Subvencije ste razgrabili, a kmalu boste lahko oddajali vloge za nove
Matjaž Ropret 29. oktobra 2025 ob 05:53

Na javnem pozivu za spodbude ob nakupu električnih vozil končni uporabniki ta čas ne morejo sodelovati, saj je denarja zanje zmanjkalo, in morajo počakati na nov razpis. Tudi v delu za podjetja so vloge že presegle razpoložljivi znesek, vendar jih je mogoče nemoteno vlagati naprej, ker bo ministrstvo za okolje, prostor in energijo dopolnilo obstoječi poziv. Prodaja je ta čas na rekordni ravni.

Avgusta je ministrstvo razpisalo skupno 9,2 milijona evrov, 5,2 milijona za fizične in 4 milijone za pravne osebe. Prvi so lahko začeli oddajati vloge septembra, drugi šele 7. oktobra. Kljub temu je skupni znesek s 1.701 vlogo (1175+526) že presežen.Zato Borzen posameznikom zdaj sporoča, da oddajanje vlog ta čas ni mogoče in bo predvidoma znova po 18. novembra. Pred tem naj bi ministrstvo objavilo nov poziv, na katerem bo na voljo 15,6 milijonov evrov sredstev iz evropskih skladov.

Za podjetja ima Borzen drugačno sporočilo, četudi so tam oddane vloge prav tako že dosegle limit. Tega so sicer znižali, kajti milijon evrov so prerazporedili v razpis za fizične osebe. Podjetja namreč lahko vloge oddajajo naprej, saj naj bi zanje prilagodili obstoječi razpis, znotraj katerega namerava višino sredstev povišati na 12 milijonov evrov, torej za 9 milijonov. Skupno razpisanega novega denarja za spodbude za kupovanje električnih vozil bo tako skoraj 25 milijonov evrov, še nekaj več kot 10 milijonov po glede na zagotovila ministrstva ostalo še v rezervi za prihodnje dopolnitve razpisa.

Kot kažejo podatki o novih registracijah in zdaj še število vlog za subvencije, se je trg električnih vozil tudi v Sloveniji letos, še posebej v drugi polovici leta prebudil. Septembra statistika je naštela 742 registracij. Če smo zgoraj navedli, da je bilo od začetka septembra oddanih 1.700 vlog in da so nekateri morali čakati, potem ko so vozilo prevzeli že avgusta, verjetno oktobrska številka ne bo povsem blizu ali presegla tisoč, kar bi se zgodilo prvič v enem mesecu, verjetno pa bo najmanj blizu ali višja od septembrske.

Lani je bilo oktobra novoregistriranih vsega 223 električnih vozil in niti november ter december z 296 in 282-imi nista bila mnogo močnejša, zato je že zdaj bolj ali manj jasno, da bo letošnja skupna bera približno dvakratna v primerjavi z lansko, ko je statistika 3.142 dodatnih električnih vozil na slovenskih cestah. Leta 2023 jih je bilo 4.330, letos pa že do konca septembra 4.424, kar pomeni skoraj 90-odstotkov več kot lani in največ v enem letu doslej. Pričakujem, da bo z oktobrom število preseglo pet tisoč, konec leta pa šest tisoč. Število električnih vozil na cestah bi se tako povzpelo na približno 25 tisoč in se bliža dvema odstotkoma vseh.  

Tudi evropska prodaja je bila septembra ena najboljših doslej z 260.256 primerki. Tržni delež baterijskih vozil je znašal 21-odstotkov (v Sloveniji 15 odstotkov). Zagotovo je v tem skritih nekaj registracij za »napihovanje« številk, a vseeno ne toliko, da ne bi bile relevantne. Najboljši mesec v Evropi je bil sicer december 2022, ko je število prodanih preseglo 250 tisoč, tržni delež pa je dosegel skoraj 25 odstotkov. Takoj naslednji mesec, januar 2023, je bil eden najslabših doslej, prodaja je strmoglavila na malo več kot 100 tisoč in enajst odstotkov tržnega deleža. To so fluktuacije zaradi sprememb v subvencijskih in davčnih politikah, razprodajanja zalog, lovljenja takih in drugačnih ciljev ob koncu leta in podobnih vzrokov. Toda sredi jeseni še nismo priča čemu takemu.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja