V Seatu so prepričani, da s Tarracom vnašajo več temperamenta in dinamičnosti
Matjaž Ropret 1. aprila 2019 ob 13:11

Asociacija na znamko Seat je bila nekoč športnost. Delno to še vedno ostaja, nekoliko pa so pri tej veji koncerna Volkswagen spremenili svojo pot ter najbolj dirkaške izvedbe svojih modelov izdvojili v podznamko Cupra. V osrčju ponudbe so zdaj SUV-ji, ki naj bi se od ostalih, tudi sorodnih modelov, razlikovali po temperamentu, slogu in nenazadnje še vedno v dinamičnosti na cesti. S tem atributi gre v prodajo tudi novi Tarraco.

Za avto, ki je dobil imel po katalonskem mestu Tarragona (Tarraco so mu rekli v rimskih časih), ni nobene skrivnosti, od kod izhaja. Je brat Škodinega Kodiaqa in Volkswagnovega Tiguana Allspace. Po merah ju še za kakšen cm prekaša, ampak to je kozmetika na račun drugačnih odbijačev, sicer pa nastopa v povsem istem razredu in prinaša podobno uporabnost. Seveda je bistveno večji od ostalih dveh Seatovih SUV-jev, Arone in Atece. Dolžina 4,735 m zagotavlja dovolj prostora tudi za sedem sedežev – zadnja dva sta seveda opcijska – ali za kar 760 l prtljažnika pri petsedežni izvedbi. Zunaj je Tarraco po eni strani kar impozanten, a po drugi deluje bolj kompaktno kot denimo Kodiaq, ker se zdi, da so oblikovanju namenili nekaj več časa in pozornosti. Še posebej nos in tudi zadek sta vsaj bolj dodelana, če že ne pretirano domiselna. Znotraj pa vse zelo zračno, z dobrimi materiali, a sploh ne daje občutka, da bi bilo to ogromen avto. Niti na cesti ne deluje tako.

V Seatu trdijo, da se prav med vožnjo najbolj občuti razlika v primerjavi s češkim medvedom. Za potrditev tega bo treba prevoziti kaj več kot nekaj km in že Kodiaq se nikakor ne pelje napačno za svojo višino in maso. Tako je tudi Tarraco bližje karavanu kot kombiju in dvolitrski dizel s 110 kW (150 KM) je čisto zadostna izbira. Na voljo je sicer tudi močnejši (140 kW oz. 190 KM), ki pa je na voljo izključno v kombinaciji s štirikolesnim pogonom 4Drive in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. Omenjenega vstopnega dizla je mogoče dobiti tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na sprednja kolesa. A obstaja tudi izvedba 4Drive/DSG. V nobenem primeru pa 4Drive ni na voljo brez DSG-ja, niti na bencinski strani. Tam je osnova 1,5-litrski TSI s 110 kilovati ter ročnim menjalnikom, dvolitrski TSI pa podobno kot pri dizlu prinaša 140 kW, 4Drive in DSG. Ter višjo stopnjo opreme Xcellence. Obeta se še priključni hibrid, vendar konec prihodnjega leta.

SUV take velikosti ne bi imel veliko smisla brez vzorne prilagodljivosti in prostornosti. V drugi vrsti je sicer klop, a je mogoče naslonjala zlagati po sistemu 40:20:40 ali drugače povedano – srednji del se zloži in odpre konkretno luknjo, pa še vedno lahko dva povsem običajno sedita. Vzvodi za to podiranje so v prtljažniku. Klop se tudi premika naprej in nazaj za približno 15 cm, vendar v razmerju 60:40. Če sta postavljena še šesti in sedmi sedež, ostane 230 l prtljažnika, približno toliko kot v kakšnem Twingu. Prtljažna vrata se lahko odpirajo električno in z zamahom noge pod avto.

Izhodiščna cena z dobrimi 28 tisoč evri (1.5 TSI Style) mogoče ne deluje ravno nizka, vključuje pa že prvi od dveh nivojev opreme marsikaj, od žarometov LED, zaganjanja brez ključa, tempomata in samodejnega ustavljanja s funkcijo prepoznavanja peščev in kolesarjev do popolne opremljenosti z zasloni. Na sredini je v vsakem primeru 8-palčni zaslon, a v opremi Style brez navigacije in prikaza kamere, pred voznikom pa »kombinirani digitalni instrument«, klasičnih merilnikov Tarraco ne pozna več. Višja oprema Xcellence poleg omenjenih obogatitev osrednjega zaslona prinaša še tripodročno samodejno klimatsko napravo, radarski tempomat, izboljšano aktivno varnost, vstopanje brez ključa in električno odpiranje prtljažnika in 19-palčna platišča (namesto 17-palčnih). Največja homologirana so sicer 20-palčna. Doplačati se da še za dodatno asistenco, ki pomaga pri premikanju v gneči ali opravi določene zadeve pred bližajočo se nesrečo (Pre-Crash Assist) ali celo prevračanjem vozila (Rollover Assist). V prvem primeru zategne pasove, zapre okna, pripravi varnostne vreče in vključi smernike, v drugem pa aktivira klic v sili, izključi motor, zagotovi prezračevanje in aktivira stranske varnostne blazine. Brez teh pomagal v bistvu opremi Xcellence manjkajo samo tri sodobne malenkosti. Posodabljanje zemljevidov za navigacijo (113 evrov), brezžično polnjenje telefona (190 evrov) in digitalni radijski sprejemnik DAB+ (190 evrov). Vsaj za slednjega je slišati, da naj bi še letos postal standardna oprema vseh novih Seatov v Sloveniji.

Dolgoročno bo Tarraco zelo verjetno nadomestil tudi Alhambro, ki pa vsaj še kakšno leto ostaja v ponudbi in zanjo pravijo, da nagovarja druge kupce. Novinec naj bi privlačil mlajše in tiste z bolj aktivnim življenjskim slogom. Zelo verjetno pa se tudi tu vidi, da gre vse v smer dominacije SUV-jev in zatona enorpostorcev. Direktorica slovenskega Seata Simona Mavsar še pravi, da kanijo letos prodati 250 Tarracov, a bi jih lahko še do sto več, če ne bi bilo omejitev pri proizvodnji.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja