Sedem evrov postaja spodnja meja v mobilni telefoniji. Za ta znesek se že da dobiti dovolj »količin« za mesečno komunikacijo, govorno in podatkovno. Ni dvoma, da kdo rabi več gigabajtov ali česa drugega, za marsikoga pa je ta osnovni paket oz. tarifa že lahko dovolj. Po novem ima še Telemach konkurenčno ponudbo v tem segmentu, ampak kaj, ko je koncept nakupa in polnjenja še iz leta ’99.
Telemach je v predplačniško ponudbo free2go dodal tarifo Revolucija. Z njo uporabniki za 6,99 evrov dobijo neomejene klice v mobilnem omrežju tega operaterja in še pet tisoč enot za ostale storitve v 30-ih dneh. Torej za minute v druga omrežja, sporočila sms in mms ter megabajte prenosa podatkov. V tujini, znotraj Evropske unije, lahko porabijo 1,91 GB. Sliši se atraktivno, kajti tudi če gre nekaj sto enot za klice in sms-e, še vedno ostane dovolj za štiri ali vsaj dobre tri gigabajte. In to je za veliko večino uporabnikov verjetno še vedno dovolj na mesečni ravni.
Žal pa so pri Telemachu zgolj glede količin odreagirali na HoT, ki je pred časom prav tako izboljšal svojo tarifo za sedem evrov s tremi gigabajti vključenega prenosa podatkov. Pozabili pa so na vse ostale lastnosti, zaradi katerih imajo uporabniki radi telefonijo diskontnega trgovca. Telemachov free2go to ostaja pri kupovanju kartic SIM v trafikah in trgovinah in polnjenju računa z vrednostnicami, papirčki s kodami, ki jih tudi treba nekje fizično kupiti. Kje je možnost nakupa in polnjenja po spletu, v aplikaciji, da to lahko storim od doma, s kavča? In preprosto spreminjanje tarif na telefonu? Samodejno obnavljanje (plačilo) tarife po preteku 30-ih dni? Pa plačilo s kreditno kartico, paypalom, bitcoini, kaj vem še čim? Samo en del ponudbe ni več dovolj, smo leta 2018 in za sodobno storitev in izkušnjo je treba storiti kaj več.
Prav tako je najbolje popolnoma ignoritati telefone, ki jih Telemach ponuja zraven, ker so uporabni samo za klicanje in sms-anje, za kakšno resnejšo internetno izkušnjo je veliko bolje v trgovini Gearbest ali kje drugje poiskati kaj modernejšega za ne veliko več denarja. Glede same ponudbe pa bi se zlahka kdo vprašal, čemu omenjeni operater preprosto ne izboljša osnovnega naročniškega paketa Več. Pri tem je naročnina prav tako sedem evrov na mesec, za naročnike fiksnih storitev pri istem operaterju pa pet evrov in pol. A odgovor je jasen. Ker bi s tem, kot prvo, ogrozil svoj najbolje prodajani paket Še več (za 16 oz. 13 evrov). In, kot drugo, najbrž ustvarjal minus. Zato je na HoT pač odgovoril v predplačniškem segmentu, z upanjem, da bo vsaj malo zajezil pohod novinca, ki bo kmalu praznoval prvo obletnico.
Maja naj bi nekaj novosti končno predstavil tudi Izimobil, zdaj pod okriljem Telekoma Slovenije. Morda tudi v prenovljeni podobi. In vsekakor upam, da v smeri, ki sem jo predlagal že konec lanskega leta. Medtem Telekom v navezi s Sparom precej amatersko promovira svoj Mobi, verjetno najbolj nekonkurenčno predplačniško ponudbo. Za oglas so vzeli kar fotografijo (»render«) telefona izpred petih let. Hecno pri tem pa tudi dejstvo, da bi se Spar moral osredotočati na svoj Spar Mobil, kjer že dolgo zgolj podaljšujejo akcijo za šest tisoč enot namesto tri tisoč za sedem evrov, ne na druge storitve mobilne telefonije.
Vedno bolj se zavedam, da je upoštevanje mnenja strank nekaj, kar podjetja še najmanj zanima.. smešno.
Pa tako je enostavno.