Takoj bi glasoval za takšne samovoze!
Marjan Kodelja 30. marca 2024 ob 16:12

Četudi ne bomo priča uporabi samovozečih taksijev, kajti zelo težko se bomo zavestno odpovedali ljudski modrosti voznikov, ki pogosto pride prav, ima samodejna vožnja bleščečo prihodnost drugje!

Ne glede na to, ali ste na kolesu ali v avtu, so luknje velik problem. Vzdrževanje je drago in delovno intenzivno, zato v Združenem kraljestvu preizkušajo avtonomni stroj, zasnovan za odkrivanje in tesnjenje površinskih razpok, predno iz njih nastanejo luknje – kar bi lahko prihranilo čas in denar.

Črno vozilo nevsakdanje oblike, nekateri boste hitro pomislili, da ste se prežarčili v kiberpank okolje legendarnega filma Iztrebljevalec (Blade Runner), se premika po polžje počasi in medtem mimogrede išče razpoke ter jih po potrebi zapolni. Arres Prevent, tako se vozilo imenuje, je plod sodelovanja med Univerzo v Liverpoolu in tehnološkim podjetjem Robotiz3d. Ne potrebuje voznika, saj je avtonomno v cestnem prometu, niti »Bosanca«, ki bi v razpoko vliv segreto tekočino in potem z metlo počistil nastalo nesnago. V tem je bistvo njegovega obstoja, čeprav je omogočen nadzor in upravljanje na daljavo. Spustijo ga na ceste, kjer bo 24 ur na dan praktično v skoraj vseh vremenskih razmerah skrbel, da bodo brezhibne.

Poleg sistema avtonomne vožnje, temelječega na algoritmih umetne inteligence in same robotske »roke«, ki v razpoko vlije tesnilno tekočino, nakar površino še zgladi, je v ospredju še tako imenovan Arres Eye namenjen vgradnji v avtobuse ter v dostavna in vzdrževalna vozila. Med vožnjo po mestu ali mestnem okolju sistem išče znake površinskih težav, ugotavlja njihovo resnost in jih razvršča v prednostno nalogo, predno jih pošlje v osrednjo zbirko podatkov. Predvidevamo, da bodo potem na podlagi teh podatkov na dotična mesta poslali robota, saj bi bilo negospodarno uporabiti ga zgolj za iskanje morebitnih razpok.

Razvoj vozila so začeli leta 2020, trenutno pa poteka preizkus v realnih razmerah s ciljem piljenja sistema avtonomne vožnje in zapolnjevanja razpok. Šele nato nameravajo razviti večji model, ki bo zares praktično uporaben.

Vsekakor gre za tip vozila, ki bi imelo veliko dela tudi na naših cestah!

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja