Telekom Slovenije povrnil skoraj celotno omrežje, na njem začasno gostuje A1 Slovenija
Matjaž Ropret 7. avgusta 2023 ob 21:05

Iz Telekoma Slovenije so sporočili, da deluje skoraj celotno njihovo omrežje. Mobilni signal imajo tudi prebivalci Črne na Koroškem, Mežice in Podvolovljeka. Za zagotavljanje storitev bo začasno v teh krajih omrežje vodilnega operaterja uporabljal tudi A1 Slovenija.

Poplave so z vodami, porušenimi mostovi, uničenimi cestami in vsem ostalim razdejanjem poškodovale, pretrgale ali v celoti uničile tudi posamezne dele komunikacijskih omrežij. Kot so poudarili v Telekomu Slovenije, so bile njihove in ekipe podjetja GVO od petka neprestano na terenu in si prizadevale na prizadetih območjih čimprej zagotovili možnost komunikacije.

»Od včeraj dalje je tako mobilno omrežje Telekoma Slovenije skoraj v celoti ponovno vzpostavljeno, mobilni signal je na voljo tudi prebivalcem Mežice, Podvolovljeka in Črne na Koroškem, kjer bazno postajo, tako kot še na 34 drugih lokacijah na prizadetih območjih, napajamo s pomočjo agregata. Le izjemni požrtvovalnosti vseh na terenu gre zahvala, da od skupno več kot 1500 baznih postaj, kolikor jih ima Telekom Slovenije po vsej državi, ne delujejo le še tri, ki pa so na izjemno težko dostopnem terenu. Ko se bo pojavila prva možnost, bomo sanirali tudi te,« so še povedali v omenjenem operaterju. Pri sanaciji omrežja so se morale posamezne ekipe prebiti na težko dostopne lokacije, denimo v Gornjem Gradu, Lubniku, Lučah, Solčavi, Hudi peči. Uporabljali so vse možnosti, ki so bile na voljo, vključno s helikopterskimi prevozi policije, pomagali so tudi zavzeti domačini, gasilci, pripadniki civilne zaščite in še kdo. Nekatere povezave so uspeli vzpostaviti že v soboto, druge potem v nedeljo in ponedeljek. Kot so pojasnili, omenjene bazne postaje delujejo v okviru razpoložljivih kapacitet, so pa vse zelo obremenjene.

Uporabnikom na prizadetih predelih Slovenije in vsem, ki pomagajo na terenu, bo Telekom Slovenije za 30 dni zagotovili neomejen mobilni prenos podatkov, da se bodo sami lažje osredotočili na odpravo posledic ujme. Morajo pa naročniki to vklopiti do 15. avgusta, kar storijo, če pošljejo sporočilo s ključno besedo POVEZANI na številko 1918.

V A1 Slovenija podobno zatrjujejo, da so že odpravili  večino motenj, ki so nastale zaradi škode na infrastrukturi, še vedno pa imajo zaradi slabše dostopnosti težave s povezljivostjo na Koroškem. Zaradi tega so se povezali z vodilnim operaterjem. »Zato smo za vse tamkajšnje uporabnike zagotovili začasno rešitev, in sicer uporabo osnovnih glasovnih storitev in SMS-sporočil v omrežju Telekoma Slovenije. Uporabniki morajo za uporabo storitev v nastavitvah svojega telefona ročno izbrati operaterja Telekom Slovenije.«

Kot so še poudarili, je reševanje težav zaradi stanja na terenu izredno zahtevno. »Ekipe operaterjev, terenskih tehnikov in ostalih zunanjih služb že od petka delajo vse, kar je v njihovi moči, da bi čim prej odpravili nastalo škodo in vzpostavili delovanje vseh storitev. Vsem uporabnikom se za nastalo situacijo iskreno opravičujemo,« so še zapisali v A1 Slovenija.

Medtem so se v Telekomu osredotočili tudi na sanacijo funkcijske lokacije v Mengšu, ki zagotavlja delovanje fiksnih storitev v tem mestu in okolici in ki je bila popolnoma poplavljena in uničena. Podobno velja za lokacijo v Radmirju. Pri obeh ta čas iščejo alternativne možnosti za zagotavljanje fiksnih storitev. Poleg tega so se lotili ali pa jih še čaka kratkoročna in dolgoročna sanacija ostalih poškodovanih ali uničenih funkcijskih fiksnih vozlišč – Črna, Luče, Prebold, Luboje, Logarska doline, Solčava, Radmirje in Pečovnik.

»Ni dovolj besed, s katerimi bi se zahvalili zaposlenim, domačinom, lokalnim skupnostim, civilni zaščiti, gasilcem, policiji, slovenski vojski in vsem ostalim, ki na terenu nesebično delajo vse, kar lahko, da vsem na prizadetih območjih z vsemi sredstvi in na vse načine pomagajo,« so dejali v Telekomu Slovenije.

Ta čas je nepomembno, da so morebiti povezave, ki so jih vzpostavili zasilne in začasne, ter da bo za vsaj povrnitev prejšnjega obsega omrežja in s tem storitev potrebnega še veliko časa, denarja in napora. Ključno je, da ljudje lahko komunicirajo, vse ostalo pride na vrsto.

*Posodobljeno 8. avgusta ob 14.50.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja