Tamronov klasični trojček za brezzrcalne aparate
Alan Orlič 6. julija 2021 ob 06:44

Sonyjeva stava na brezzrcalno prihodnost se je splačala. O tem pričajo neodvisni proizvajalci, ki imajo za ta sistem na voljo lepo število objektivov.

Tamrona ni potrebno posebej predstavljati, v fotografiji je že 71 let in ga pozna praktično vsak bolj resen fotograf. Tokrat smo preizkusili tri objektive za Sonyev bajonet FE, ki na prvi pogled ne predstavljajo revolucije, so pa cenovno dostopni, kar v svetu brezzrcalnih aparatov ni ravno pogost pojav.

Začnimo s Tamronovo moderno klasiko, 28 – 200 mm Di III RXD. Majhen, kompakten objektiv, ki močno podpira fotografovo lenobo, saj pokriva znaten delež goriščnic, od širokokotnih do teleobjektiva. Začetna zaslonka f2,8 je na ravni fiksnih objektivov, končna f5,6 pa pri tem razponu goriščnice pričakovana. Teža je skromnih 575 g, tudi z dolžino 117 mm je med krajšimi objektivi. Preseneča premer filtra 67 mm, še bolj pa dejstvo, da je Tamronu uspelo objektiv vremensko zaščititi, kar pomeni, da mu dež ne bo prišel do živega. V praksi se dobro obnese, na račun ne povsem običajnega elektromotorja je ostrenje hitro in tiho ter s tem primerno tudi za snemanje videa. Objektiv je oster pri vseh goriščnicah, tudi pri odprti zaslonki. Kot tak je torej odličen sopotnik za izlete, ko želite imeti pri sebi čim manj oziroma se vam ne da nositi dodatne steklovine.

Razpon goriščnice od 70 do 300 mm je zadnjih nekaj let rahlo zapostavljen, saj imamo že lep čas objektive »superzum«, ki pokrivajo od 28 do 300 mm in še kaj poleg. A ne v brezzrcalnem svetu polnega formata (35 mm), kjer je ponavadi standardni objektiv poleg fotoaparat 24-70 mm ali nekaj njemu podobnega. In v tem primeru je 70-300 mm odličen dodatek, ki pokrije lep del tele območja in še malo čez. Tamron je tudi ta objektiv vremensko zatesnil, kar ga naredi zanimivega za fotolov ali kakšno drugo fotografiranje, kjer lahko pričakujemo težave s povečano vlago ali prahom. Motor za samodejno ostrenje je praktično neslišen in s tem primeren tudi za snemanje videa, ostrenje pa združljivo z vsemi načini, ki jih Sony podpira. Objektiv se je izkazal pri vseh goriščnicah, težav s kromatsko aberacijo ni bilo opaziti, poleg tega je tudi združljiv s Sonyevim programskim odpravljanjem optičnih težav v fotoaparatu. Edina zamera gre na račun zaslonke, ki je od 4,5 do 6,3, čeprav je to le malenkost slabše, kot smo pri takih objektivih vajeni. A to je cena kompaktnosti in premera prednje leče, ki tudi tu znaša 67 mm.

Za konec smo pustili objektiv 70 – 180 mm f2.8, ki meri bistveno višje kot predhodnika. Ob končni goriščnici 180 mm bo sicer marsikdo zastrigel z ušesi, saj smo praviloma vajeni 200 mm, a očitno se je snovalcem tako bolje izšlo glede optične sestave objektiva in same velikosti. Tamronu je namreč uspelo narediti enega od najmanjših teleobjektivov s stalno zaslonko f2,8. Tudi zanj velja, da je vremensko zaščiten, ostrenje je hitro in neslišno, optičnih napak praktično nismo opazili. Profesionalni fotografi sicer znajo pogrešati obroč za držanje in stativ, manjkajo tudi gumbi za omejevanje ostrenja, a večini to ne pomeni prav veliko. Veliko več odnese nizka masa in velikost objektiva, ki v torbici ne bo zasedal veliko prostora. Dodajmo še vremensko zaščito objektiva, 67 mm premer prednje leče in dobimo tako rekoč idealnega sopotnika za poročne fotografe oziroma tiste, ki jim je pomembna konstantna zaslonka na celem območju. Tudi neostrina je na ravni podobnih objektivov in tako z izjemo gumbov ne zaostaja za bistveno dražjimi modeli drugih proizvajalcev.

Pri Tamronu so se odločili za drugačen pristop in že pri amaterskih objektivih ponujajo tisto, kar drugi pri profesionalnih, vremensko zaščito. Praviloma amaterji o tem ne razmišljamo prav veliko, a ta lastnost pomeni tudi to, da delci prahu ne bodo prišli v sam objektiv, da o vlagi niti ne govorimo. Pozabljamo namreč, da vremenska zaščita svoje delo opravlja tudi takrat, ko na primer pridemo iz hladnega v topel prostor in se na fotoaparatu začnejo nabirati kapljice, ne le ohišju, ampak tudi v notranjosti, če ni ustrezno zaščiten. Tamron je svoje delo dobro opravil, nam fotografom preostane le, da njihove objektive čim bolje izkoristimo za lov na naše motive.

Posodil: Foto Beseničar

Objektiv Tamron 28 – 200 mm F/2,8 – 5,6 DI III RXD, cena 799 evrov

Objektiv Tamron 70 – 180 mm F/2,8 DI III VXD, cena 1199 evrov

Objektiv Tamron 70 – 300 mm F/4,5 – 6,3 DI III RXD, cena 649 evrov

Avtor Alan Orlič
mm
Alan je s pisanjem člankov začel leta 1997 za revijo Moj mikro. Pokrival je programsko in strojno opremo, nazadnje predvsem digitalno fotografijo in vse, kar je povezano z njo. Članke je pisal tudi za druge medije, kot so Svet in ljudje, Joker in Delo. Trenutno si služi kruh kot informatik, ki upa na boljše čase za slovenske pisce tehnoloških člankov.
Alan Orlič - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja