Kia Niro je že lani poleti vstopila v drugo generacijo in z njo razširjeno ponudbo pogonskih izvedb. Slovenska predstavitev tega modela je sledila šele zdaj, ko so prišle prve konkretnejše količine hibridne in električne različice, na priključnega hibrida pa uvoznik tako ali tako prodajno ne računa in bo verjetno na voljo zgolj po naročilu.
Niro je za Kio na evropskem trgu tretji najpomembnejši model, toda v Sloveniji je bil v prvi generaciji nišni in tako bo verjetno tudi ostalo. Ne zato, ker avto ne bi imel česa ponuditi potencialnim kupcem, temveč zaradi simboličnih količin, ki jih dobiva uvoznik, kar mu tudi otežuje oblikovanje atraktivnih cen in akcij ter postavlja pod vprašaj smiselnost intenzivnejšega oglaševanja. Vseeno je ta model lahko vreden pozornosti, četudi sta možna dva precej nasprotna pogleda na ta avto. Po enem je simpatičen in uporaben, skoraj enako prostoren kot večji Sportage, vendar manjši (tudi nižji, da ne izpade tako zelo SUV-jevski) in bolj obvladljiv, po drugem pa nekaj, pri čemer se snovalci niso mogli povsem odločiti, kaj naj bi bilo, in je zaradi tega vprašljiva smiselnost samega vozila. Podobno se nekateri sprašujejo denimo za BMW-jevo serijo 2 Active tourer ali za Mercedesa razreda B, a pri obeh sem že omenil moje mnenje, da so mi tovrstni modeli všeč in ne bi rad videl njihovega popolnega izginotja (čeprav se bo najbrž prej ali slej zgodilo). Enako mislim za Nira, z novo, sodobnejšo in atraktivnejšo obliko mi je zdaj še na videz kar všečen, in tudi glede uporabnosti so prvi vtisi spodbudni. Več bo seveda razkril morebiten konkretni preizkus.
Novi Niro je torej na voljo kot klasični hibrid, priključni hibrid in popolnoma baterijsko vozilo. Na pogled je sicer v vseh izvedbah enak in tudi notri razlik skoraj ni, z izjemno velikosti prtljažnika. Avto je za 6,5 cm daljši od starega in se z dolžino 4,42 m že spogleduje s srednje velikimi SUV-ji. Podaljšali so tudi medosno razdaljo, da natanko dva cm, in s tem pridobili nekaj prostora v notranjosti. Precej večji je prtljažnik, ki ga je, zanimivo, največ pri električni izvedbi (475 l in še 20 l spredaj), hibrid ga ponuja 451l, daleč najmanjši (348 l) pa je, nepresenetljivo, pri priključnem hibridu. Notranjost so sicer, vsaj v grobem, povzeli po prestižnem modelu EV6, le da je tu nekoliko manj “vesoljska” in tudi za odtenek preprostejše za upravljanje se zdi vse skupaj. Kdor je že videl ali vozil aktualnega Sportagea, se bo tu prav tako počutil domače.
Uvoznik največ pričakuje od električnega Nira, čeprav je najdražji od vseh treh izvedb. Vseeno ima namreč najmanj konkurence, tako glede velikosti kot kapacitete baterije (64,8 kWh), ki mu omogoča solidnih 450 km dosega (po uradnih meritvah, seveda, v praksi najbrž ne bo povsem toliko). Cene zanj z upoštevanim standardnim popustom segajo od 42.799 do 51.299 evrov. Razpon je precejšen, najbolj zanimiva pa je verjetno tretja oprema EX Motion, ki vključuje večino pomembne in nujne opreme, kajti prvi dve sta denimo brez žarometov LED, velikih zaslonov (brez teh notranjost nekako ne izgleda), samozatemnitvenega vzvratnega ogledala in celo prtljažne police.
Niro EV, kakor se mu po novem reče (prej je bil e-Niro), v osnovni opremi omogoča 11-kilovatno polnjenje na izmeničnem toku, hitro na enosmernem pa gre do malo čez 80 kW in na ustrezni postaji ga je mogoče do 80 odstotkov napolniti v 43 minutah. Za rekuperacijo energije lahko voznik izbira med tremi stopnjami. Podvozje vseh Nirov je sicer bistveno izboljšano. Vleče lahko prikolico, težko do 300 kg (brez naletne zavore) ali do 750 kg (z zavoro) Ena od slabosti pri električnem ostaja nedelovanje aplikacije Kia Connect Live v Sloveniji.
Medtem hibridni Niro ostaja v primežu večjega in verjetno realo gledano kompletnejšega modela Sportage, ki stane približno enako (Niro HEV gre od 30.199 do 37.499 evrov). Ne sicer s hibridnim pogonom, vendar ta niti ne zanima veliko kupcev. Sestavljen je pri Niru iz 1,6-litrskega motorja gdi najnovejše generacije s 77 kW (105 KM), elektromotorja z 32 kW, baterije s kapaciteto približno dveh kilovatnih ur in šeststopenjskega samodejnega menjalnika druge generacije. Priključni hibrid ima seveda večjo baterijo, ki zadošča za do 65 km vožnje na elektriko, in tudi večjo moč celotnega sklopa.
Letos pričakujejo, da bodo prodali vsaj sto Nirov, kar pa je v primerjavi s tisoč Sportagei še vedno dokaj malo.
Cenik Niro (priključni) hibrid
- Zanimive ugotovitve iz navad uporabnikov Dacie Spring
- ROG Strix SCAR 18: Huda »zverina« za peščico najbolj zahtevnih (#video)
- Storite to, da vam bo telefon še dolgo zvesto služil
- Znebite se že končno zalog dvomilijonskih makro kamer!
- Vrhunska tehnologija, ki skrbi za vaš dom kot nobena druga
Brez komentarjev