Ameriško podjetje Tesla pod vodstvom verjetno najbolj znanega avtomobilističnega in tehnološkega direktorja je nepričakovano opravilo potezo, ki bo zagotovo razveselila kupce, zelo povečala prodajne številke in utegne znova zatresti celotno panogo. Cene je svojih avtomobilov, ki imajo tudi presenetljivo kratke dobavne roke, je znižala za od šest do več kot osem tisoč evrov.
Najcenejša Tesla Model 3 brez kakršnih koli dodatnih opcij, kot so kovinska barva, večja platišča ali nadgrajeni voznikovi pomočniki (»avtopilot«) po novem za gotovinski nakup stane 45.970 evrov. Predvideni rok dobave je med januarjem in marcem, kar pomeni, da z nekaj sreče čakanja praktično ne bo, a tudi v najslabšem primeru ne bo daljše od dveh mesecev. Kovinska barva jo sicer podraži za 1600 evrov, nadgrajeni avtopilot, kot zmožnost samodejne menjave voznega pasu, samodejno parkiranje in uporabo navigacije pri vožnji z aktivnim tempomatom imenuje Tesla, pa stane 3800 evrov. Taka trojka bi torej imela končno ceno 51.370 evrov. Vse seveda navajamo brez subvencije Ekosklada, ki še naprej znaša 4.500 evrov.
Zapisane cene je Model 3 nazadnje imel nekje lani poleti, preden so se začele konstantne podražitve pri njem in vseh ostalih avtomobilih, ne glede na pogon, toda električni so bili še posebej na udaru. Glede na Teslin spletni konfigurator, gre za pocenitev v višini šestih tisočakov v primerjavi s prejšnjimi cenami. Model Y, ki smo ga testirali nedavno, je v osnovni različici na voljo za 47.970 evrov, s kovinsko barvo za 49.570 evrov in z nadgrajeno samodejno vožnjo za 53.370 evrov. Vse to so modeli z manjšo baterijo, doplačilo za večjo z daljšim dosegom pri trojki znaša osem tisoč evrov, pri ipsilonu pa sedem tisoč evrov. Model Y Performance, kakršnega smo imeli na testu, je tako po novem mogoče kupiti za manj kot 70 tisočakov. Model S in Model X, ki sta zaradi velikost in cene precej nad stotimi tisočaki v Sloveniji manj zanimiva, sta bila deležna popustov v višini 8.000 oz. 8.500 evrov.
Kakšni so razlogi za to pocenitev, lahko samo ugibamo. Verjetno pa gre za kombinacijo več razlogov. Povsem mogoče so se stroški določenih sestavnih delov in materialov nekoliko znižali po občutni podražitvi lani poleti. Glede na obljubljene dobave med januarjem in marcem ali februarjem in marcem pri skoraj vseh, so očitno zaloge višje od povpraševanja v zadnjem obdobju. Morda je pocenitev tudi posledica določenih sprememb glede državnih subvencij na nekaterih najbolj pomembnih trgih (v Nemčiji se je znižala, v Kaliforniji jo dobijo samo vozila do določene cene, na Norveškem so uvedli dodaten davek pri dražjih električnih avtomobilih), uvesti pa so jo morali povsod, da ne bi porušili razmerij med trgi in spodbujali sivega uvoza.
Poteza bo nedvomno imela precejšnje vplive na celoten trg električnih avtomobilov. Proizvajalci konkurenčnih modelov, kot so skupina VAG s Volkswagnom ID.4, Škodo Enyaq in Audijem Q4 e-tron, Hyundai z Ioniqom 5 in 6 ter Kia z EV6, bodo pod precejšnjim cenovnim pritiskom, pa tudi njihove dobave so trenutno daleč od Teslinih. Še bolj predragi bodo izgledali manjši avtomobili s podobnimi cenami, kot so denimo Renault Megane e-tech electric, Hyundai Kona ali Volvo XC40 Recharge. Seveda ob medklicu, da Model 3 in Model Y vendarle nista za vsakogar, kajti prvi je nizek in z manj uporabnim limuzinskim prtljažnikom, drugi pa z dimenzijami 4.751 x 1.921 x 1.624 mm za marsikoga preprosto prevelik. Poleg tega bo pocenitev zagotovo vplivala tudi na trg rabljenih Tesel in drugih električnih vozil, kajti mnogi prodajalci bodo ob dejstvu, da je mogoče za verjetno nižjo ceno od njihove nastavljene dobiti nov avto, in to v zelo kratkem času, morali bistveno znižati svoje apetite.
- Ksenomorf ponovno dobil mogočno NASPROTNICO?
- Iz Prage še dostopna pametna ura in slušalke ter zelo zanimivi bateriji
- Peterica novih telefonov serije Xiaomi Redmi Note 14 od dobrih 200 do 500 evrov (#video)
- Mastercard s prevzemom Recorded Future še odločneje v kibernetsko varnost
- ASUS Zenbook A14: Tako lahek, da se ga boste (skoraj) bali uporabljati
Brez komentarjev