Možno je, vendar ni preprosto živeti brez pametnega telefona in mobilnih storitev. Toda naša odvisnost od tehnološke danosti ne pomeni, da ne smemo gledati operaterjem pod prste ter zahtevati kakovostnih storitev po poštenih in transparentnih cenah.
Želje operaterjev so vseskozi enake. Vas pritegniti in obdržati. To počnejo na različne načine. Čeprav so vsi legalni, se glede nekaterih lahko sprašujemo o etičnosti. Toda na koncu smo sami krivi, če ne preberemo drobnega tiska oziroma ne preračunamo, ali je na videz odlična ponudba res dobra.
Lepo je pomisliti, da bomo nekaj mesecev plačevali znižano mesečno naročnino. Vendar je to le del zgodbe. Da smo sploh upravičeni do »akcijske« ponudbe, se moramo po navadi zavezati za dobo dveh let. Torej je to obdobje, za katerega bi nas morala zanimati strošek izbrane ponudbe. Ni ga težko izračunati. Seštejemo vse mesečne naročnine. Najprej za mesece, ko je naročnina znižana ali jo morda sploh ni in nato še mesece, ko je znesek mesečne naročnine običajen. Šele seštevek nam nato pove, kako dobra je v resnici ponudba. Ni izključeno, da boste presenečeni ugotovili, da boste po izteku vezave plačali več, kot bi plačali v primeru običajne ponudbe cenejših operaterjev. Tipično se takšni primeri dogajajo, kot primerjate ponudbo večjih operaterjev s ponudbo cenejših, kot je na primer HoT.
Nekateri operaterji cene dvigujejo pogosteje, drugi občasno, malo njih pa nikdar oziroma le ob spremembah, na katere nimajo vpliva. Nobene podražitve nam niso všeč, a nas pred podražitvijo telekomunikacijskih storitev ščiti zakon. Naročnik, ki se s podražitvijo ne strinja, lahko odstopi od pogodbe brez kazni. Tudi tu je prišlo do sprememb. Večji operaterji so v pogoje uporabe storitev vrinili člen, ki jim dovoli usklajevanje cen z letno stopnjo rasti cen. Na prvi pogled nič nevarnega. Mar res? Indeksacija ni nič drugega kot skrita podražitev, ki se od »običajne« loči v tem, da tokrat naročnik ne more brez pogodbene kazni odstopiti od pogodbe. Droben tisk je vsekakor treba prebrati, kajti neznanje kot vedno ni izgovor. Še ena možnost je. Da se odločimo za operaterja s transparentnimi pravili uporabe, ki se je obenem zavezal, da cen ne bo spreminjal.
Ni samo drobni tisk tisto, kar moramo redno preverjati. Ravno tako je pametno pregledati čisto vsak mesečni račun in se prepričati, da v njem ni ničesar nepričakovanega. Problematično je lahko zaračunavanje porabe med gostovanjem v tujem omrežju in morebitne prekoračitve v paket vključenih količin. Obenem bodite pozorni pri sklepanju pogodbe z novim operaterjem, ki vas je prepričal z oglaševano ponudno. Pazite na morebitna doplačila za opremo, na pristojbine, stroške aktivacije in morebitne druge stroške, za katere vam povedo šele, ko so vas ujeli v zanko.
Ko se odločate za novega operaterja, se je najbolje zanesti na ocene in izkušnje drugih uporabnikov. Njihove izkušnje pogosto razkrijejo pasti, na katere velja biti pozoren. Kot dodatni pokazatelj zanesljivosti pa so tudi ocene in nagrade za preglednost in odločnost v storitvah. Cene so pomembne, vendar niso vse. Ne dosti manj so pomembni ugled podjetja, njegova zgodovina in nenazadnje javne zaveze, ki jih daje glede preglednosti in cenovnih politik. Samo na ta način bomo sklenili dogovor, ki bo v našo korist.
Ker je treba biti pozoren na marsikaj, je toliko pomembnejše, da je operaterjeva ponudba pregledna in predvsem preprosta za razumevanje. V tem je prednost operaterja HoT saj poleg konkurenčnih cen, uporabnikov ne veže, jim ne računa skritih stroškov in jim predvsem dovoli, da brez kazni odpovedo storitev, v kolikor z njo niso zadovoljni.
Naslovna fotografija: DepositPhotos
Brez komentarjev