Plačevanje parkiranja je svojevrstna veselica. Če smo dnevni obiskovalci, turisti, običajno nimamo lokalne kartice (Urbane, itd) za ta namen, in marsikje niti ne obstaja, pogosto v denarnici tudi ni dovolj kovancev, nekateri avtomati ne vračajo denarja ali nočejo prepoznati tistih bankovcev, ki jih slučajno najdemo. Morda gre z sms-om, morda ne. Zato se zdi potencialno uporabna rešitev ParkWeWise, ki so jo pred letošnjim poletjem implementirali v Bohinju. Priznam, da sem jo preizkusil samo v demonstracijski izvedbi od doma, na samih bohinjskih parkiriščih pa še ne, vendar glede konkretne izkušnje ne bi smelo biti razlik.
Omenjeni sistem, ki ga je na osnovi ameriške platforme LivePerson razvilo slovensko podjetje 2Mobile, že uporablja nekaj slovenskih mest, denimo Kranj in Novo mesto, vendar tam z namensko aplikacijo. Poanta bohinjskega sistema pa je, da se postopek začne v eni od klepetalnih aplikacij – Facebook Messenger, Viber, Whatsapp in Apple business chat (v bistvu iMessage) -, to pa nazadnje pripelje do vnosa številke kreditne kartice, s katero plačamo parkirnino. Najbrž bi lahko vzpostavili spletno stran za ta namen, a je morda še bolj priročno, da so zadevo zakamuflirali v pogovor z »(ro)botom«. Navsezadnje zadevo tako tudi tujci razumejo.
Uporabnik zadevo začne tako, da fotografira kodo qr na parkirnem avtomatu, potem pa izbere klepetalno aplikacijo, ki jo uporablja. V njej sistem na osnovi kode že pozna lokacijo, treba je vnesti še registrsko oznako avta in trajanje parkiranja (koliko ur), potem gre postopek na plačilo. Ko obiskovalec še vnese številko kreditne kartice in vse skupaj potrdi, je proces zaključen. Vzame nekaj več časa kot kakšna druga možnost in še vedno je treba imeti ustrezno kartico, a je razmeroma enostavno in predvsem brezgotovinsko ter brezpapirnato, kar je pomembno tudi zaradi preprečevanja širjenja virusa.
Znotraj aplikacije ParkMeWise sta recimo na voljo tudi opciji Paypal in Valu, s čimer je plačilo še bolj enostavno. Vendar je tudi pri klepetalnem načinu treba kartico vpisati samo prvič, potem pa se nekah, upamo, da varno, shrani, in je naslednjič že na voljo, da lahko obiskovalec samo potrdi plačilo.
Matjaž Možina iz podjetja 2Mobile je prepričan, da njihova platforma »zagotavlja najbolj celovit in prilagodljiv način za plačevanje parkirnin z mobilnim telefonom, občinam pa ponuja prihranke pri upravljanju parkirnih sistemov. Župan občine Bohinj Jože Sodja pa je v vnaprej pripravljeni izjavi poudaril, »da bomo v preobrazbi turistične panoge priča pospešenemu razvoju in digitalnem preoblikovanju storitev, uvajanje alternativnih oblik brezstičnega plačevanje pa je le ena izmed njih.«
Brez komentarjev