Tri mobilne banke z dobrimi ocenami, na vrhu NLB Klik
Tehnozvezdje 3. februarja 2025 ob 16:15

V podrobnem ocenjevanju podjetja E-laborat, ki je pod drobnogled vzelo ducat »slovenskih« mobilnih bank, so se tri izkazale za »napredne.« Še pet so jih avtorji analize označili za »sledilce,« medtem ko si je četverica prislužila oznako »povprečni.« Najboljšo skupno oceno si je s kar lepo prednostjo zagotovila NLB Klik, drugo mesto pa sta si razdelili aplikaciji bank OTP in Intesa Sanpaolo.

Analiza se je osredotočila na šest glavnih področij, znotraj katerih so avtorji ocenjevali posamezne funkcionalnosti, uporabniški vmesnik, intuitivnost uporabe, podporo uporabnikom in drugo. Ta področja so bila: osnovne funkcionalnosti, bančni produkti in storitve, napredne funkcionalnosti, uporabniški vmesnik in podpora, nastavitve in dodatne še analiza ključnih postopkov. Skupno je NLB-jeva mobilna banka zbrala 71 točk, pet več kot omenjeni zasledovalki (66). To je tudi trojica, ki so jo uvrstili med napredne. Ostale mobilne banke so bile po končnem izkupičku točk daleč zadaj. Unicredit (51), Addiko Bank (48), Delavska hranilnica (44), Sparkasse (43) in BKS Bank (40) so pristale v skupini sledilcev, Gorenjska banka (35), LON (33), PHV (32) in DBS (25) pa so uvrščene med povprečne.

Kot so zapisali avtorji ocenjevanja, aplikacije naprednih »izstopajo po izjemni preglednosti in enostavni uporabi, kar komitentom zagotavlja brezhibno izkušnjo pri upravljanju osebnih financ.« Poleg tega so prve tri banke pokazale največ inovativnih in naprednih rešitev s široko paleto funkcionalnosti. »Te banke ne le sledijo najnovejšim trendom digitalizacije, temveč jih tudi soustvarjajo,« so še dodali. Za NLB Klik so poudarili napredne funkcionalnosti in odlično uporabniško izkušnjo.

Aplikacije bank iz skupine sledilcev po mnenju ocenjevalcev »sicer pokrivajo osnovne funkcionalnosti, vendar jih večina zaostaja pri uvajanju naprednejših rešitev, ki bi uporabnikom omogočile celovitejše upravljanje njihovih financ.« Medtem ko bankam iz skupine povprečnih »manjka še nekaj kreativnosti in inovativnosti.« Njihove aplikacije prav tako nimajo naprednih rešitev, pa tudi ne možnosti upravljanja in naročanja produktov.

Napredne mobilne banke najbolj izstopajo pri uporabniškem vmesniku in podpori, nudijo intuitivno »navigacijo« po aplikaciji, sodobno oblikovane obrazce, več možnosti pri pregledu in upravljanju bančnih produktov ter storitev. NLB Klik je denimo močno spredaj pri naprednih funkcionalnostih, kot so pregled porabe, načrtovanje proračuna in varčevalni cilji. Velika razlika je tudi pri upravljanju in možnosti naročanja kartic, saj to omogočajo samo tri banke, polovica jih ima v aplikaciji možnosti glede posojil, le pri dveh se da sklepati zavarovanja in prav pri nobeni novih naložb, le pri peščici se da upravljati obstoječe. Priložnosti za napredek je torej v splošnem še veliko.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Tehnozvezdje
mm
Prispevek je skupno delo uredništva oz. več avtorjev, zato se ne da podpisati enega posameznika.
Tehnozvezdje - prispevki
8 komentarjev
  • Kdor je izvajal tole ocenjevanje je moral biti vsaj malo pristranski, iz kakršnega koli razloga (možnih je več).
    Sam sem uporabnik dveh mobilnih bank. Poleg zmagovalne tudi uporabnik ene iz skupine imenovane sledilci. Res ima NLB klik tisti neuporabni pregled stroškov (samo lepotni dodatek brez vrednosti). Izjemno nerodna pa je že v ključnem elementu, kakor je vnos plačilnega naloga. Moraš se kar malo privajati, da znaš pravilno vnesti plačilni nalog.
    Osnovna funkcionalnost pri mobilni banki (vnos naloga – saj zato človek sploh ima mobilno banko) ima vsaj dve popolnoma zgrešeni rešitvi.
    1. osnovna merska enota za vrednost je 1 EUR. Ampak ne za NLB klik. Če boste vnesli nalog za plačilo in v znesek napisali vrednost 1, ne boste plačali 1 EUR, ampak 1 cent. To je velika neumnost. Dobra mobilna banka gre vnašat cente šele, ko pritisneš vejico.
    2. vnos plačilnega naloga ima svoje logično zaporedje. Mislim, da večina uporabnikov razmišlja da oseba A plača osebi B znesek C. V NLB klik ne. V NLB klik si vnos sledi Znesek C osebi B plača oseba A. Neumno.

    Druga mobilna banka, ki jo uporabljam takih neumnosti nima. In čeprav mi ne nariše grafa, kje sem kaj zapravil in koliko, mi omogoča vnos plačilnega naloga skoraj na slepo.

    • Težko komentiram, kakšno logiko so zasledovali snovalci aplikacije, zdi pa se mi, da so, če kaj, hoteli zadevo poenostaviti. Torej, komitent vpiše znesek in komu ga hoče nakazati. Da je plačnik on, naj bi bilo nekako jasno že vnaprej. Mislim tudi, da se plačilni nalog (UPN) danes precej manj uporablja kot nekoč, ker so tu kode qr in flik. Kakšen znesek se vnese, pa je v bistvu odvisno od tega, kam uporabnik klikne v tistem polju za vnos. Če klikne pred 0,00 in vpiše 1, se znesek samodejno spremeni v 10,00, če klikne pred vejico, je 1,00, če za njo pa 0,01. Mogoče res ne najbolj intuitivno, toda osnovna enota niso nujno centi.

  • Uporabljam nlb in otp. Slednja je za razred boljša. Kako se da tako zelo narobe oceniti aplikacije? Po naročilu in plačilu?

    • Katero aplikacijo je prevzela OTP po združitvi? SKB-jevo (ta poprej, dokler sem bil uporabnik, ni bila kdo ve kako napredna), NKBM-jevo ali je uvedla povsem novo?

      • SKB aplikacija je pokopana in OTP nudi tisto, kar je prej nudila Nova KBM, sklepam… To pišem kot ex uporabnik SKB. Tista aplikacija SKB banke je bila za časom. To, kar ima OTP zdaj, je tako dobro, da spletne banke sploh ne rabim več, mogoče na 2, 3 mesece odprem.

    • Vidim, da ste zagovornik NLB, zato tudi nekako pojasnjujete slabe rešitve aplikacije. Saj komur ustreza, naj mu. Jaz samo trdim, da je očitno NLB zmagala na račun nepomembnih lepotnih dodatkov, nikakor pa ne zaradi uporabnosti.
      Vprašanje plačnika je kompleksnejše, kot želite prikazati. Imetnik računa ima lahko različne račune, lahko ima tudi dostop do kakšnih, na katerih je pooblaščen. To pomeni, da nikakor plačnik ne more biti samoumeven. Problematičen pa je vrstni red vnosa, ki odstopa od običajnega, na katerega smo se starejši uporabniki navadili.
      Kar se tiče vnosa zneska ste navedli tehnično podrobnost, ki je uporabniki nismo poznali, ampak drži. To pa samo dodatno kaže na to, da ste mogoče celo uslužbence NLB, zato imate odgovor na “zanimiva” vprašanja.
      Ne, nikakor NLB klik ne zasluži prvega mesta. Ampak to je samo moje mnenje. Lep pozdrav

      • Kakšen pa je vrstni red pri vnosu nakazila v najbolj opevanih mobilnih bankah (N26, Revolut)? Enak, kot tu. Najprej prejemnik in znesek, nato ostalo, če je še kaj treba (npr. izbira računa, s katerega gre nakazilo). Zadeva je pač obrnjena po logiki stvari in kot je narejena še marsikje v digitalnem okolju, ne narejena na osnovi “obrazca,” kot smo bili navajeni nekoč.

        Če sem nekaj preizkusil, potem zelo verjetno imam odgovor na “zanimiva” vprašanja. To je navsezadnje moja ekspertiza. 😉

  • Test bi lahko postregel z več konkretnimi opisi pomanjkljivosti. Pa tudi osebna izkušnja, ki je nasprotna, kot je navedena v članku. Sem uporabnik OTP banke. Uporabljam tudi njihove investicijske storitve (delnice in vzajemne sklade). Preko mobilne banke lahko v celoti upravljam delnice in vzajemne sklade, torej “naložbe”. Konkretno: delnice lahko kupim ali prodam. Enako del vzajemnih skladov, kjer se da preko aplikacije celo pristopiti k vzajemnemu skladu. Ne vsem, nekaterim večjim pa, ostali naj bi še sledili. Tako da ta trditev, da se ne da upravljati naložb ne drži. pri NLB pa bi bilo dobro oceniti tudi KlikPro, kar ima ogromno spjev in ni ravno presežek kakovosti.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja