Večji, digitalen, vozi skoraj sam
Matjaž Ropret 20. maja 2018 ob 11:59

Mercedes z najnižjim razredom že ves čas poskuša postavljati nove standarde in biti prvi. Pred dvema desetletjema jim je nedvomno uspelo izstopati. Ne samo zato, ker so naredili majhen, a prostoren avto, še skoraj bolj zato, ker je ta zaradi svoje višine imel tako težišče, da ni speljal t. i. losovega testa. Ampak vsaka stvar je za nekaj dobra in nato je bil Mercedes A prvi s serijsko vgrajenim, zdaj že dolgo obveznim stabilnostnim sistemom (ESP).

Novi izstopa zaradi svoje izjemno digitalne notranjosti. Ni prvi avto z več zasloni, zagotovo pa tu v dostopnejšem modelu premierno vidimo armaturo, ki je eno samo steklo, za katerim pa sta manjša ali večja zaslona na dotik (odvisno od paketa opreme). In če zraven dodamo še vse ostale upravljalne elemente, od gumbov na volanu do sledilne ploščice med sedežema, priključek USB-C ter nekonvencionalne podrobnosti, kot so lebdeče vratne kljuke, ni dvoma s čim ta novinec navdušuje.

V Mercedesu pravijo, da ta avto poskuša biti superioren, moderen, napreden tako glede tehnološke opreme kot tudi mehanskih lastnosti. Po tehnoplati niso skoparili, novi A ima celo dva asistenčna sistema več od drugega najbolj založenega mercedesa. Serijsko bo sicer od vozniške pomoči vgrajeno samodejno zaviranje (kar bi morala postati praksa pri vseh avtih), asistent za zaznavanje voznikove nezbranosti in popravljanje smeri oz. preprečevanje zapustitve voznega pasu. Ostalo pa je na voljo kot dodatna oprema v paketih ali posamično.

Ampak o kakšnem od pomagal kaj več malo kasneje, zaslonski sklop najprej zahteva nekaj sekund pozornosti. Pod steklom sta lahko 7- ali 10-palčna zaslona. Sta del novega sistema MBUX (Mercedes-Benz user experience), ki omogoča upravljanje na štiri načine – z dotiki, tipkami, sledilno ploščico ali govorom – in ki je, tako trdijo, inteligenten. Grafika na zaslonih je lepa in ločljivost visoka, tudi dovolj intuitivno se vse skupaj zdi po kakšni uri vožnje in igranja. Zaslon zahteva nekaj pritiska, ukazovanje, ali bolje rečeno izražanje želja, pa seveda deluje v angleščini. In še deseterici drugih jezikov, v slovenščini pa ne. V njej za čez dve leti napovedujejo uporabniški vmesnik sistema MBUX. Od gumbov znajo vozniki preklinjati majhnega na dotike občutljivega na volanu za premikanje med možnostmi na levem zaslonu. Preveč je občutljiv in zato prehitro zamenja radijsko postajo ali ušpiči kaj drugega neželenega.

Glasovno upravljanje deluje na podoben princip kot v Audiju A7. Voznik pove, kaj bi rad ali kaj ga moti (Hej, Mercedes, zebe me ali Hej, Mercedes, rad bi sendvič) in avto naj bi, vsaj v teoriji, zvišal temperaturo, poiskal ustrezno lokacijo za postanek, nastavil navigacijo in tako naprej. Med možnostmi na zaslonu je zagotovo zanimiva navigacija z obogateno resničnostjo. To pomeni, da kamera snema pogled pred avtom, na zaslonu pa se čez ta pogled izrisuje pravilna pot, da si lahko voznik bolje predstavlja, kar mora iti, kot če bi imel samo klasično navigacijsko grafiko.

Pri voznikovi asistenci Mercedes poudarja možnost polavtonomne vožnje. Nekako tretje od petih stopenj samovozečega avta. Konkretno to pomeni, da avto sam spelje ali lahko za največ pol minute prevzame nadzor. Osredotoča se avte spredaj in na črte na cesti. Če ima A samodejni menjalnik, lahko avto tudi sam zamenja pas na avtocesti. Je pa treba po pol minte spet prijeti volan, drugače avto najprej opozori, potem pa vključi vse štiri smernike, sam ustavi in pokliče na pomoč.

Ni pa novi A samo tehnološko bistveno naprednejši od starega. Je tudi večji (za 12 cm zunaj in 3 cm v medosni razdalji), prostornejši, s 370-litrskim prtljažnikom z 20 cm širšo odprtino. Bolje zvočno zatesnjen in z več udobja. Še vedno je bolj avto za enega ali dva kot pa za družine, tem bo čez čas namenjen razred B, prav tako z MBUX. Najprej so na izbiro trije motorji, dva bencinska in dizel. Potem jih prihaja še nekaj, vsaj eden še s spodnjega konca cenika, pa tudi zmogljivejši, med njimi AMG s kar 411 »konjskimi močmi). Cene se pri trenutnem motornem naboru začnejo malo pod 29 tisoč evri.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
4 komentarji

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja