Proizvajalci avto si na vsak način prizadevajo ustvarjati vtis, da gredo v korak s tehnologijo. Tako je eden aktualnih prijemov vgrajevanje priključkov USB-C namesto standardnih USB-A. Novejši vtič je pač boljši in daje vtis modernizacije, mar ne? Kar se mene tiče, bi bilo smiselno ostati pri starem.
Pri telefonih je bil prehod na USB-C dobrodošel in tudi v računalnikih zadeva ni brez pomena, a že tam se pojavijo nevšečnosti, če ima denimo prenosnik samo te priključke, kot denimo Macbook Pro ali Dell XPS. Hitrejši prenos podatkov ter možnost priklopa monitorjev 4K in celo zunanjih grafičnih kartic, če računalnik podpira še protokol Thunderbolt 3 (kmalu prihaja še različica 4), brez tipa C niso mogoči.
Kakšna pa je funkcija priključkov USB v avtih? Najbolj pogosta je brez dvoma polnjenje, sledi pa uporaba infozabavnih platform Android Auto in Carplay. Drugega ni. Tudi ne priklapljamo ničesar drugega kot telefone (in mogoče v zelo redkih primerih kakšno tablico). Še posebej ne zunanjih diskov ali česa drugega, kar bi zahtevalo hiter prenos podatkov. Niti hitrega polnjenja običajno ti priključki ne omogočajo, pa tudi če bi ga, bi zanj brez težav uporabljali USB-A, kot ga bolj ali manj vsi ultrahitri telefonski polnilniki, ki sem jih videl v zadnjem času.

USB-C se mi zdi nepotreben, ker večina nima ustreznih kablov in s tem proizvajalci uporabnikom povzročajo zgolj težave. Še posebej na Applovi strani skoraj nihče ne premore kabla iz USB-C na Lightning. Nekateri androidni telefoni imajo polnilnike z režo USB-C, tako da ima kabel na obeh straneh ta priključek. Vendar bo uporabnik kabel zelo verjetno pustil doma v polnilniku, v avto pa dal kakšnega drugega, ki ga ima že od prej, ali pa ga je kdaj dokaj poceni kupil. Za avte s tipom C bo skoraj vsakdo moral kupiti kakšen nov kabel ali vsaj prilagojevalnik na USB-A, s čimer pa bo popolnoma izničil kakršen koli namen je proizvajalec avta že imel z vgradnjo USB-C.
Če že mora biti ta priključek, naj bo eden, drugi (oz. ostali, če so vtiči tudi za potnike zadaj, kar bi morala biti standardna oprema) pa naj bo(do) klasični USB-A. To je najbolj prijazno do uporabnikov in v ničemer ne zmanjšuje funkcionalnosti. Veliko raje bi videl, da bi se celotna industrija bolj potrudila s serijskimi predali z brezžičnim polnjenjem in z vpeljavo brezžičnega Android Auta in Carplayja, a je povsem mogoče, da bo delovanje teh platform brez kablov postalo standard šele čez kakšnih pet let. Prav tako bo najbrž še toliko časa pri nekaterih modelih sploh treba doplačati za tovrstno povezljivost. Vmes pa bomo deležni priključkov USB-C, ki jih bomo redko izkoristili.
Se ne strinjam, sploh s tem ne, da na Applovi strani skoraj nihče ne premore kabla iz USB-C na Lightning. Kolikor vem, nove naprave več ali manj pridejo z USB-C (na Lightning ali na USB-C) kablom (celo AirPodsi), saj je to edini način, da jih lahko hitro polniš (USB-PD). Kdor ima starejšo napravo in jo bo želel priklopit v novem avtu, pa bo pač reskiral tistih 10€ za ustrezen kabel (USB-C na karkoli že rabi) ali par € za adapter, ni ravno deal breaker ko daš vsaj 10 ali več 10 tisoč evrov za nov avto. Prej kot slej (v življenski dobi avtomobila sigurno) bo pa to tako ali tako standard za vse naprave.
Še manj pa se strinjam s tem, da imajo vsi hitri polnilniki USB-A, saj praktično še nisem videl polnilnika, ki bi podpiral USB-PD (QC je druga zgodba) preko USB-A ampak imajo ravno USB-C (tako tisti priloženi iPhoneom, iPadom, MBPjem, kot tudi raznim Dellom, Lenovotom, ali 3rd party tipa Anker, Aukey, HyperJuice, ….). Med drugim tudi za to, ker za negotiation uporabljajo pine, ki na USB-A ne obstajajo (čeprav bi teoretično lahko šlo tudi drugače).
Četudi USB-C zaenkrat funkcionalno nima neke velike prednosti v avtu, je logična izbura že zato, ker je to bolj kot ne trenutni standard za vse novejše naprave. Torej če vse ostalo kablovje počasi nadomeščamo z USB-C, res ne vem zakaj bi samo za uporabo v avtu morali kupovati še neke legacy priključke.