Sprejemnik Neo: Takšna naprava zahteva redne nadgradnje
Marjan Kodelja 24. oktobra 2019 ob 06:35

Skoraj eno leto je minilo, odkar je Telekom Slovenije predstavil svoj nov in od vseh prej v marsičem drugačen digitalni sprejemnik Neo. Nadgradnje v tem obdobju so bile bolj kot ne usmerjenje k odpravljanju napak in izboljševanju delovanja programske opreme. Normalno za prvo leto, vendar bodo zdaj morali sprejemnik počasi začeti nadgrajevati tudi funkcijsko, kajti to bodo uporabniki začeli zahtevati, če še niso!

Eno leto redne, skoraj vsakodnevne uporabe je dovolj za prvo oceno delovanja naprave v daljšem obdobju. Sprejemnik Neo se je v tem pogledu zelo dobro obnesel, kajti nobenkrat nismo opazili, da bi zamrznil, se ponovno zagnal ali kako drugače deloval zunaj pričakovanih okvirjev. Kljub relativno počasnemu internetnemu priključku (bakrena tehnologija VDSL) pa tudi glede tega ni bilo opaziti težav s kakovostjo ali dostopom do vsebin. Glede na izkušnje z nekaterimi drugimi digitalnimi sprejemniki iz preteklosti in sedanjosti me je do neke mere celo presenetila stabilnost delovanja.

CSI Awards 2019: Neo je najboljša rešitev v kategoriji produktivnih tehnologij interneta stvari in aplikacij.

Telekom Slovenije je z osnovo in napravo Neo uporabnikom omogočil, da lahko vsebine in naprave pametnega doma upravljajo z glasom. Zasnovana je tako, da je prilagodljiva kateremukoli svetovnemu jeziku in vsakemu operaterju. Obiskovalce septembrskega dogodka s področja medijev, zabave in telekomunikacij IBC v Amsterdamu pa je menda poleg dejstva, de je bila redkih že delujočih med predstavljenimi, ne zgolj kot demonstracijska različica, pritegnila preprosta uporaba, hitrost vmesnika, spreminjanje glasnosti v realnem času in možnosti širitve. Poleg zmage za najboljšo rešitev v omenjeni kategoriji se je Neo na tekmovanju za nagrade CSI (CSI Awards 2019) uvrstil tudi v ožji izbor v kategoriji »Najboljša TV uporabniška izkušnja« (Best TV user experience).

Eno leto je komaj dovolj časa za prebolevanje poporodnih težav, a kot kaže, je razvijalcem uspelo dobro opraviti nalogo, kar se tiče hitrosti in delovanja sistema, saj večjih težav med uporabo nismo opazili. Kot smo zapisali, je uporabniški vmesnik preprost in intuitiven, a tudi zaprt. Na napravo namreč ne moremo po želji nameščati aplikacij, pa čeprav uporablja sistem Android, za katerega jih je cel kup. Po eni strani je to s stališča varnostni in zanesljivosti delovanja dobro, po drugi pa se lahko izkaže tudi kot dvorezni meč, če Telekomu ne bo uspelo zagotavljati tistih, ki jih njegovi uporabniki zahtevajo (Netflix, kasneje tudi Disney+, igre v oblaku, itd). To pa ni edino področje, ki kliče po nadgradnji. Zahtevajo jo tudi funkcije, ki so do neke mere že vključene. Razdelek pametni dom bo moral dobiti možnost oblikovanja scenarijev in pravil, razdelek igre pa čim bolj zanimive naslove iger, ki jih bodo uporabniki lahko igrali na zaslonih svojih televizorjev. Še pomembnejše pa bodo nadgradnje, ki ne bodo tako očitne na prvi pogled. Glasovno iskanje namreč zahteva čim večjo bazo opisov vsebin, ki so na voljo na televizijskih programih, v Neo vključenih vsebin na zahtevo pa tudi v dodanih aplikacijah, kot je na primer Youtube. To pa pomeni nikdar končano delo.

Sprejemnik Neo prinaša drugačen dostop do zabave, kar se sicer lepo sliši, vendar zahteva spremenjene navade. Hočeš nočeš, je v starejših linearna televizija v tolikšni meri zakoreninjena in sploh ne »pomisliš«, da je na televizorju mogoče iskati tudi drugače kot s hitropoteznimi premiki prsta po tipkah daljinca za spreminjanje programov. Glasovno iskanje v slovenščini med vsebinami na sporedu, v storitvi ogleda za nazaj, v storitvah videa na zahtevo in iskanje po še kakšni vsebinski malhi, je zatorej vsaj dobrodošlo, če ne celo nujno. Treba se je le spomniti nanj, ga uporabljati. Deluje pa dobro, o tem skoraj nimam pripomb, pa tudi do zdaj so se potrudili in nove vsebine dovolj hitro indeksirali in vključili v bazo ključnih besed. Ta pa je osnova vsakega iskanja, besedilnega ali glasovnega, pa tudi pogoj uspešnosti platforme (in aplikacije) v prihodnje.

Glasovno pa ni samo iskanje, ampak tudi upravljanje z napravo, na primer premik programa ali spreminjanje jakosti zvoka. Glede na minimalizem daljinskega upravljalnika, mikrofona v njem in dejstva, da ga moraš prijeti v roke ter pritisniti gumb pred vsakim izrečenim ukazom, pa je v večini primerov ta funkcija manj uporabna. Vsaj zame! Poskusil sem in deluje dovolj dobro, tudi ko imena tujega televizijskega programa ne izgovoriš najbolj »perfektno«. Možnost sicer ni odveč, vendar nikdar do zdaj nisem bil ljubitelj glasovnega upravljanja, če to zahteva fizične pritiske na tipke pred narekom. Zvočniki, ki neprestano poslušajo in se odzovejo po izgovorjeni ključni besedi, se mi zdijo boljša rešitev. Za kaj takšnega pa bi moral biti Neo opremljen z mikrofonom, namesto da je ta v daljincu. Bodo pa verjetno tudi v Telekomu morali začeti razmišljati o povezavi naprave z Alexo in (ali) Googlovim pomočnikom.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Po enem letu smo z delovanjem sprejemnika Neo zadovoljni, saj se je izkazal za zanesljivega in zmogljivega. Zdaj pa bo moral priti čas za dodelavo tistih njegovih funkcij, ki še niso na ustrezni ravni ter počasi tudi za širitev funkcionalnosti. Od tovrstnih naprav se namreč ne pričakujejo samo redna nadgradnja sistema in aplikacij, temveč na vsake toliko časa tudi nadgradnja strojne opreme. Ne nazadnje gre v osnovi za podobno napravo, kot je Apple TV, ki je morebiti od vseh dodatnih digitalnih sprejemnikov še najbolj znan. To pa ne bo mogoče, če bo Telekom Slovenije z napravo Neo omejen na slovenski trg in na svoje naročnike. Za slab milijon naročnikov v najboljšem primeru česa podobnega nihče ne razvija. Zato je za njeno prihodnost odločilnega pomena prodor v tujino in zaupanje, da se bo zanjo odločilo čim več tujih operaterjev.

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
15 komentarjev
  • S tem se ne strinjam. Sama sem v decembru 2018 zamenjala sbox za Neo, pa mi je žal. Večkrat dnevno mi zamrzne in ugasne. Res je, da imamo na obrobju Ljubljane problem zaradi slabe kakovosti prenosa in je možno tudi tu vzrok, ker nimamo optike. Drugi problem, ravno zaradi večkratnega resetiranja, nemogoča uporaba Neo boxa za starejšo populacijo. Sama sem v decembru tudi sosede prepričala, da so se odločili za Neo, sedaj jim pa moram seveda, vsakič, ko se sitem sesuje, ne deluje, tudi nuditi pomoč. V enem letu, so samo 2 x morali poklicati tehnika, sama sem jim resetirala in popravljala skoraj 100 x. Pa niso stari, so malo manj vešči računalnika in posledično vse elektronske opreme. Sama glasovni ukaz ne uporabljam, mi to ni neka fora, ko sem probala me še po 5 x ni razumel, prej najdem sama oddaje v programih, ki jih gledam. Za starejšo populacijo in stare ljudi po mojem mnenju nemogoč in neprimeren. Za 80 let starega gospoda iščem ponudnika za enostaven paket TV-ja, pa se bova morala odločiti kar za sobno anteno, vse drugo je prezakomplicirano in mu ne bi služilo. Enostavne alternative ne ponuja noben ponudnik, verjetno zato, ker bi morala biti tudi cena prijaznejša.

    • Žal mi je, da imate takšno izkušnjo. Jaz imam podobno z eno drugo napravo, ki pa drugim dela. Glede obrobja Ljubljane, to verjeno ni težaa. Tudi sam imam namreč za teste nemene Telekomov xDSL priključek relativno nizke hirosti, pa ni težav v delovanju sprejemnika Neo….tui resetirati ga do zdaj še ni bilo treba. Glasovno uporavljanje pa je fajn, samo preverite na kateri jezik imate napravo nastavljeno. Mora biti na Slovenščino, ker potem bolje razume naš jezik. Morda bi od Telekoma zahtevali, da vam napravo zamenja, kajti toliko težav verejtno ni normalno.

      • Imam pravilno nastavljen jezik, ni v tem problem. Najbolj pa me moti to, ker veliko oddaj gledam z zamikom nazaj, da še prejšnje oddaje ni konec, da se vse drži skupaj in ni točnega začeteka oddaje.

  • Jaz niti ne razmišljam o tem, da bi se pogovarjal z daljincem. S klasično prednastavitvijo programov gre hitreje. Morda je ali pa bo zanimivo za tiste, ki imajo/bodo imeli pametne tudi druge aparate.

  • Sam nimam najboljših izkušenj z NEOtom. Ob rednih mesečnih posodabljanjih se mi redno dogaja da smo od 24 do 48 ur brez TV povezave. Tehnična pomoč je odzivna razen prvič, teden po priključku smo bili pet dni brez interneta in TVja. Na pisno pobudo so po devetih mesecih dodali Teletekst.

  • Ne hvala dokler ma več kot 85% uporabnikov težave z Neo box ga sam ne bom vzel.. Raje bom ostal na Box S.

  • Osebno imam dva Neo-ta in prav tako zelo slabo linijo, ampak razen nekaj malo začetnih težav, deluje kot mora. Je pa pač treba bit realen, da je zadeva še vseeno bolj ali manj nova 🙂

  • “Na napravo namreč ne moremo po želji nameščati aplikacij, pa čeprav uporablja sistem Android, za katerega jih je cel kup.”
    To pomeni da ni Google Play podpore?
    Je možna ročna namestitev APK datoteke?

    • Sistem je zaprt brez tržnice Play, zato so na voljo le tiste aplikacije, ki jih namesti operater. Tudi ne vidim preprostega načina, kako bi apk datoteko naložil in namestil na napravo.

  • @marjan
    Zakaj pa so sploh šli razvijat svoj hardware in software ?
    A ne bi bilo ceneje za njih in uporabnike če bi uporabljali nekaj kar že obstaja ?

    • Po pravici, ne vem. Ker imajo potem večji nadzor nad platformo in vsebino v njej. Poleg tega so razlike med sistemi televizije IP, zatorej tako sprejemnik prilagodiš svojemu sistemu distribucije in ne obratno. Morda je tako celo ceneje. Kdo v resnici vedel?

      • Pa v preteklosti smo na precej primerih, pri tem in drugih operaterjih, videli, kako dobro se obnese “nekaj, kar že obstaja.” Hvalabogu, da se je zdaj več ponudnikov zganilo in se spravilo k razvoju nečesa svojega, bolj zanimivega, drugačnega od konkurence.

  • Ali je v Splošnih pogojih uporabe Neo boxa kje zapisano na temo
    audio posnetkov, ki jih uporabnik narekuje v daljinec.
    V smislu, če te posnetke lahko zaposleni poslušajo zaradi
    izboljšanja uporabe storitve itd… ?

  • Živjo, hotel sem samo dodati da o delovanju NEOta vse pove forum siol kjer je v 3teh NEO temah za težave okoli 1400+ prispevkov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja