Sony ZV-1 nagovarja vse, ki snemajo videe za Youtube
Matjaž Ropret 27. maja 2020 ob 11:36

Ocena iz včeraj objavljenega testa sedme generacije Sonyjevega superžepnika z enopalčnim tipalom, da se za snemanje videa splača počakati na nov model ZV-1, se je izkazala za še kako pravilno. Novinec bo namreč stal 800 evrov, snemalcem pa bo omogočal več kot RX100 VII za 1200 evrov. Fotografi pri slednjem še vedno dobijo več, a tudi za te namene ZV-1 ne bo ravno napačen.

Pri Sonyju so si ta aparat zamislili kot malo vlogersko kamero, kot nekaj povsem novega, ne kot naslednika serije RX100, kot so razglašale določene govorice. Osnova je sicer vzeta iz stotic, kar je povsem logično. Glavna elementa sta enopalčno »zloženo« tipalo z vgrajenim pomnilnikom in objektiv 24-70 mm f/1,8-2,8. Tudi procesor Bionz X je stari znanec, kot še baterija NP-BX1. Prav tako so poznani izbirniki, a pri tipkah in privzetih nastavitvah je nekaj ključnih sprememb, še najmanj pa na podobno majhne bratrance (ZV-1 je v vse smeri za kakšen mm večji) spominja ohišje. Oblika je tokrat nekoliko bolj zaobljena, na desni je majhno držalo, ki ga pri RX100 nikoli ni bilo. Tipke zadaj so enake, tista za snemanje pa je tokrat na vrhu in zelo velika. Tam je tudi precej bolj konkreten mikrofon s tremi kapsulami in možnostjo namestitve »mačka« za ubijanje vetrnega šuma, pa še nastavek za bliskavico oz. v resnici za zunanji mikrofon – aparat ima seveda vhod zanj (3,5 mm). Sta pa zato izpadla vgrajena bliskavica in izskočno elektronsko iskalo, ki je že nekaj generacij zaščitni znak linije RX100. Še ena ključna razlika je v zaslonu. Doslej je Sony prisegal na takega, ki se obrne za 180 stopinj navzgor, tokrat pa so se po zgledu Canona ali Panasonica odločili za odpiranje vstran. Tako se vloger lahko vidi, tudi če ima na aparatu dodaten mikrofon. Je pa v tem primeru težko držati zadevo z desno roko. Vendar bo najbrž tako ali tako nujen dodatek držalo z brezžičnimi komandami, tudi zaradi malenkost mirnejšega držanja, čeprav ta pripomoček (GP-VPT2BT) nima aktivnega umirjanja (torej ni »gimbal«). Zaslon žal ne podpira dotikov, kar je bil verjetno eden od varčevalnih ukrepov.

Po pričakovanjih ZV-1 snema v 4K pri 25 ali 30 sličicah na sekundo, opcije za 4K/60 žal ni. Znova je nekaj izreza pri snemanju v tej razločljivosti, kar vlogerjem ne bo po volji, kajti mnogi že tako niso navdušeni nad dejstvom, da je najširši kot »le« 24 mm. Prav tako je privzeto, kot že pri RX100 VII, nastavljen petminutni limit snemanja. Vendar pa se da nastavitev za »samodejno ugašanje ob pregrevanju« spremeniti in snemati precej dlje. Potem se sicer lahko pojavi omejitev baterije, vendar je mogoče aparat med delovanjem napajati z zunanjo baterijo. Žal je priključek še vedno zastareli mikro USB, kar v Sonyju opravičujejo z združljivostjo z določenimi dodatki, vendar vseeno. Smo v letu 2020, USB-C (s hitrim polnjenjem in prenosom podatkov) bi moral biti standarden povsod, za združljivost nazaj pa obstajajo prilagojevalniki. Na voljo bodo različni profili (HLG, S-Log), ki omogočajo bolj natančno določanje barv in kontrastov v postprodukciji.

Ena ključnih lastnosti je sistem samodejnega ostrenja s sledenjem obrazom in očem. Ta sistem preizkušeno deluje odlično in vloger tako dejansko nima težav in skrbi, ali bo njegov obraz ves čas izostren ali bo morda kamera preskočila na nekaj drugega, kar se ji bo zdelo bolj izstopajoče. Na voljo pa bo tudi funkcija na tipki C2 (»briši«), ki bo vključila »način za prikaz izdelkov« (Product Showcase Setting). To bo uporabno za tiste primere, ko Youtuber nekaj kaže v objektiv (pred sabo). Ko bo aparat to zaznal, bo izpustil izostritev na obraz oz. oči ter izostril na izdelek. Ko bo slednji izginil iz kadra, pa bo aparat znova izostril na obraz. Na tipki C1 na vrhu aparata pa bo privzeto nastavljeno »preklapljanje zameglitve« (Bokeh switch), kar ne bo nič programskega, temveč zgolj (drastična) sprememba zaslonke. S tem bo snemalec na lahek način dosegel, da bo ozadje za njim zamegljeno (z odrpto zaslonko) ali ostro (z bolj zaprto zaslonko). Aparat bo privzeto tudi nekoliko »gladil«, mehčal kožo, a se bo dalo intenzivnost tega učinka prilagajati ali ga izključiti. Poleg optičnega umirjanja bo na voljo še digitalno, kar pa bo pomenilo še dodaten izrez in tako še ožjo goriščnico, ki pri 4K že tako ne bo ravno široka. Si bo pa aparat zapomnil, kaj je počel z optičnim umirjevalnikom in bo kasneje v Sonyjevem programu mogoče dodati še digitalno »stabilizacijo«. Še nekaj sprememb v primerjavi z RX-i bo pri nastavitvah za ostrenje, saj bo vse skupaj podrejeno hitrejšim spremembam, ki so za vlogerje in Youtuberje precej pomembne, ko v kamero kažejo različne stvari. Dalo pa se bo tudi določiti objekt, na katerega naj aparat ostri, in tega potem prepoznava po vzorcu, barvi, razdalji.

Povezljivost s pametnimi telefoni prek aplikacije Imaging Edge bo enaka kot pri ostalih Sonyjevih aparatih. To pomeni prenašanje fotografij (jpg) in videov, kdor je pričakoval možnost neposrednega oddajanja v živo z ZV-1, povezanim s telefonom, bo žal razočaran. Tako novinec obeta precej in v resnici ne bo imel prave, neposredne konkurence, še vedno pa ostaja nekaj lukenj. Za fotografiranje bo aparat zagotovo tudi dober, že zaradi odličnega sistema ostrenja, bodo pa naprednejši uporabniki pogrešali določene možnosti nastavitev in iskalo.

Fotografije: Sony

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja