Tesla Model 3 septembra najbolje prodajani avto v Evropi in prav nič nisem presenečen
Matjaž Ropret 26. oktobra 2021 ob 06:19

Analitsko podjetje Jato Dynamics je objavilo podatke o septembrski prodaji osebnih avtomobilov v 26 evropskih državah. Na vrhu lestvice, precej pred drugimi, je Tesla Model 3. Ne samo, da se je prvič na prvo mesto povzpela Tesla s katerim od svojih modelov, doslej noben električni avto (EV) še ni bil najbolje prodajani v katerem koli mesecu. Tesla pa je med električnimi z Model Y tudi na drugem mestu in je s svojimi številkami presegla skupno prodajo uveljavljenih znamk, kot so Fiat, Nissan ali Seat, čeprav za las.

Tesla Model 3, ki je že celo leto na vrhu tudi med EV-ji v Sloveniji, je septembra v Evropi (26) zabeležil 24.512 registracij. To ne pomeni nujno, da je našel toliko kupcev, kajti nekatere registracije so lahko dnevne ali za namen testnih vozil, vendar podobno, še v večji meri velja tudi za ostale avtomobile. Med celotno konkurenci Teslini »trojki« sledijo Renault Clio (18.264 registracij), Dacia Sandero (17.988), Volkswagen Golf (17.507) in Fiat/Abarth 500 (16.349). Med temi je Fiatova petstotica tudi električna, ki ji sploh ne gre slabo, Clio je lahko hibrid, medtem ko sta Sandero in Golf izključno z motorji na notranje zgorevanje. V deseterici so še Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot 2008, Hyundai Tucson, ki je poleg Tesle tudi edini zabeležil rast v primerjavi z lanskim septembrom, Peugeot 208 in Renault Captur. Med električnimi je tudi na drugem mestu Tesla, Model Y, z 8.926 registracijami, šele tretji je prvi predstavnik »tradicionalnih« proizvajalcev, Volkswagnov ID.3, z 8.302. Renaultov Zoe je padel na četrto mesto, na peto se je povzpela Škoda Enyaq iV.

Vzpon Tesle Model 3 na prvo mesto ni tako zelo šokantno in ima nekaj povsem jasnih razlogov, bolj sta pri tem proizvajalcu presenetljiva dva druga pojava – prav tako dobra prodaja ipsilona in mizerne številke modelov S in X. Trojka za razliko od ostale trojice v Teslini ponudbi ni dosegljiva samo zelo premožnim, ampak je cenovno nekje tam, kot so tudi električni predstavniki nepremijskih znamk, ponuja pa boljšo tehnologijo, bistveno večje zmogljivosti in še vedno neprekosljivo mrežo polnilnic po celotnem kontinentu. Slovenski in drugi podatki tudi kažejo, da poleti skoraj ni bilo dobav, septembra pa je očitno v Evropo iz Šanghaja, koder Model 3 izdelujejo za evropski trg, prišla velika količina teh vozil, in so jih tako dobili tudi mnogi, ki so jih morda pričakovali že julija ali avgusta. (Poznavalci panoge tudi povedo, da je Teslino poročanje podatkov drugačno od ostalih proizvajalcev) Medtem so bile dobave pri nekaterih konkurentih septembra zaradi znanih razlogov okrnjene. Večje zanimanje za Model 3 so prav lahko povzročile tudi objave najbolj vplivnih Youtuberjev, ki so poročali o izboljšani kakovosti izdelave in vožnje pri najnovejših serijah iz Šanghaja.

Ob tej novici in objavi ponudnika vozil za najem Hertz (ki se je pred dvema mesecema izvil iz stečaja), da je pri Tesli naročil sto tisoč (!) vozil, ki jih bo dobil v prihodnjih 14 mesecih, je delnica ameriškega proizvajalca EV-jev poskočila za 13 odstotkov in prvič doslej ponesla tržno kapitalizacijo čez bilijardo dolarjev. Za primerjavo – Applova je bila sinoči 2,46 bilijardi dolarjev, Fordova pa 64 milijard dolarjev. Hertz naj bi Model 3 v svoji ameriški in evropski mreži začel ponujati že prihodnji mesec, uporabniki bodo imeli dostop tudi do Teslinih polnilnic (»superchargerjev«).

Skupna prodaja je bila sicer septembra po podatkih Jata za 25 odstotkov nižja kot lani in za 24 odstotkov slabša kot septembra 2019. Električni, vključno s priključnimi hibridi, so predstavljali že 23 odstotkov vseh prodanih avtomobilov, dizelski le še 17 odstotkov, bencinski pa 59 odstotkov. Slovenske številke, kjer EV-ji letos ne pridejo čez dva odstotka, se ob evropskih zdijo kot z drugega sveta.

Poglejmo še nekaj zanimivih opažanj, povezanih z električnimi modeli. Golf, dolga leta najbolje prodajani avto na naši celini, ima skupaj z ID.3, le malo višje številke kot Tesla Model 3. Volkswagen se je nedavno pohvalil z »navdušujočo« prodajo ID.3 v prvem letu, pa vendar niti ta niti večji ID.4 nista povzročila pretresa. Medtem Renault Zoe, v prvi generaciji nesporni zmagovalec električnega trga, že po manj kot dveh letih življenjske dobe prenovljenega modela z večjo baterijo opazno izgublja privlačnost in prodajni zagon, v tem segmentu se namreč ekstremno hitro začenja poznati zastarela osnova. BMW i3 in Nissan Leaf se po nekakšni inerciji še držita, a podobno izgubljata kupce.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Nedavno je zaokrožila informacija, da je Porschejev električni Taycan v ZDA že presegel številke »klasičnega« 911. V Evropi je bil septembra tudi malenkost uspešnejši (1.336 primerkov proti 1.123), toda v celem letu je bencinski športnik še naprej spredaj (12.191 proti 10.144). Stellantisovi Peugeota 208 in 2008 ter Opel/Vauxhall Corsa se vsi zelo dobro prodajajo, toda v električni izvedbi zgolj 208 uspe priti med prvo deseterico, kar gre prav lahko na račun dokaj majhne baterije in posledično povprečnega dosega pri vseh (osnova je povsem enaka), ob ne ravno nizkih cenah. Dokaj solidno se prodaja MG ZS iz kitajskega koncerna SAIC, medtem ko je druga kitajska korporacija Dongfeng bistveno manj uspešna. Dokaj povprečne prodajne številke ima tudi nekdanji evropski avto leta Jaguar i-Pace.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja