Telemach prehitel Telekom, četverica velikih pa skoraj povsem izrinila vse ostale operaterje
Matjaž Ropret 19. februarja 2021 ob 06:35

Na marsikaterem področju se novi vstopniki uspejo prebiti na prvo mesto, toda pri dostopu do interneta in tudi mobilni telefoniji operaterji, ki so izšli iz nekoč državnih (monopolnih) podjetij, kar držijo prevlado. Tako je bilo pri fiksnem dostopu do interneta tudi v Sloveniji, vse do lanskega tretjega četrtletja, ko je po podatkih Agencije za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) Telemach prevzel največji tržni delež in prehitel Telekom Slovenije, ki je imel primat vse odkar se je ob koncu 90-ih let prejšnjega stoletja tako ali drugače znebil večine konkurentov iz začetnega obdobja.

Podatki Akos kažejo, da je Telemach prišel do 29,79-odstotnega tržnega deleža, medtem ko je Telekomov padel na 29,41 odstotkov. Razlika je torej majhna, a že dovolj konkretna, da so lahko v novem vodilnem operaterju razglasili prevzem vodstva ter to pripisali obsežnim naložbam, stabilnosti omrežja ter ponudbi po meri uporabnikov. »Na ta dosežek smo izjemno ponosni, saj odraža naša prizadevanja, da uporabnikom ponudimo najboljšo uporabniško izkušnjo in zanesljive, visokotehnološke storitve,« je povedal predsednik poslovodstva Telemacha Adrian Ježina.  

V treh letih je Telemach svoj tržni delež na tem delu povišal za skoraj štiri odstotne točke in pol, Telekomov pa je padel za približno toliko. T-2, ki je na tretjem mestu, se je povzpel za odstotno točko in pol, še malo več, za skoraj dve odstotni točk in pol pa je zrasel delež A1. Če poenostavimo, da je Telemach odvzemal uporabnike Telekomu, kar seveda ne more držati povsem ena na ena, sta ostala dva zbijala tržne deleže preostalih, malih operaterjev. Ob koncu leta 2017 so ti skupno še držali devet odstotkov in pol trga, tri leta kasneje pa le še šest odstotkov. In s takim tempom jih čez nekaj let ne bo več oz. bodo vsi postali del enega od štirih velikih, kajti tudi tu je razlog za krepitev četverice, ki marljivo prevzema male ponudnike. To je navsezadnje logično, kajti podjetja z lokalnimi omrežji, malo kapitala in slabimi povezavami v tujino ob današnjih zahtevah uporabnikov, ki so se s pandemijo še povečale, preprosto ne morejo več konkurirati.

Medklic – čemu podatki za tretje in ne četrto trimesečje 2020? Ker so to najnovejši, ki jih je Akos, tik pred koncem lanskega leta, doslej izdal. Tiste za IV/2020 lahko pričakujemo proti koncu marca.

Zanimivo podobno sicer pokaže tabela s tržnimi deleži televizijskih tehnologij:

Tu še naprej vodi IP TV in celo povečuje svoj tržni delež. V zadnjih treh letih za skoraj štiri odstotne točke. Po drugi strani delež naročnikov na kabelsko televizijo še naprej pada. Skoraj obratno sorazmerno z IP TV, medtem ko je satelitska povsem stabilna in brezžična tehnologija MMDS (na ta princip deluje »Lastovka«) v počasnem zatonu. Iz te tabele bi lahko morda sklepali, da je s tisto prvo o tržnih deležih pri fiksnem internetu nekaj narobe. Kajti če tu kabelska pada in ima večina naročnikov »trojčke«, obenem pa Telemach ne ponuja samostojnega dostopa do interneta, je vodstvo tega operaterja na internetnem področju rahlo presenetljivo. Toda IP TV lahko dvigujeta tudi A1 in T-2 in to vsaj delno pojasni zadeve.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Drastičnih premikov na trgu sicer že leta ni, vse skupaj je zgolj borba za desetinke odstotkov vsako četrtletje.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
6 komentarjev
  • Tukaj pa vas moram pri vašem komentarju malce popraviti glede vaše izjave, da Telemach ne ponuja samostojnega interneta, temveč samo trojček, kar seveda absolutno ne drži! Sam imam pri Telemachu naročen samostojni internet NET LIGHT, internetne hitrosti 150/15 mb in to preko njihovega kabelskega omrežja za samo 20€ na mesec ob vezavi za 12 mesecev. Tako, da obstajajo samostojni internetni paketi in sicer NET LIGHT, NET FULL, NET PREMIUM.
    Povezava do paketov: https://telemach.si/internet-paketi/

    • Očitno so znova nekaj oblikovali v tej smeri. Glede na cene in na dejstvo, da te ponudbe prav nikjer ne oglašujejo, pa je njen učinek na trg povsem enak, kot če je ne bi bilo.

  • Čakam, da Akos uredi možnost, da lahko pri vseh operaterjih naročiš storitve vseh operaterjev. Takrat bo res odločala ponudba, ker danes večinoma bolj odloča možnost optike, ki te veže na posameznega operaterja.

    • Akos že vsaj 15 let določa operaterja s pomembno tržno močjo na bakrenem omrežju in nekaj let tudi na optiki, tako da najmanj ta operater mora ponujati možnost drugim, da prodajajo storitve na njegovi infrastrukturi. Tako da ta možnost vsekakor obstaja, za kaj več od tega pa regulator nima zakonske podlage. Operater, ki nima prevladujočega položaja, se lahko kvečjemu samo odloči, da bo svoje omrežje dajal na razpolago drugim (kot npr. na mobilnem A1 “gosti” HoT).

  • Dokler ne bodo ponudili cenejših in boljših paketov predvsem pa samo internet za normalno ceno je čisto vseeno kdo je prvi.

  • Telemach je naredil preskok, ko so začeli ponujati konkurenčne pakete izven svojega omrežja. 4 leta nazaj se spomnim, na Telekomovem optičnem omrežju, niso ponujali nič konkurenčnega. 2 leti nazaj pa so izenačili ponudbo in cene s tisti na svojem omrežju. Omejuje jih sicer Telekom pri hitrosti interneta, ki niso enake kot njihovem omrežju, vendar je še zmeraj konkurenčno.
    Definitivna prednost Telemachove ponudbe pa je preglednost ponudbe. Pri Telekomu se imena paketov ves čas menjajo in meni je to zelo neposrečen pristop, saj moram vsake 2 leti najprej preučiti kaj je kaj in šele potem kaj sploh ponujajo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja