Sony bo še vztrajal, kaj pa LG?
Matjaž Ropret 20. januarja 2018 ob 16:33

Ne samo slovenski, globalni trg pametnih telefonov obvladuje peščica podjetij, pa je znamk in modelov dobesedno na tisoče. Samsung, Apple in Huawei so trdno na prvih treh mestih, močna je tudi kitajska naveza Oppo-Vivo (vanjo sodi še v svetovnem merilu minorni Oneplus), v vnovičnem vzponu je Xiaomi, vsi ostali so konkretno manjši in večinoma v težavah. Zato skoraj konstantno poslušamo špekulacije, kdaj bo kateri od njih izstopil ali se prodal. Podobno kot pri slovenskih operaterjih se dejansko dolgo ne zgodi nič, potem pa se usuje plaz. In tako se začenja dogajati tudi v telefonskem poslu.

Tajvanski HTC je že poleti prodal polovico svojih inženirjev Googlu. Z drugo polovico se namerava boriti naprej, a lahko se vprašamo, kako dolgo bo še lahko zdržal. Na mnogih trgih, tudi v Sloveniji, je že popolnoma utonil v pozabo, četudi mu občasno uspe pripraviti kakšen izdelek z lepim prodajnim potencialom.

Uganke počasi razrešujeta ali pa zapletata, odvisno od zornega kota, japonski Sony in korejski LG. Obema se že dolgo kolca po kakšni večji uspešnici v zgornjem razredu, medtem ko v spodnjem ne zmoreta uspešno tekmovati s cenejšimi kitajskimi tekmeci, razen na domačih trgih. Predsednik uprave prvega Kazuo Hirai je v pogovoru za The Guardian zatrdil, da bodo s telefoni vztrajali:

»Tega ne počnemo zato, ker bi mislili, da pametni telefoni predstavljajo prihodnost, ampak zaradi pomembnosti komunikacijskih naprav. Če izstopimo iz telekomunikacij, bomo zamudili priložnost sodelovanja v naslednjem tehnološkem preobratu.« Sony pač hoče biti ves čas v tehnološkem vrhu, soustvarjati prihodnost, utemeljevati nove kategorije naprav, kar počne že vsaj od Walkmana naprej.

Ne gre za današnje mobilnike, temveč za tisto, kar prihaja za njimi. Moramo spremljati področje in biti pomemben, če se le da vodilni igralec na tem področju. Zaradi tega strateškega razloga je pomembno, da ostajamo, ne nujno v poslu s pametnimi telefoni, temveč v komunikacijskem poslu.

Sony si seveda lahko privošči izdelovanje telefonov, tudi z izgubo, in vse s tem povezane razvojne stroške. Korporacija je enormna, njeni uspešni oddelki (Playstation, …) v zadnjem času prinašajo lepe dobičke, tako ali tako pa razvijajo in proizvajajo nekatere ključne komponente mobilnih naprav, prednostno kajpak fotografska tipala. Poleg tega te tehnologije uporabljajo tudi v resnih fotoaparatih in kamerah, ki so zelo pomemben posel. Prodajajo jih namreč profesionalnim foto- in videografom, produkcijskim hišam in studijem, med katerimi je tudi Sony Pictures, prav tako eden ključnih stebrov poslovanja japonskega konglomerata.

Medtem je situacija v LG-ju bistveno kompleksnejša. Korejska korporacija je v bistvu še večji izdelovalec komponent – pomnilnika, zaslonov, baterij in še marsičesa – in telefoni so prav tako nekakšen stranski proizvod vsega tega. Ampak to ni dovolj, ker ne prinašajo ničesar izstopajočega, pa tudi cenovno ne spodkopavajo konkurence. Pred koncem leta je »telefonski« oddelek po več letih četrtletnih rdečih številk dobil novega šefa. In ta se je hitro odločil, da zdajšnja smer ne vodi v boljše čase, navkljub dokaj pozitivno sprejetemu V30. Konec prihodnjega meseca na sejmu MWC v Barceloni bi moralo podjetje po tradiciji predstaviti nov paradni izdelek, predvidoma imenovan G7, toda najprej so se pojavile govorice o preimenovanju tega modela, kasneje pa informacije, da je prav taisti gospod Jo Seong-jin naročil popolno revizijo razvoja G7 in njegov redizajn, kar bo predstavitev zamaknilo za vsaj mesec ali dva. Hkrati pa je na sejmu CES tudi izjavil, da se ne bodo več držali uveljavljenih terminov lansiranja novih telefonov (kot je bil MWC ali poznopoletna IFA), temveč jih bodo predstavljali »po potrebi«.

Vprašljiva je tudi prihodnost nekaterih drugih. Lenovo se je bolj ali manj osredotočil na Motorolo in z njo bo, glede na govorice, letos še na polno napadal. Vsaj kar se tiče novih modelov, bomo videli, ali bo vložek v njihovo oglaševanje in izpostavljenost pri prodajalcih kaj večji. TCL je v zadnjih letih »nakupil« kopico znamk, poleg staroselca Alcatela še Blackberry, Palm in Vertu, toda pravega preboja ni. Celo nasprotno, zdi se da sape zmanjkuje in da od ambicij postati »Zara mobilne telefonije« ni ostalo več veliko. Tudi Asus je nekoč kazal več potenciala, inoviral pri fotografskih tehnologijah, a telefona, ki bi celokupno prepričal, ni znal in zmogel poslati v prodajo. Obupal najbrž ne bo, je pa zagotovo že zmanjšal ambicije na tem področju. Prosperirajo pa določeni lokalni igralci, denimo afriški, ki jih na tem koncu sveta sploh ne poznamo, a so našli svoje priložnosti (zaradi boljšega poznavanja trga) in uspešne poslovne modele. Tako se ponekod majhnim izplača posel, ki se konkretno večjim ne izide. A slednji lahko v njem vztrajajo – dokler se menedžment ne odloči drugače.

Naroči se na redna vsakotedenska e-poštna obvestila o novih prispevkih na naši strani.


 

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja