Spotify je pionir (naročniške) pretočne glasbe, a je do slovenskih uporabnikov prišel kot zadnji od velikih ponudnik. Od sinoči je ta storitev vendarle na voljo tudi pri nas in v še dvanajstih državah nekdanje Jugoslavije in vzhodne Evrope, med katerimi si švedsko podjetje največ obeta od Rusije. Običajna mesečna naročnina na Spotify stane dokaj standardnih 5,99 evrov, na voljo pa so še nekatere druge možnosti.
Storitev ta čas ponuja 50 milijonov pesmi, kopico podkastov in štiri milijarde predvajalnih seznamov (»playlist«). Po novem je na voljo v Albaniji, Belorusiji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Kazahstanu, Moldaviji, Rusiji, Severni Makedoniji, Srbiji, Ukrajini, na Hrvaškem, Kosovem in v Sloveniji. Podjetje v svoji objavi širitvi govori predvsem o ruskem trgu, ki ima verjetno več potencialnih uporabnikov kot vse ostale nove države skupaj. Spotify se trenutno ponaša z 286 »poslušalci« in 130 milijoni naročnikov.
Za razliko od nekaterih drugih podobnih storitev je tu mogoče poslušati glasbo tudi zastonj, z oglasi, vendar ne (povsem) po svojem izboru. Možno je izbrati albume ali določene sezname, vendar sistem pesmi predvaja naključno (»shuffle«), uporabnik pa nima na voljo preveč preskakovanja in tudi ne najvišje kakovosti. To torej ni povsem enakovredna alternativa za Youtube, ki je še vedno daleč najbolj priljubljena storitev za poslušanje glasbe.
Za posameznega uporabnika mesečna naročnina stane šest evrov, kar je enako kot pri Apple Music in Googlovi storitvi Youtube Music (ta s koncem leta dokončno zamenjuje Google Play Music), medtem ko je Deezer za en evro na mesec dražji. Podobno kot Apple Music in Deezer tudi Spotify ponuja družinsko naročnino za skupno šest uporabnikov, ki naj bi živeli pod isto streho (a tega v resnici nihče ne preverja), cena pa je ravno nekje vmes med konkurentoma. Google v Sloveniji ne ponuja družinske naročnine. Posebnost Spotifyja pa sta še dva paketa. Študentski za tri evre na mesec, seveda na voljo le tistim z »indeksom«, in pa paket za pare (Premium Duo), ki stane osem evrov na mesec. Omejitve števila naprav, na katerih je naročnik prijavljen v storitev, ni. Je pa možno poslušati le na eni naenkrat, zato je seveda treba plačati »zakonsko« ali družinsko naročnino, če je uporabnikov več.
Ena od prednosti Spotifyja, poleg verjetno največjega nabora glasbe in v zadnjem času tudi podkastov, je najširša podpora za to storitev na različnih napravah, še posebej pametni zvočnikih. Skoraj vsak povezan predvajalnik, ki omogoča pretakanje glasbe z interneta, podpira to storitev, medtem ko je z ostalimi tremi omenjenimi veliko večja loterija.
Kot zanimivost lahko povem, da sem se brez težav prijavil v »ameriški« uporabniški račun, ki sem ga s pomočjo lažne internetne lokacije odprl pred leti, in ga nato tudi spremenil v slovenskega.
Hvala za info. 🙂 Zadnja poved mi je odgovorila ravno na tisto kar sem se začel kot “ameriški” uporabnik takoj spraševati tudi sam …