Tehnozvezdje v peto leto z lepo rastjo obiska, a ne brez skrbi
Matjaž Ropret 6. aprila 2020 ob 06:21

Tehnozvezdje je marca doseglo nov rekord v mesečnem obisku, tako po številu edinstvenih obiskovalcev kot v skupnem številu prikazov. Po štirih letih delovanja bi lahko našli še kakšen drug številski mejnik in veseli nas, da smo utrdili svoje mesto med tehnološkimi spletnimi stranmi v slovenščini. Načrti so še večji in nekateri bodo morali počakati na obdobje po korona krizi, a predvsem smo zadovoljni, da lahko izpolnjujemo glavni namen portala – prinašati informativne in uporabne vsebine.

Tega ne bi mogli početi, če se od Tehnozvezdja ne bi dalo živeti. Kar nikakor ni enostavno, niti za enega pisca, še posebej ne v Sloveniji, vendar že od začetka stavimo izključno na kakovost, predanost in verodostojnost. Tako veliko več vlagamo v kvaliteto portala in njegovo postopno rast, kot pa v trženje. Še vedno sem prepričan, da je na dolgi rok to dobra strategija. Če je le ne bo presekala korona.

Seveda naša spletna stran marca ni bila edina z lepo rastjo obiska. Pa vseeno ne vem, koliko nam bo to (vsem skupaj) v teh časih, ko se je gospodarstvo znašlo v precejšnjih težavah, sploh koristilo in pomagalo. Če sodim po raziskavi Merjenje obiskanosti spletnih strani (Moss) se lahko še kateri od slovenskih portalov pohvali z rekordom, saj je bilo v splošnem internetnih obiskovalcev med 20 in 30 odstotkov več kot februarja. Mi smo sicer že februarja imeli najboljše številke doslej, kar je po svoje tudi logično in pravilno, saj še zdaleč nismo dosegli svojih zgornjih meja. Pa vendar je bilo marčevsko 30-odstotno povečanje edinstvenih obiskovalcev tako po merjenju Moss kot po statistiki Google Analytics (številke pri slednjem so glede edinstvenih obiskovalcev precej drugačne, a skupno število obiskov se kar ujema) lepo in nepričakovano. Pa tudi ne povezano zgolj z razmerami zaradi koronavirusa. Zelo dobro statistiko smo imeli že prvi teden marca, ko je življenje potekalo še povsem normalo, pa tudi kasneje nam je obisk zrasel kvečjemu zaradi tega, ker ljudje več brskajo po spletu, kot zaradi novic, povezanih s »korono«, čeprav smo o tem seveda kar precej pisali.

Ne glede na razloge je nekaj več kot 28 tisoč edinstvenih obiskovalcev na mesec (po Mossu) že spodoben dosežek za dokaj nišno stran, kot je naša. Morda z vidika kakšnega drugega portala ali tudi priljubljenega posameznika zveni malo, toda Tehnozvezdje ni niti novičarski portal, temveč se osredotoča na manjše število bolj poglobljenih člankov, niti se ne zateka k poceni trikom za povečevanje klikanosti. Smo pa v zadnjem mesecu poskusili nekoliko dvigniti obseg video vsebin in s tem se bomo trudili tudi v prihodnje, kolikor bo le čas dopuščal (kajti snemanje in predvsem montiranje videov vzame veliko več ur kot pisanje člankov) in kolikor bo zanimivih naprav. Hvala vsem, ki prihajate brat in gledat, kar imamo povedati.

Aprila bi lahko šli še višje, če se bo približno nadaljevalo tako, kot kaže prvih pet dni. Rast je namreč v odstotkih podobna kot je bila marca v primerjavi s februarjem. Seveda pa gre obisk vedno malo v valovih, odvisno od tega, kako pritegnejo določene vsebine, pa tudi od različnih zunanjih dejavnikov. In seveda upam, da bomo lahko podobne nivoje ohranjali tudi kasneje, ko se znova vrnemo v malo bolj ali povsem običajno življenje (kolikor se bomo vrnili k navadam pred epidemijo). In še bolj upam, da celotna, že tako vse bolj osiromašena srenja ostane taka, kakršna je bila. Marsikateri medij se je tudi že znašel v težavah in zdaj znižuje stroške na vseh koncih, povsem lahko se zgodi, da nekateri ne bodo preživeli. Podobno bodo v slabem položaju samostojni novinarji, nekaj jih je na tehnološkem področju, ki jim mediji zmanjšujejo število naročenih člankov in klestijo honorarje. Tu bo verjetno ključna pomoč države, če jo bodo lahko izkoristili.

Še najbolj pa upam na rahel preobrat v mišljenju pri korporacijah, uvoznikih, trgovcih in vseh ostalih v branži, ki tako ali drugače razpolagajo z denarjem. Lepo bi bilo, če ne bi zgolj oni pričakovali, da potrošniki podpiramo lokalne ponudnike s svojimi nakupi in da novinarji pišemo o njihovih izdelkih in storitvah, ampak bi tudi sami finančno (z oglasi ali kako drugače) podpirali lokalne vsebine, četudi je izplen malo manjši kot pri oglaševanju na Googlu ali Facebooku. V nasprotnem primeru bomo čez nekaj let lahko brali samo še ameriške spletne medije ter gledali ameriške, kanadske in britanske Youtuberje. Cilj Tehnozvezdja je že od vsega začetka prinašati kakovostne vsebine tudi v slovenščini. Komur se zdi to vredno kakšnega evra podpore, lahko vedno prispeva manjšo ali večjo donacijo, oglaševalci pa imajo ob večanju obiska prav tako vse več razlogov za prikazovanje kakšne pasice tudi pri nas.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Pozdravljen. Obcasno vas berem, ker so porocila kredibilno napisana. Ste pa v isti pasti “novinarstva”, ki ga ima industrija/uvozniki za zastonjski servis svoji prodajj. V bistvu limona za ozemanje. Po uporabi odvrzi. Upam, da najdete pot iz labirinta. Lp. Mitja Gustincic

Dodaj odgovor za Mitja Gustincic Prekliči odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja