Po novem je za voznike električnih avtomobilov drugih znamk odprta Teslina lokacija ultra hitrih polnilnic (»Supercharger«) v Žirovnici, hkrati pa lahko tudi slovenski uporabniki aplikacije Tesla zaženejo polnjenje, čeprav ne vozijo avta te znamke.
Tesle se na Superchargerjih polnijo po načelu »priključi in polni,« uporabnikom ni treba storiti ničesar drugega, kot vtakniti ročko v polnilni priključek avtomobila. Informacije pa so nato vidne na zaslonu v njem, zato polnilne postaje večinoma sploh nimajo niti zaslona niti terminala za sprejemanje plačil. Kljub temu je Tesla v določenih državah že pred časom omogočila polnjenje tudi voznikom drugih vozil, toda zagnati ga je treba prek aplikacije (v njej pa je treba imeti dodano plačilno sredstvo). Doslej to za uporabnike, ki so bili prijavljeni s slovenskim naslovom, ni bilo možno. Po novem pa lahko tudi ti polnijo na Superchargerjih. Ne še sicer vseh, a se jim možnosti na daljših potovanjih bistveno povečajo.
V Sloveniji je od petih lokacij (Ljubljana, Maribor, Kozina, Krško in Žirovnica) za zdaj za druga vozila odprta zgolj tista v industrijski coni v Mostah pri Žirovnici, nekaj km od avtocestnega izvoza za Lesce oz. Bled. Tam je na voljo osem polnilnih postaj, vsaka z najvišjo močjo 250 kW. Trenutne cene polnjenja za »gostujoče« avtomobile so 54 c na kWh med polnočjo in četrto popoldne ter zvečer od osmih naprej in 59 c na kWh med četrto popoldne in osmo zvečer. Pribitek za »zasedanje prostora,« ko se avto ne polni, znaša do evra na minuto.



Še bolj kot polnjenje v Sloveniji, čeravno bi bila za Gorenjce in tudi Štajerce zaradi skope druge ponudbe iz smeri primorske in goriške še kako dobrodošla tudi lokacija pri hotelu, ki se je nekdaj imenoval Mons, pa bo slovenskim uporabnikom dobrodošlo polnjenje na Teslinih lokacijah v tujini. Gre namreč za najbolj razvejano omrežje ultra hitrih polnilnic, ki bistveno doda z možnostim smiselnega in nestresnega načrtovanja poti. Ostali ponudniki, kot so Ionity, Smatrics, EnBw, Enel X, BeCharge, Free to X, Fastned, Allego (Smoov), Aral Pulse in drugi, imajo precej manj lokacij in so prisotni bolj regijsko, med njihovimi lokacijami pa so pogosto malce prevelike luknje, ki so še posebej zoprne za vse, ki želijo daljšo pot opraviti z avtom, ki ima manjšo kapaciteto baterije.

Preverjanje nekaterih »Superchargerjev« v okolici Sloveniji je pokazalo, da so lahko cene višje (denimo v Palmanovi ali tisti s 40 mesti v nemškem Merklingenu, ki smo si ga ogledali nedavno) ali tudi nižje (v Špitalu) kot v Žirovnici. Na voljo je tudi naročnina, ki stane 12,99 evrov na mesec in ki zniža ceno polnjenja za približno 15 c na kilovatno uro. Vsekakor so cene že brez naročnine povsod konkurenčne v primerjavi s prej omenjenimi ponudniki, ki v veliki večini vztrajajo pri 79 c na kWh.
Postopek, kako polniti, si lahko ogledate v videu. (Hkrati pa še vabimo, da nas sledite na novem profilu na Instagramu.)
Brez komentarjev