjega prtljažnika, kar je ravno dovolj prostora za kakšno manjšo torbo, pa tudi za polnilni kabel, da je dostop do njega enostaven, v kolikor je zadnji prtljažnik poln. Dizajn se zdi moderen in ne preveč vsiljiv, kot občasno pri katerem od glavnih konkurentov, v Audiju govorijo tudi o »popolnih proporcih,« ki jih omogoča PPE.
Najbolj pomemben del je kakopak pogonski sklop, ki po besedah znamke »postavlja merila pri električni zmogljivosti, dosegu in polnjenju.« Novi kompaktni, zmogljivi in učinkoviti elektromotorji ter baterija iz dvanajstih modulov in 180 prizmatičnih celic z neto kapaciteto 94,9 kWh (okroglih 100 kWh bruto) omogočajo do 625 km dosega po merjenju WLTP. Če bo v praksi v ugodnem vremenu blizu 500 km, bo verjetno marsikdo zadovoljen. Hkrati pa bo razočaran marsikateri lastnik dokaj požrešnega modela (Q8) e-tron. V vsakem primeru imata doslej predstavljeni različici dva motorja in s tem štirikolesni pogon (Quattro). Q6 e-tron razvije sistemsko moč 285 kW, SQ6 e-tron pa 380 kW. Prvi od 0 do 100 km/h pospeši v 5,9 s, drugi pa (v posebnem načinu) v 4,3 s. Najvišja hitrost je omejena na 210 oz. 230 km/h.
Zanimivo je, da v Audiju tokrat izpostavljajo močno rekuperacijo kot »pomemben gradnik za povečanje učinkovitosti in s tem dosega vozila.« Trdijo, da lahko z rekuperacijo, ki dosega moč do 220 kW (kar gre že proti nivojem Formule E), poteka »približno 95 odstotkov vsakodnevnih postopkov zaviranja.« Če voznik ne zavira sunkovito, temveč dovolj zgodaj načrtno dvigne nogo s pedala za »plin«, povsem verjamem, da je mogoče na najvišji stopnji rekuperacije kljub visoki masi avtomobila (v osnovi blizu 2,4 t) voziti »z enim pedalom.« Izpostavljanje tega vidika označujem kot zanimivo, ker so pri Audiju prej, denimo ob prvi predstavitvi modela e-tron, zagovarjali filozofijo »jadranja«, češ da je na ta način poraba najnižja (ker nato pospeševanja niso tako izrazita). Vendar so verjetno ugotovili, da je v vsakdanjem prometu več zaviranja in pospeševanja kot priložnosti za držanje hitrosti, zato so šli v podobno ali enako smer kot velika večina ostalih proizvajalcev. In hkrati ponudili to, kar tudi marsikateri voznik električnih vozil ceni.
Pri polnjenju so tudi dosegli precejšen napredek, kajti nova platforma uporabo 800-voltno tehnologijo namesto pol nižje napetosti pri MEB ali predelani MLB. Tako najvišja moč polnjenja z enosmernim tokom znaša 270 kW, od 10 do 80 odstotkov pa se na ultra hitri polnilnici (HPC) baterija napolni v 21 min. Če predpostavimo, da s povsem polno po avtocesti Q6 e-tron zagotovo naredi 400 km, je to za približno 300 km vožnje. To je približno toliko, kolikor bo pri večini tudi dolga posamezna etapa, preden se bodo naslednjič ustavili.
Še ena zanimivost je v tem, da je mogoče na hitrih polnilnicah s 400 V tehnologijo baterijo polniti vzporedno kot dve, saj se razdeli na polovici, in vsaka od njiju omogoča moč do 135 kW. Napreden je tudi sistem hlajenja baterije, ki uporablja tudi predvidevanje na osnovi podatkov, da samodejno vnaprej zažene hlajenje ali segrevanje baterije. V sam baterijski paket je vgrajena dodatna hladilna plošča, za boljše odvajanje toplote pa skrbi tudi spodnja stran avta iz ogljikovih vlaken. Na izmeničnem toku se Q6 e-tron polni s klasičnimi 11 kW, priključek za to pa je na obeh straneh (CCS za hitro polnjenje je zgolj na levi, torej voznikovi strani).
Od tehnologije omenimo še drugo generacijo zadnjih luči OLED in tri notranje zaslone, pri čemer je tisti pred sovoznikom opcijski in morda ne najlepše vkomponiran v armaturno ploščo.
Fotografije: Audi
Avtor je dobro ocenil, ko pravi, da je wv pozen. Moja bistveno cenejša Tesla vse te lastnosti premore že nekaj let. In ne samo to, izkušnja se izboljšuje iz meseca v mesec, zaradi posodobitev programske opreme. Kot bi vsak mesec kupil nov avto:). Ugotovil sem tudi, da vsak doseg nad 400 km izgublja svoj pomen, če je izkušnja polnenja takšna kot Teslina.
Katere so “vse te lastnosti?”