Telefonski trg si je opomogel, Samsung znova na vrhu
Matjaž Ropret 16. aprila 2024 ob 06:21

Globalna prodaja pametnih telefonov je po podatkih analitskih podjetij Canalys in IDC v letošnjem prvem četrtletju po lanskih padcih znova zrasla. V prvem so namerili 11-odstotno zvišanje prodajnih številk v primerjavi z lanskih prvim četrtletjem, v drugem pa 7,8-odstotno. Obe podjetju se strinjata, da je trimesečje na vrhu končal Samsung, drugi je bil Apple, tretji pa Xiaomi.

Podatki so si dokaj blizu, zato bomo od tu naprej uporabljali tiste, ki jih je objavil IDC, ker so nekoliko bolj podrobni. Skupno je bilo menda prodanih skoraj 290 milijonov telefonov v primerjavi z 268,5 milijoni v lanskem enakem obdobju. Gospodarska klima je letos marsikje nekoliko boljša, inflacija se je vendarle znižala in cene telefonov večinoma niso zrasle, nekatere so glede na lanske predhodnike celo nižje. Morda so tudi določeni modeli za kupce bolj atraktivni in prepričljivi od lanskih.

PodjetjeProdaja I/24Tržni delež I/24Prodaja I/23Tržni delež 1/23Razlike glede na lani
1. Samsung60,120,8 %60,522,5 %– 0,7 %
2. Apple50,117,3 %55,420,7 %– 9,6 %
3. Xiaomi40,814,1 %30,511,4 %+ 33,8 %
4. Transsion28,59,9 %15,45,7 %+ 84,9 %
5. OPPO25,28,7 %27,610,3 %– 8,5 %
Others84,729,3 %79,029,4 %+7,2 %
Total289,4100,0 %268,5100,0 %+ 7,8 %

* Številke prodaje so v milijonih telefonov. Vir: IDC

Potem, ko je v lanskem zadnjem četrtletju prvo mesto zasedel Apple, je zdaj znova na vrhu Samsung, ki je trdno v vodstvu tudi na letni ravni. Apple pač deluje sezonsko in jesen je njegovo obdobje, toda v drugih treh trimesečjih ne more povsem na vrh, ker nima enako svežih izdelkov kot drugi proizvajalci. Za Samsung je najmočnejše obdobje prav začetek leta, ko izda novo linijo Galaxy S. Letošnja prodaja korejskega podjetja je sicer za odtenek slabša od lanske, toda razlika dejansko znaša vsega 400 tisoč kosov pri dobrih 60 milijonih, izpostavljanje umetne inteligence je dalo rezultate. Glede na videno predpostavljamo, da tudi novi seriji Galaxy A ne gre slabo.

Applova prodaja v prvih treh mesecih je precej bolj upadla, za dobrih pet milijonov telefonov po podatkih IDC-ja, kar pomeni več kot deset odstotkov. Za še nekoliko več pa se je znova dvignil Xiaomi, ki se je zelo približal ameriškemu tekmecu, in tako še enkrat več resno napada drugo mesto. Četrti je koncern Transsion, ki zaostaja že precej, a je prodajo skoraj podvojil, pri čemer ga v zahodni Evropi skorajda ni. Njegovi najbolj znani znamki sta sicer Tecno in Infinix, zanimivo pa je, da ga statistike vodijo skupaj, kot celoto, medtem ko so znamke koncerna BBK Electronics zabeležene vsaka posebej. Najbolj uspešna, Oppo, je bila v prvem četrtletju na petem mestu. S približno tremi milijoni telefonov zaostanka za četrtim.

Naprej od petega mesta so vsi proizvajalci združeni pod kategorijo »ostali«, zato ne vemo, kako si sledijo. Domnevamo pa lahko, da kmalu za Oppom sledi Vivo, glede na uspehe na domačem trgu v zadnjem času pa najbrž tudi Huawei. Kje je denimo Honor, je težko reči. Oppo, Vivo in ostale znamke BBK-ja imajo po novem večjo priložnost tudi v Evropi, saj so podpisale dogovor o patentih z Nokio, zaradi česar se njihovi telefoni lahko znova prodajajo v Nemčiji in drugod, kjer je finsko podjetje doseglo umik teh izdelkov iz trgovin.

Do poletja večjih novosti verjetno ne bo, takrat pa se nadejamo novih prepogljivčkov Samsung, tokrat bi zelo prav prišel tudi kakšen v slogu modelov FE z dosti nižjo ceno. Govorice pravijo, da bi se to lahko zgodilo, a še bolj verjetni scenarij je uvedba še dražje »Ultre« tudi na tem področju.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja