Z manjšim zamikom za Kitajsko in še nekaterimi azijskimi ter drugimi državami, je Tesla oznanila prenovljeni paradni model še za evropske in ameriške trge. Toda za zdaj je mogoče naročiti zgolj posebno »začetno izdajo« s prvimi dobavami predvidoma marca, medtem ko ostale, bolj dostopne, prihajajo kasneje.
Kakšen je prenovljeni Model Y, smo v gorbem že spoznali. Oblikovno so ga ozaljšali spredaj in zadaj, kjer so drugačne luči in svetlobni trak čez celotno širino. Zadnji je izveden z odbojem svetlobe. Z lepotnimi popravki so dosegli tudi nekaj boljši količnik zračnega upora, ki že prej nikakor ni bil slab. Podvozje je izboljšano za bolj gladko premagovanje neravnin, kabina po zaslugi tega in tudi boljšega stekla tišja ter tudi hladnejša na soncu. Osrednji zaslon je večji, dodali pa so tudi 8-palčnega zadaj, ki smo ga že videli v drugih modelih znamke. Zdaj imamo potrditev, da za razliko od prenovljenega Model 3 (pa tudi Model S), Model Y ohranja ročico za smernike, česar bodo, ne dvomim, mnogi potencialni kupci veseli. Novost je polnjenje na priključkih USB-C do 65 W, nadgrajena je tudi povezljivost. Mobilna (verjetno 5G) menda omogoča pol višje hitrosti prenosa podatkov in tretjino večji doseg, Wi-Fi pa trikrat večje hitrosti in dvakrat boljši doseg signala. V merah je na zunaj novinec nekaj cm daljši, toda znotraj ni razlik v prostornosti, prtljažnika je menda celo 20 l manj (sprednjega pa enako).

V konfiguratorju je na začetku nenavadna situacija. Še naprej so notri namreč izvedbe s starim dizajnom (in lastnostmi), ki jih očitno še morajo odprodati, z izjemo različic z manjšo baterijo in pogonom na zadnji kolesi. Slednje ni več mogoče naročiti. So pa vse tri z večjo baterijo (s pogonom na zadnji kolesi, s pogonom na vsa štiri kolesa in Performance).

Od prenovljenih različic pa je na voljo Launch Series (začetna serija) za 61.970 evrov v črni ali srebrni barvi in z 20-palčnimi platišči. Ta prav tako nudi pogon na vsa štiri kolesa, pospešek od 0 do 100 km/h v 4,3 s in najvišjo hitrost 201 km/h. Doseg uradno znaša 568 km, maksimalna moč polnjenja pa 250 kW. Ta serija ima še nekaj »prilagojenih zaključkov,« s čimer se bo razlikovala od kasnejših »običajnih« Ipsilonov. Zelo verjetno so na začetku dali v prodajo to izvedbo, da bi ob njej preostanek »stare« zaloge izpadel cenovno dokaj ugodno, tam se cene namreč začnejo pri 49.970 evrih. Ni uradne potrditve, kje bodo proizvedeni ti prvi Ipsiloni. Tesla sicer zadnji dve leti ta avtomobil za Evropo izdeluje v berlinski tovarni. Povsem možno pa bi bilo, da prvi primerki pride iz šanghajske, kjer so proizvodnjo prenovljenega Model Y že vzpostavili.
Kasneje, verjetno spomladi, bo mogoče naročati tudi druge izvedbe. Če Tesla želi, da Model Y ostane pri vrhu najbolje prodajanih, ne samo električnih, ampak avtomobilov nasploh (lani so mu številke sicer močno upadle, ker so potencialni kupci vedeli, da se bliža prenova), cene »standardnih« ne bodo (opazno) višje kot pri starem. Nekateri konkurenti so se zdaj že spustili pod 50 ali celo pod 45 tisoč evrov, tako da Teslo vsekakor čaka težje delo.
Fotografije: Tesla
Brez komentarjev