So tisti tam čisto nori?
Marjan Kodelja 15. julija 2022 ob 06:33

Obelix se je nekaj podobnega spraševal glede Rimljanov, jaz se o svojem operaterju T-2. Žal mi postaja, da nimam čarobnega napoja!

Ob priložnosti sem dejal, da čeprav mi niso všeč, razumem podražitve telekomunikacijskih storitev. Splošna draginja se je dotaknila tudi njih. Če nam želijo še naprej nuditi storitve, morajo plačevati energente, zaposlene, opremo in tako naprej. Komunikacijske storitve niso podobne izdelkom na trgovskih policah. Podražitev kruha lahko vsaj v teorijo uravnotežimo s tem, da ga kupimo manj in manj tudi zavržemo. Strošek za energijo pa ne bo nižji, če operater sistematično po vseh paketih zmanjša vključene količine ali obljubljene hitrosti. To torej ni rešitev. Zapomnite si tezo o enakih stroških. Pomembna je.

Operaterji so v zadnjem času občutno dvignili hitrosti stacionarnih priključkov v internet, a nikoli naročnikom samostojnega priključka v internet. Že večkrat je bilo javno izpostavljena, da so cene le teh nesorazmerne s cenami združenih paketov. Tako so uporabniki, ki si zaradi takšnega ali drugačnega razloga želijo izključno dostop do interneta, prikrajšani. Verjetno vsak, ki zna sešteti ena plus ena, čudno gleda, da je cena internetnega priključka s hitrostjo 50/50 po novem 46 evrov, kar je pravzaprav samo 10 evrov manj od cene paketa Oranžni Optimum, ki poleg dostopa s hitrostjo do 300/50 megabitov na sekundo vključuje še televizijsko shemo L in stacionarni telefon. Nam hočejo povedati, da so dodane storitve vredne samo toliko? Morda bi se lahko kakšen organ zapičil v to in preveril, kaj to pomeni s stališča varovanja konkurenčnosti.

Sočasno je T-2 dvignil cene internetnih paketov, toda menda samo najbolj pogostih. 100/10 je ostal praktično enak od samega začetka. Še vedno čakam na prijazen dvig hitrosti ob nespremenjeni naročnini. Namesto tega sem bil deležen prikrite podražitve. Po novem moram plačevati 1 evro mesečno za ugodnost statičnega naslova IP. Storitev, ki je bila ves ta čas brezplačna pri tem operaterju. Velja biti pošten, redko kdo jo še (če sploh) nudi brezplačno. In. Vso pravico ima storitev zaračunati. Zakaj imam potem še vedno v ustih grenek okus in težko požiram slino?

Razumem, da mora operater služiti denar, toda vseeno mi počasi gre že pošteno na jetra, da nekateri vsaj nekaj dobijo, medtem ko nas naročnike samo na internet ves ta čas samo molzejo. Občasnih podražitev smo se že navadili, toda razvoj gre naprej in če so bili paketi z nazivnimi hitrostmi 200/20, 50/50 in 100/100 nekoč več kot dovolj hitri, danes niso več. Sploh glede odtočnih hitrosti. Ti namreč niso bili deležni podražitve (vsaj ne še), razne v primeru statičnega naslova. Zato sprašujem. Ali je nemogoče pokazati kanček dobre volje in lojalnim naročnikom priključka v internet, ki smo zvesti operaterju, odkar nam je omogočil storitev in iz nekega razloga nočemo imeti združenega paketa, brezplačno zvišati hitrosti? Vprašanje bom seveda ponovil ob naslednji podražitvi, kajti zdi se mi, da še zdaleč niso končane!

Naslovna fotografija: DepositPhotos

Avtor Marjan Kodelja
mm
Marjan se s tehnološkim novinarstvom ukvarja od leta 1997 in v tem času je videl že mnogo stvari, ki se nikoli niso uveljavile ali pa so imele kratek čas trajanja. Začel je pri računalniški reviji Moj mikro in ter 2000 postal njen urednik. Veliko kasneje je bil urednik naprej tednika Stop in nato še tednika Vklop, trenutno pa kruh služi s pisanjem tehnoloških člankov.
Marjan Kodelja - prispevki
Brez komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.