Proizvajalec električnih avtomobilov Tesla je nekoliko nepričakovano in brez vsaj spletnega dogodka objavil prenovo za Model S in Model X. Na zunaj je malce drugačen le prvi, medtem ko drugi ostaja bolj ali manj enak, toda spremembe v notranjosti in tudi v pogonskem sklopu so precejšnje. Ta dva avta ima znova lastnosti, ki ju postavljajo najbližje temu, kar smo navajeni na drugih področjih.

Že izvirni Model S je pred devetimi leti osupnil z orjaškim, pokonci postavljenim zaslonom na dotik, kar so ostali proizvajalci šele zdaj začeli počasi presegati (denimo novi Mercedesov MBUX Hyperscreen ali Honda e). Po novem je 17-palčni zaslon postavljen ležeče, kot v skoraj vseh konkurentih (pokončne, vendar manjše v določenih izvedbah ponuja denimo Renault). Ima ločljivost 2200 x 1300 in je znova pravo večpredstavnostno središče, saj omogoča več kot zasloni infozabavnih sistemov drugod. Pod njim je dvojica postrani postavljenih brezžičnih polnilnikov za telefone (bolj natančno ena velika, predeljena površina). Ker se spredaj lahko peljeta dva, vendar večina proizvajalcev v tovrstnem predelu nameni prostor zgolj za induktivno polnjenje enega telefona, ki takrat tudi leži, medtem ko ga je v Tesli vsaj v teoriji mogoče tudi uporabljati z vključenim zaslonom med polnjenjem. Na voljo so tudi fizični priključki USB-C za vse potnike v avtu.

Za razliko od modelov 3 in Y Tesla v S in X še ohranja voznikov zaslon. Ta je seveda bistveno manjši od osrednjega, a vseeno se mi zdi fino, da je, kajti tako so ključne informacije vendarle bolj na očeh. Sploh, ker v Tesli očitno niso pristaši prosojnih zaslonov, ki sliko navidezno projicirajo na cesto pred vozilom. Največ odzivov bo zagotovo na volan, ki je malce nad sredino »odsekan« in nima zgornjega dela, temveč zgolj oba kraka s tipkami. S tem deluje bolj športno in ne ovira pogleda na zaslon, če sem malce sarkastičen pa naj bi Tesle tako ali tako precej časa vozile samodejno.

Zadaj imajo potniki prav tako zaslon, postavljen je na zadnjo stran voznikovega naslona za roke, kjer običajno pričakujemo zračnike. Najbolj nenavadno pri obeh zaslonih pa je dejstvo, da so v Tesli na promocijskih fotografijah nanju postavili igro The Witcher 3. Avto naj bi imel vgrajen zmogljiv igričarski računalnik, menda primerljiv z igralnimi konzolami nove generacije (Playstation 5), in tudi omogočal priklop brezžičnega igralnega ploščka. Ali to pomeni, da bodo sopotniki med vožnjo lahko »nažigali« igre, morda celo večigralsko prek spleta, saj je avto seveda povezan v mobilna omrežja, še ni povsem jasno. Bi pa to bilo nekaj povsem novega. Skupaj z avdio sistemom z 22 zvočniki in 960W moči bi bilo vse skupaj zelo zanimivo.
Osnovna različica modela S bo imela dva motorja in približno 660 km dosega. Nova srednja možnost Plaid bo ponujala pospešek do 100 km/h v dveh sekundah, njen doseg pa bo za nekaj deset km krajši. Potem pa bo na voljo še Plaid+ z večjo baterijo, ki bo doseg povečala na kar 835 km. Obe različici Plaid bosta omogočali hitrosti čez 300 km/h, medtem ko bo običajna omejena na 250 km/h. Pri modelu X so hitrosti in dosegi nekoliko manj impresivni, ker je pač toliko več zračnega upora in tudi mase.

Fotografije: Tesla
Brez komentarjev