Spotify čez 600, Youtube Premium čez 100 milijonov
Matjaž Ropret 8. februarja 2024 ob 06:27

Oglasi na eni in naročnine na drugi strani. Taka je realnost pretočnih vsebin in število zastonjskih uporabnikov kot naročnikov še naprej raste. Spotify je tako presegel številko 600 milijonov, Youtube Premium pa 100 milijonov.

Številki sicer nista neposredno primerljivi, kajti pri Youtubu gre za naročnike, ki mesečno plačujejo, da jim v storitvi ni treba gledati oglasov ter da zraven dobijo še nekatere funkcionalnosti, denimo predvajanje v ozadju in z zaklenjenim zaslonom (zgolj zvok), ter dostop do glasbenega pretočnika Youtubu Music. Katera od teh dobrobiti najbolj pritegne, je težko reči, a glede na pogostost oglasov in Googlovo vse večje prizadevanje, da bi kar najbolj omejil njihovo blokiranje, se zelo verjetno marsikdo odloči prav zaradi tega. Navsezadnje cena, v Sloveniji naročnina stane 7,19 evrov na mesec, sploh še ob upoštevanju glasbe, ni pretirana. Tudi z vidika ur, ki jih mnogi namenijo videom na Youtubu, tudi v primerjavi denimo z Netflixom ali klasično televizijo. Zanimivo je zgolj, da Google v Sloveniji ter še nekaterih državah, nabor je skrajno nenavaden (Belorusija, Islandija, Izrael, Južna Koreja, Venezuela), ne nudi »družinske« naročnine, temveč zgolj posamično.

Le malo pred tem je 100 milijonov mesečnih plačnikov dosegla tudi naročnina Google One, ki vključuje oblačno shrambo oz. razpoložljivi prostor za različne storitve pri tem ponudniku, torej Drive, Foto, Gmail in druge. Kot kažejo zadnji podatki podjetja Alphabet, to letno z naročninami zasluži že 5 milijard dolarjev (4,64 milijarde evrov).

Spotify ima na drugi strani skupno 600 milijonov uporabnikov, a od tega je naročnikov, ki mesečno plačujejo, 236 milijonov. Konec l. 2022 jih je bilo 205 milijonov, torej je lansko povečanje znašalo 15 odstotkov. Preostali glasbo poslušajo zastonj, vendar z oglasnimi prekinitvami in z omejitvami, saj ni mogoče izbirati albumov, prenesti glasbe na telefon za poslušanje brez povezave ali vklopiti naključnega predvajanja.

Lanski prihodki švedskega podjetja so znašali 3,7 milijarde evrov, kar je prav tako predstavljalo 16-odstotno rast. Od tega so oglasi v bilance prispevali rekordne pol milijarde. Kljub višjim prihodkom in kljub temu, da podjetje po mnenju mnogih glasbenikom za predvajanja plačuje premalo, je Spotify lani zabeležil 75 milijonov evrov izgube.

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja