Tako najlažje prodaš, česar ne potrebuješ
Marjan Kodelja 4. aprila 2022 ob 06:41

Nekateri še vedno uporabne stvari raje zavržejo zaradi zakoreninjenega prepričanja, da je prodaja preko spletnih oglasnikov zahtevna. Samo delno imajo prav, kajti odkar je oglasnik Bolha ponudil aplikacijo, gre hitreje, preprosto in bolj udobno.

Prodaja rabljenih izdelkov in še posebej elektronskih naprav ne prinese le finančnih koristi, ki se jih nihče pri zdravi pameti ne bi branil, temveč blagodejno vpliva na okolje. Pomeni eno stvar manj v rastočem kupu odpadkov ter manj porabljenih virov, saj ni treba izdelati nove naprave. Kljub temu se nekateri nikoli ali poredko odločajo za prodajo preko spleta. Ne vedo, koliko naj zahtevajo, kako naj izdelek opišejo, bojijo se, da jih bo kupec okrog prinesel in podobno. Ali pa se jim preprosto ne ljubi fotografirati, prenesti fotografij na osebni računalnik in oddati oglasa! Ravno tako imajo kupci veliko razlogov za nakup rabljenih stvari. Pravzaprav so identični. Plačali boste manj in nekaj storili za okolje. Obojim se bo zato splačalo namestiti aplikacijo Bolha in jo uporabiti, ko bi se radi česarkoli znebili ali ko karkoli potrebujejo. Verjetnost, da nekdo ima in ne potrebuje nečesa, kar bi nadvse radi imeli, je namreč visoka.

Hitra registracija in začetek uporabe

Po zagonu aplikacije vas pričaka funkcionalen in pregleden uporabniški vmesnik. Uporabniški račun za pregledovanje ponudbe ni potreben, a se vam ga vsekakor splača narediti. Pod pogojem, da tega do sedaj še niste storili, kar je zaradi prepoznavnosti oglasnika malo verjetno. Izberete lahko registracijo preko obstoječega Facebookovega, Googlovega oziroma Applovega računa ali z ročnim vpisom zahtevanih podatkov. Sami se odločite, katerega boste uporabili, toda menim, da so nepovezani računi za odtenek varnejši od povezanih. Postopek registracije je sicer ravno tako preprost, kot je sama uporaba aplikacije. Po vnosu imena (sistem pokaže, ali je prosto), gesla, kjer je odlično, da je poleg kazalnik varnosti, in poštnega naslova, nanj dobite sporočilo s povezavo za aktivacijo računa, morate vpisati samo še osebne podatke, ki so nujni za oddajo oglasa. Postopek je kakopak usklajen s slovensko zakonodajo o varovanju osebnih podatkov. V izogib namernemu ali nenamernemu napačnemu vnosu telefonske številke, jo morate še potrditi. To storite tako, da vpišete kodo, ki ste jo dobili v kratkem (SMS) sporočilu po zagonu postopka preverjanja.

Pregleden in uporaben domači zaslon

Ponudba spletnega oglasnika je razporejena v logične kategorije, ki so poleg besednega poimenovanja označene z intuitivnimi in sodobno oblikovanimi ikonami. Všečno je, da na domačem zaslonu ni ničesar, kar bi bilo odveč in bi motilo uporabnost. Šest priljubljenih kategorij je prikazanih na vrhu, medtem ko so ostale nanizane v seznam, ki se začne pod njimi. Vsaka kategorija je opremljena še s številko, ki prikazuje število oglasov v njej. Po pritisku (dotiku) kartice ali vrstice izbrane kategorije aplikacija prikaže omejeno dolg seznam podkategorij. Ta niso označena z ikonami, temveč z razumljivimi besednimi zvezami, s katerimi omejimo iskanje. Na primer v kategoriji nepremičnine povemo, ali iščemo garažo, stanovanje, hišo in ali se zanimamo za nakup ali najem. Seznamov je lahko več in si sledijo eden za drugim, da dodatno omejimo iskanje. Šele potem nas aplikacije pripelje v klasični prikaz oglasov nanizanih enega za drugim in med kateri iščemo s premikom zaslona gor ali dol.

Tako poteka brskanje po kategorijah in seznamih, kajti če natančno veste, kaj iščete, potem lahko to vpišete neposredno v iskalno polje na vrhu domačega zaslona. Odpade izbiranje kategorij oziroma podkategorij, namesto tega se na zaslonu takoj pokažejo iskanju primerni oglasi.

Če je fotografij veliko, se bodo lažje odločili

Sami se odločite, s koliko fotografijami boste predstavili izdelek. A velja pravilo, da je več bolje kot manj. Seveda v nekih normalnih mejah in odvisno od izdelka, ki ga prodajate. Ker oglas objavljate preko telefona, je fotografiranje preprosto. Če je manjši, ga postavite na enobarvno podlago in fotografirajte iz vseh strani. Večjega, kot je na primer kolo, pa postavite nekam, kjer okolica ne bo motila pogleda nanj. Pomislite, kaj na videzu izdelka je pritegnilo vas, in poskušajte potencialnim kupcem predstaviti enake zorne kote. Vpišite kategorije, podrobnejši opis, ceno ter še nekatere druge podatke, nakar lahko oglas objavite. Čas priprave je kajpada odvisen od izdelka, toda za manjše se čas od začetka oblikovanja oglasa do objave meri v minutah. Zlahka se zato s telefonom v roku sprehodite po stanovanju, prebrskate predale, kamor odlagate stvari, ki jih ne potrebujete več, in jih poskušate prodati. Če ne bo uspelo, nič hudega, če bo, potem boste imeli nekaj od tega.

Pomoč umetne inteligence

Prepričan sem, da nas veliko precenjuje vrednost izdelka, kar zlahka pomeni, da oglas ne bo dosegel namena. Klica morebitnega kupca, saj se le redkokateremu ljubi prepričevati prodajalca, da bi spustil absolutno previsoko postavljeno ceno. Zato je uporabna funkcija pomočnik, ki po načelih umetne inteligence poskuša prepoznati izdelek, ko vanj na začetku oblikovanja oglasa prvič obrnete objektiv kamere. V tem poslanstvu ni vsemogoča, kajti algoritmi se prepoznave učijo na podlagi številnih fotografij, ki so jih prodajalci že naložili na oglasnik. Zato lažje prepozna pametni telefon kot redkejše izdelke, a kot sem se lahko prepričal, prepoznava deluje bolje od pričakovanj. Ko izdelek prepozna, seveda ne more vedeti, koliko je v resnici vreden, lahko pa prikaže povprečno vrednost glede na pretekle oglase. Podatek je vodilo in ga ni treba upoštevati, toda vsekakor je bolje poznati ga, kot ne! Da je delovanje funkcije učinkovitejše, pomaga napotek za fotografiranje, ki sem ga omenil prej, še nekaj pa jih boste našli med jasnimi in uporabnimi navodili za uporabo. Pomočnik prepoznani izdelek tudi samodejno uvrsti v kategorije, kar spet pohitri postopek objave oglasa, kar je pravzaprav ena od najbolj pomembnih prednosti aplikacije.

So še druge funkcije

Registracija, oddaja oglasa in iskanje izdelkov so morebiti najbolj pomembne funkcije aplikacije, toda še zdaleč to ni vse. Omogočena je optimizacija oglasov, tako da označite in med »priljubljene« dodate tiste, ki vas zanimajo, a bi radi še malo premislili. Razdelek »sporočila« je medtem namenjen pogovoru s prodajalcem, če se odločite za besedilna sporočila namesto telefonskega pogovora. Aplikacija Bolha nudi zaključeno okolje spletnega oglasnika in omogoča, da izdelek kupimo ali ga prodamo v čim krajšem času in s čim manj nevšečnostmi.

Aplikacija Bolha deluje na vseh pametnih telefonih, saj jo najdete v Applovi in Googlovi mobilni tržnici, kot tudi v tržnici AppGallery na novejših telefonih Huawei!

Nadvse uporaba funkcija je še obveščanje o stvareh in izdelkov, ki ste jih iskali, pa niso bile na voljo oziroma vas oglasi niso prepričali. Funkcija vas bo obvestila, ko bo izdelek omenjen v novem oglasu. Če sporočil ne želite prejemati, delovanje funkcije izključite v nastavitvah aplikacije.

Kot vedno je na koncu uspešnost prodaje ali nakupa odvisna od posameznika. Toda zanj je dobro, da je na voljo preprosto, a zmogljivo okolje, ki ne krade časa po nepotrebnem. Pomembno namreč je, da oglas hitro oddate ali najdete, da postopek ni prezahteven in ga lahko opravi vsak in da v aplikaciji ni ničesar takšnega, česar bi se uporabniki bali in bi jih odvračalo od uporabne spletnega oglasnika. Vse dokler se ne odločite za nakup ponujane ali oddajo oglasa, ste lahko tudi povsem anonimni.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.