SOBOTNO IZBIRANJE: Če ni izbire doma, po rabljeno vozilo v tujino?
Matjaž Ropret 30. avgusta 2025 ob 06:06

Ponudba rabljenih električnih vozil je v Sloveniji dokaj skromna. Če v najbolj priljubljenem oglasniku  kot edina kriterija izberete električni pogon in prikaz zgolj rabljenih vozil, se izpiše (v času preverjanja) nekaj manj kot 900 oglasov. Na drugem, ki se trudi postati relevanten, jih je manj kot 300. Zato se nekateri ozirajo v Nemčijo ali kam drugam v zahodno Evropo, kar je potencialno perspektivno ne zgolj zaradi večje izbire in nižjih cen, temveč tudi zaradi subvencije, ki jo nudi država (sicer samo za vozila, stara največ tri leta). Vendar se mi dozdeva, da marsikdaj ostane le pri pregledovanju ponudbe.

Nasprotniki električnih vozil med svojimi »argumenti« pogosti izpostavljajo hiter padec vrednosti. To morda velja za luksuzni razred, drugod je tovrsten trend manj opazen. Kdor pričakuje, da bo dokaj poceni lahko kupil nekaj let star družinski avto, denimo Teslo Model Y, Volkswagna ID.4 (ali ID.5), Škodo Enyaq ali Hyundaija Ioniq 5, bo verjetno po pregledovanju oglasov, doma in tudi v tujini, ter preračunavanju – subvencija pokrije stroške uvoza in morda pusti še tisoč evrov »bonusa« – ugotovil, da bi ga nakup novega, ki mu pripada višja subvencija, na koncu stal le nekaj tisočakov več. Lahko so izjeme, zagotovo se da najti kakšnega dobro ohranjenega, z ne preveč kilometri in (približno) želeno opremo (kar zna biti problem še posebej pri izdelkih skupine Volkswagen) za atraktivno ceno, vendar to ne more biti recept za množično kupovanje. Že deset kupcev bo težko v kratkem času imelo tako srečo.

Največ izbire in tudi možnosti, da dejansko nekaj pripeljete (oz. vam pripeljejo) na slovenske ceste, imate, če iščete avto do velikosti nižjega srednjega razreda. Modeli, kot so Hyundai Kona (prejšnje generacije), Volkswagen ID.3, MG4 ali Opel Corsa-e (tudi sorodni Peugeot e-208), so rabljeni dejansko dovolj cenejši kot novi, da se nakup splača, in hkrati cenovno ne predstavljajo prevelikega tveganja. Odšteti nekje med 15 in 20 tisoč evri je nekaj popolnoma drugega kot dvakrat toliko. V tem razredu tudi kakšen manjkajoči kos opreme ne pomeni toliko kot pri večjih in dražjih, lažje se kljub temu odločite za nakup, če je ponudba v ostalih »parametrih« dobra.

Da se še ceneje, toda sam bi se izognil pred časom priljubljenim, a zdaj v »električnem« delu in drugih lastnostih že precej zastarelim predstavnikom prvega vala, kot so BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe, Volkswagen e-Golf in še kakšen z letnico predstavite pred 2020. Za take tudi zelo verjetno ne boste več deležni subvencije. Zgoraj našteti modernejši imajo mnoge prednosti. Večje baterije in njihovo boljše temperaturno uravnavanje, hitrejše polnjenje (z enosmernim tokom, a tudi pri izmeničnem nekateri omogočajo zgolj enofazno polnjenje), boljšo pasivno in aktivno varnost, več koristne (a tudi določene nepotrebne) asistenčne, infozabavne in druge tehnologije.

Preverite servisno zgodovino

Vsekakor si, če resno podajate v kupovanje rabljenega, pustite dovolj širok nabor možnosti. Ko pa boste našli kakšnega favorita, morate preveriti oz. naj to za vas stori nekdo, ki nudi tovrstne storitve, ali prodajalec stoji za podatki v oglasu in predvsem, kakšna je servisna zgodovina avtomobila. Ta je pomembna, ne glede na to, ali je morebiti garancija (na vozilo) že potekla – v tujini namreč pogosto traja zgolj dve leti, redko štiri ali pet. Če avto nima opravljenih rednih servisov v rokih, ki jih zapoveduje proizvajalec, na pooblaščenem servisu, boste težko uveljavljali garancijo na baterijo. Že to preverjanje zaplete in podaljša kupovanje avtomobila, ki ga v živo ne morete videti in se na štiri oči pogovarjati s prodajalcem. S pomočjo številke VIN se to sicer da ugotoviti v določenih plačljivih bazah podatkov ali pri zastopnikih dotične znamke v Sloveniji.

Drugi pomemben kriterij, ki pa lahko ostane »črna luknja,« je stanje baterije. Nekateri avtomobili se prodajajo s t. i. baterijskim certifikatom, ki pokaže, koliko odstotkov začetne kapacitete je še na voljo, vendar je veliko verjetneje, da ga tisti, ki vas bo zanimal – zaradi cene, opreme, kilometrov, ohranjenosti ali kombinacije vsega tega –, ne bo imel. Če je na voljo, bi do starosti dve leti pričakoval le nekaj odstotkov degradacije, pri tri ali štiri leta starem vozilu pa tja do deset, v skrajnem primeru 15 odstotkov.

Cenejši rabljeni pomeni manjše tveganje tudi zaradi argumenta garancije na baterijo, če oz. ko ga boste želeli prodati naprej. Garancija običajno traja 8 let ali 160 tisoč km (če jih avto doseže prej, kot v osmih letih). Če boste kupili npr. tri leta starega s 60 tisoč km in boste tudi sami nabirali razdalje v enakem tempu, ste tako točno na tempu za 160 tisoč v osmih letih, kar pomeni, da ga lahko čez tri leta, šest let starega, ne dosti kasneje, poskušate prodati kot takega, ki mu je še ostalo nekaj garancijskega roka.

Koga najti za uvoz?

Nekateri podjetniki, ki se ukvarjajo z uvozom rabljenih električnih vozil, izbirajo zgolj med vračili iz flot (najemov v podjetjih) ali drugih baz, do katerih ima dostop le »posvečen« krog uporabnikov, ne pa tudi splošna javnost. Med temi avtomobili se lahko najde kakšen zanimiv, mnogi pa imajo ali veliko km ali precej manjših poškodb, zaradi katerih bi morali dati delo najmanj še ličarju, če ne še komu. Drugim podjetjem, ki obljubljajo uvoz avtomobila po želji kupca, lahko predočite tudi kakšen oglas na nemških ali drugih portalih (Autoscout 24, Evium, Mobile) in se bodo potrudili, da ga preverijo in nato tudi kupijo za vas. Za pridobitev subvencije tako ali tako morate kupiti avto od podjetja, ki je registrirano za prodajo vozil.

Katere modele se splača gledati?  

Volkswagen ID.3

Prednosti: Precejšnja notranja prostornost, dokaj moderna »električna« zasnova, servisi so na voljo povsod, velika ponudba rabljenih in dokaj atraktivne cene

Znane slabosti in napake: Ne najbolj premišljena kabina in upravljanje, nezanesljiva programska oprema pri prvih letnikih, nekateri so lahko registrirani le za štiri potnike

Hyundai Kona (do 2024)

Prednosti: Nizka poraba in zato dober doseg glede na kapaciteto baterije, različica z večjo baterijo je že soliden »dolgoprogaš,« dokaj zanesljivo vozilo na dolgi rok

Znane slabosti in napake: Premajhen prtljažnik za družinsko uporabo, dokaj počasno polnjenje z enosmernim tokom, lahko se pojavlja »hrošč,« ki preprečuje speljevanje (avto ne pusti »prestaviti« v D ali R), servisi ne menjajo samoiniciativno olja v reduktorju

Volkswagen ID.4/ID.5

Prednosti: Prostoren, vsestranski, dokaj dober doseg, na voljo različice s štirikolesnim pogonom

Znane slabosti in napake: Nezanesljiva programska oprema in slabše uglašeno podvozje pri letnikih 2021 in 2022, kamera v serijski opremi šele od letnika 2024 naprej, v svetlobni letvi na zadku lahko pričnejo odpovedovati diode, ki jih posamične ne menjajo.

Hyundai Ioniq 5 (pred prenovo)

Prednosti: Retro oblika, prostornost, zelo hitro polnjenje z enosmernim tokom, moderni asistenčni sistemi, odlična aplikacija

Znane slabosti in napake: Do prenove konec lanskega leta ni imel zadnjega brisalca, serijsko odpovedovanje polnilca za izmenični tok (in zaslončka za upravljanje klimatizacije), kar sicer pade pod zamenjavo v sklopu petletne garancije, prva različica s »podaljšanim dosegom« je imela zgolj 70 kWh kapacitete (konec 2022 so jo povečali na 74 kWh, z lansko prenovo pa na 80 kWh).

Tesla Model Y (pred prenovo)

Prednosti: Prostornost v kabini in veliko prtljažnika, izvrsten infozabavni sistem in aplikacija, nizka degradacija baterije, obširno omrežje ultra hitrih polnilnic, na katerih uporabnik zgolj priključi vozilo

Znane slabosti in napake: Nekoliko nemirno podvozje, kvaliteta izdelave pri prvih serijah ni bila najboljša, neenakomerna obraba gum zaradi precejšnjih zmogljivosti

Tesla Model 3 (pred prenovo)

Prednosti: Izjemna učinkovitost in s tem nizka poraba ter dolg doseg, veliko moči, prostornost, nizka degradacija baterije, obširno omrežje ultra hitrih polnilnic, na katerih uporabnik zgolj priključi vozilo

Znane slabosti in napake: povprečno podvozje, prazna notranjost, štiri vrata namesto petih

BMW iX1

Prednosti: Kakovost kabine in počutje v njej, nastopaški videz,

Znane slabosti in napake: Mnogi avti so bolj špartansko opremljeni (zaradi cene opreme pri novem), polnjenje z enosmernim tokom bi moralo biti hitrejše, občasno prekinjanje polnjenja

Polestar 2

Prednosti: Elegantna oblika, šik notranjost, dokaj dobra tehnologija, redne posodobitve programske opreme

Znane slabosti in napake: Utesnjen voznikov prostor, prtljažnik ni na nivoju podobno velikih SUV-jev, prvi letniki (2021-2022) so imeli težave s programsko opremo in podvozjem ter povprečno hitrost polnjenja z enosmernim tokom, V Sloveniji je zgolj en pooblaščeni servis za to znamko

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Matjaž Ropret
mm
Matjaž že več kot desetletje in pol novinarsko pokriva tehnološki svet. Najprej na Radiu Slovenija, nato je na Delu od začetka leta 2009 do jeseni 2016 urejal redno tedensko prilogo Infoteh in pripadajočo rubriko na spletni strani. Zdaj je urednik Tehnozvezdja in hkrati glavni avtor na tej strani. Uporablja tiste naprave, ki se mu zdijo tehnološko dovolj napredne, uporabne in narejene z vsaj nekaj sloga, ne glede na znamko, operacijski sistem, platformo in ostale religiozne razloge.
Matjaž Ropret - prispevki
1 komentar
  • Glede Kone; da je premali za družino… 5 članska družina s 6 pari smučmi v strešnem kovčku, vsa “bojna oprema” smo elegantno preživeli teden dni v Dolomitih. Letos pa 4 člani brez težav naredili 4300km po EU. Prostora je dovolj, samo prtljago je potrebno pravilno razporediti. Polnjenje 70kW za ta avto (in letnik) čisto primerno. To sta 2 argumenta, ki prideta v poštev parkrat na leto, v večini primerov pa se vozijo 2-3 člani na dnevnih poteh, brez vmesnega polnjenja. Zamenjave olja v reduktorju pa itak noben proizvajalec ne predpisuje… je treba samoiniciativno narediti.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja