V roku treh let prihaja kar devet električnih Fordov
Matjaž Ropret 14. marca 2022 ob 16:15

Ford doslej ni bil med vodilnimi ali najhitrejšimi pri elektrifikaciji modelne palete. V Sloveniji še ni začel prodajati niti Mustanga Mach-E, ki je sicer na evropskih cestah že od lanskega poletja. Toda do l. 2024 zdaj podjetje napoveduje še osem novih električnih vozil, od teh tri osebna in pet tovornih.

Korporacija Ford je nedavno oznanila precejšno reorganizacijo. Tako popolnoma električna vozila po novem sodijo v popolnoma ločeno enoto Ford Model e, medtem ko za gospodarska vozila skrbi organizacijska enota Ford Pro. Ti dve bosta po besedah podjetja zadolženi za prihodnost znamke Ford v Evropi. Slednja tudi na več področjih sodeluje s Volkswagnom. Tako bodo Volkswagnovi dostavniki in poltovrnjaki (pick-upi) za osnovo imeli Fordovo platformo, pri električnih vozilih pa bo ravno obratno, saj bosta sva dva od napovedanih sedmih novincev stala na Volkswagnovi osnovi MEB.

V načrtu je torej osmerica novosti do (vključno) l. 2024, v petih letih pa namerava Ford na naši celini prodati 600 tisoč električnih vozil. Za elektrifikacijo bo korporacija namenila več milijard evrov, dve zgolj za novo najsodobnejšo tovarno v Kölnu, ki bo v prvih šestih letih lahko proizvedla 1,2 milijona električnih vozil.

Letošnja novost bo sicer za marsikoga manj zanimiva, kajti v prihodnjem četrtletju bodo predstavili električni dostavnik E-Transit, tisto bolj atraktivno se nato začenja prihodnje leto. Med osebnimi avtomobili bo prvi na vrsti »srednje velik SUV,« kakor so ga opisali, ki bo, poenostavljeno povedano Fordova izvedba Volkswagna ID.4. Obljubljajo, da s fordovskim izgledom, tehnologijo (vključno s programsko opremo) in vozno dinamiko. Potem sledi še »športni križanec«, kar bi lahko opisovalo nekaj takega, kot je ID.5, torej v osnovi enak avto (čeprav so silhueta na skupni fotografiji in sprednje luči nekoliko drugačni), vendar s kupejevskim zadkom. Leta 2024 pa nato še električna Puma, manjši in (predvidoma) cenejši SUV. O cenah, velikosti baterij in drugih tehnikalijah sicer še niso povedali ničesar, bodo pa to verjetno modeli, na katere se bo Ford od takrat naprej osredotočal. Zdajšnja stebra Fiesta in Focus, ki letos prihajata v salone v osveženi podobi, zelo verjetno predstavljata konec te linije. Kakšna bosta njuna naslednika in kdaj ju lahko pričakujemo, pa je še preuranjeno napovedovati.

Ostali električni novinci bodo Transit Courier, Tourneo Courier, Transit Custom in Tourneo Custom. Gre za celotno paleto manjših in večjih gospodarskih vozil, nekateri od teh modelov so z bencinskimi in dizelskimi motorji na voljo tudi v potniških izvedbah, kot nekakšna alternativa za kupce izginjajočih enoprostorcev. Zelo verjetno bo tako tudi v električni dobi.

Ilustraciji: Ford

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja